Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@01:38:25 GMT

تلاش مردمی تولید 10 هزار ماسک در زیراب سوادکوه

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۰۰۷۳

تلاش مردمی تولید 10 هزار ماسک در زیراب سوادکوه

برای تهیه ۱۰ هزار ماسک مورد استفاده در شهر زیراب شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه، دفتر امام جمعه زیراب و خیریه الغدیر همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به مصوبه شبکه بهداشت و درمان برای تهیه ماسک، گفت: بخشی از مبالغ تهیه ماسک را تهیه کردیم و در حال پویش مجازی در گروه‌های اجتماعی شهر زیراب برای جلب کمک‌های مالی مردم هستیم و شماره کارت برای دریافت کمک مردمی ۶۲۸۰۲۳۱۳۳۳۰۹۱۷۶۶ است و تا دیروز تولید آزمایشی را انجام دادیم و از امروز تولید رسمی را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت زیراب سوادکوه با بیان اینکه پارچه مخصوص را می‌خریم و سقف تولید را ۱۰ هزار ماسک در نظر گرفتیم، افزود: این ماسک‌ها یک‌بار مصرف نیست و قابل شستشو و قابل مصرف دوباره است و با نظارت اداره بهداشت انجام می‌شود و مدل آن از کشور چین است و برای تولید آن از شاخص‌های مختلف مورد تأیید شبکه بهداشت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارچه را پیدا کردیم که به تأیید شبکه بهداشت رسید و الگو را هم شبکه بهداشت در اختیار ما قرار داد، خاطر نشان کرد: پارچه مورد استفاده مدل کوبیده‌شده و بدون تار و پود است و دارای سه لایه است و بعد از تولید در دستگاه «اتوکلاو» بیمارستان شهدای زیراب استریل می‌شود و به صورت بسته‌بندی  در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

قبادیان با بیان اینکه اولویت استفاده برای کادر درمانی بیمارستان شهدای زیراب و سپس افراد قرنطینه خانگی شهر و افراد نیازمند و سپس عموم مردم است که برنامه‌ریزی ما تهیه ۱۰ هزار ماسک به مبلغ ۶۰ میلیون تومان است تا مردم شهر زیراب را پوشش دهد.

وی گفت: برای تهیه ۱۰ هزار ماسک مورد استفاده در شهر زیراب شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه، دفتر امام جمعه زیراب و خیریه الغدیر همکاری می‌کنند.

 

*تشکیل ستاد پشتیبانی متمرکز مقابله با کرونا در سوادکوه

فرماندار سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با تشکر از گروه مردم‌نهاد در دفتر امام جمعه زیراب و فعالان کمک به مردم در مقابله با کرونا، گفت: ما در شهرستان با کمبود ماسک روبرو هستیم و پارچه مخصوص با کمک خیرین تهیه شد و فعالیت برای تولید ماسک آغاز شد.

سعید یزدانی، افزود: با رایزنی امام جمعه زیراب، ماده ضدعفونی در اختیار شهرداری قرار گرفت که شهرداری زیراب از فردا با گستردگی بیشتری اقدام به ضد‌عفونی کردن معابر، خیابان‌ها، عابر‌بانک‌ها و مناطق شهر می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما هم به کمک خیران ۵ هزار ماسک خریدیم که در اختیار کارکنان درمانی قرار می‌دهیم و بخشی را به خودروهای عمومی و بخشی را به مراکز مردم نهاد برای افراد کم‌بضاعت قرار میدهیم.

 

فرماندار سوادکوه، گفت: خریدها باید استمرار داشته باشد و فردا از خیرین شهرستان و اصناف دعوت کردم تا ستاد پشتیبانی مقابله و پیشگیری از کرونا تشکیل شود و کمک‌ها به صورت متمرکز دریافت و با مدیریت آنان ملزومات مورد نیاز بهداشتی تهیه شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان تولید بهداشت ماسک شهرستان سوادکوه امام جمعه زیراب ۱۰ هزار ماسک شبکه بهداشت شهر زیراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان نصیری مدیرعامل مؤسسه شتاب دهنده راوینو در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق با تأکید بر این مطلب که ساماندهی و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی مهم‌ترین عامل جهش تولید به‌ویژه تولید محتوای فاخر است اظهار کرد: بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌ها در پایان هریک از جشنواره‌ها به فراموشی سپرده شده و یا بهره‌برداری مناسبی از آنها نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم جهش تولید با مشارکت مردمی، می‌توان از درون همین ظرفیت‌های موجود در جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق»، با ایجاد بستری برای عرضه تولیدات؛ شرایط ایده آلی را برای توسعه و رونق کسب و کارهای محتوایی فراهم ساخت.

مدیر عامل مؤسسه راوینو در ادامه به مهجور واقع شدن برخی از تولیدات در رویدادها و جشنواره‌های مردمی اشاره کرد و افزود: اغلب جشنواره‌ها حول محور مساله تصویر و مولتی مدیا برگزار می‌شوند و کمتر به حوزه صوت، پادکست و یا متن توجه می‌شود، این در حالی است که بسیاری از تولیدات فاخر از درون همین متون قوی شکل می‌گیرند.

نصیری ادامه داد: اگر بازار مستعدی برای نمایش و عرضه محتوای نوشتاری و صوتی فراهم شود تا تولیدکنندگان فیلمنامه، مستند و … از این محتوا بهره‌مند شوند طبیعتاً آثار تولیدی از نظر کیفی، ارتقا یافته در نتیجه شاهد رشد بازار کسب و کار در حوزه صوت و متن نیز خواهیم بود.

نصیری همچنین به لزوم ایجاد بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی تأکید و بیان کرد: عدم وجود بازاری مطمئن و همچنین ایجاد چرخه عرضه و تقاضایی مکانیزه در حوزه تولیدات محتوایی موجب شده تا بسیاری از آثار قابل عرضه صرفاً در آرشیو جشنواره‌ها خاک بخورند. بنا بر این به منظور جلوگیری از این روند، نیازمند ارائه پلتفرمی با قابلیت ایجاد چرخه ارزش آفرین محتوایی هستیم در همین راستا مؤسسه راوینو با توجه به توان فنی و همچنین بازارشناسی تدقیقی شرایطی را فراهم ساخته تا آثار جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق» و سایر رویدادهایی که قابلیت عرضه به بازار خرید و فروش را دارند، به کسب و کارهایی پایدار برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند تا ان شاء‌الله در آینده در عرصه‌های منطقه‌ای و بازارهای دلاری حضور یافته و تولیدات خود را ارائه دهند.

کد خبر 6081822 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • کشف و ضبط چوب آلات قاچاق جنگلی در شهرستان سوادکوه
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد