Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:01:44 GMT

«نخبگان فعال فرهنگی» بورسیه دانشگاه آزاد می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۹۴۴۵

«نخبگان فعال فرهنگی» بورسیه دانشگاه آزاد می شوند

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آیین نامه بورس نخبگان فرهنگی دانشگاه آزاد اظهار داشت: شورای فرهنگی دانشگاه، کارگروهی را برای تدوین آیین نامه مشخص کرده که البته آیین نامه مذکور هنوز نهایی نشده است.

وی در تعریف کلی این آیین نامه گفت: طبق این آیین نامه، دانشجویان فعال فرهنگی که به لحاظ علمی نیز جزو نخبگان بوده و آزمون دکتری را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، بورسیه دانشگاه آزاد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: بر همین اساس دانشجویان یا با تخفیف ویژه و یا بصورت رایگان مشغول تحصیل می شوند و نهایتا نیز بنا به ظرفیت و توانمندی شان، در خود دانشگاه مشغول به کار خواهند شد.

وی همچنین از به کارگیری این افراد و استخدام آنها در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: دانشگاه در صورت نیاز از این افراد در پست و جایگاه های مختلف استفاده خواهد کرد؛ به طور مثال این افراد به عنوان هیات علمی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار خواهند شد.‌

کلانتری اجرای این طرح را زمینه ساز رشد و بالندگی دانشجویان نخبه در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: برخی افراد با استعدادهای فراوان اما به دلیل عدم بضاعت مالی از ادامه تحصیل باز می مانند که اجرای این طرح تا حدودی به آن ها کمک خواهد کرد و از طرف دیگر دانشگاه از توان علمی آن ها نیز بهره خواهد برد.

کد خبر 4875222 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی ابراهیم کلانتری دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت کنکور 99 محمد مهدی طهرانچی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های ایران آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی منصور غلامی دانشگاه آزاد آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیبی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و مراسم شورای اداری دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه سامانه نان کار دریافت ایده‌های جدید و مؤثر بر اساس نیازها را بر عهده دارد، ابراز داشت: نان در واقع سامانه ایده‌ها و نیازها است و می‌کوشد تا ارتباط بین علم و صنعت را برقرار کند.

وی ضمن بیان اینکه سیاست‌های تشویقی برای دانشجویان استفاده کننده از این سامانه در نظر گرفته شده است، افزود: به این دانشجویان دو برابر پاداش داده می‌شود.

معاون اداری، مالی وزارت علوم ضمن بیان اینکه تطبیق پایان نامه‌ها با نیازهای روز کشور یکی از اولویت‌های این وزارت خانه است، ابراز داشت: برای تحقق این منظور همه شرکت‌های خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید نیازها و مشکلات خود را در آن ثبت کنند.

خطیبی ضمن تاکید بر اینکه باید پایه‌های تشویقی برای اساتید و دانشجویان بیشتر شود، تصریح کرد: امیدواریم با عنایت دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم گام‌های بلندتری را برای ارتقا سطح علمی دانشگاه‌ها برداریم.

وی ضمن بیان اینکه یکی از راهکارهای مورد نیاز ایجاد بورسیه صنعتی دانشجویان است، افزود: هدف از این اقدام اینکه بتوان در کنار تولید از علم روز نیز بهره برد.

کد خبر 6081670

دیگر خبرها

  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان