Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون گمرک ایران درباره اقلام بهداشتی در گمرکات کشور گفت: درصورت صدور مجوز وزارت بهداشت کمتر از ۲۴ ساعت کالا‌های بهداشتی ترخیص می‌شود.

 مهرداد ارونقی افزود: این کالا‌ها از ماه‌های قبل در گمرک بوده اند و چنانچه وزارت بهداشت مجوز صادر کند بلافاصله ترخیص می‌شوند.
معاون سازمان امور مالیاتی هم گفت: برای صدور پروانه کسب و کار تا 31 شهریور سال بعد نیاز به استعلام نیست و قابل تمدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود علیزاده افزود: تا 31 اردیبهشت 99 مهلت اظهار نامه و سررسید پرداخت تمدید شده است.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت نیز با بیان فهرستی از اقلام بهداشتی مانند انواع دستکش، ماسک‌های پزشکی، ژل‌های شستشو و مواد ضدعفونی کننده گفت: تاکنون مقدار تولید اینگونه مواد و اقلام بهداشتی نیاز کشور را تامین می‌کرد، اما با شیوع بیماری کووید 19 با کمبود در کشور مواجهه شدیم از طرفی همه گیر شدنِ جهانی آن نیز واردات مواد بهداشتی را با مشکل مواجهه کرد.

اسماعیل مهدی‌پور افزود: برای ساماندهی تامین و توزیع تولید و توزیع مواد بهداشتی بازرس مقیم در مراکز تولید در نظر گرفته ایم.

او افزود: کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

نائب رئیس اتاق اصناف نیز اطمینان داد واحد‌های صنفی نانوایی‌ها دارای پروانه کسب ملزم هستند موارد بهداشتی و امنیتی را طبق گذشته رعایت کنند.

خسرو ابراهیم‌نیا گفت: بنابر گفته پزشکان متخصص پخت نان در دمای بالا عاری از ویروس کروناست. مردم در هنگام گرفتن نان از نانوایی تا منزل باید رعایت بیشتری کنند.

او با بیان اینکه نظارت بر نانوایی‌ها تشدید شده است، افزود: شاطر و همکاران او که با نان درتماس هستند تحت هیچ شرایطی نباید با پول و دستگاه "پز" در ارتباط باشند.

نائب رئیس اتاق اصناف گفت: افزایش اطلاعات مردم در مورد قیمت ها، نوع پخت و موارد بهداشتی بهترین ناظران بر مسائل بهداشتی و قیمت‌ها هستند. مردم در صورت مشاهده تخلف بهداشتی یا صنفی می‌توانند با تلفن 124 تماس گرفته و اطلاع دهند.

ابراهیم‌نیا با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتیاط مردم در خرید نان و مواد غذایی همچنین کم شدنِ فعالیت نانوایی‌ها از سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها خواست همکاری بیشتری با کسبه و اصناف داشته باشند.

امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی تا پایان فروردین سال بعداز جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی است.

 تسنیم

برچسب ها: گمرک ، وزارت بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گمرک وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد. در عین حال سوق دادن مردم به سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت. یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد. تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها