Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین رئیس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان با رئیس جمهور روسیه دیدار و «مسکو» را شریک قابل اعتماد «نورسلطان» در تمامی زمینه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان امروز وارد «مسکو» شد و با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین مسائل مربوط به شراکت 2 کشور در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی کردند.

نظربایف اتحادیه مذکور را کارآمد و دارای چشم انداز خوبی خواند و گفت: به عنوان رئیس افتخاری اتحادیه اقتصادی اورآسیا برای توسعه بیشتر آن تلاش خواهم کرد.

وی در بخش دیگری تاکید کرد که همکاری 2 کشور مطابق با روحیه و اصول حسن همجواری و  توسعه است.

مسائل مربوط به همکاری‌های 2 کشور در زمینه علمی و آموزشی از جمله مسائلی بود که در این دیدار مورد توجه ویژه قرار گرفت.

پوتین نیز به سهم نظربایف در زمینه توسعه همگرایی و تقویت مشارکت استراتژیک میان 2 کشور اشاره کرد.

وی گفت: گفت‌وگوی سیاسی میان 2 کشور ادامه دارد و ما با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به طور منظم ملاقات و دولت‌های 2 کشور نیز همکاری می‌کنند.

پوتین در ادامه گفت: مبادله تجاری میان 2 کشور طی سال گذشته میلادی 19.7 درصد رشد داشته و تقریبا به 20 میلیارد دلار رسیده است که شاخص خوبی می‌باشد.

طرفین در این ملاقات همچنین مسائل مهم دستور کار بین المللی را بررسی و در خصوص وضعیت بازار هیدروکربوری جهان بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: پوتین روسیه مسکو رئیس جمهور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده

بنا به این گزارش، دکتر انسیه خزعلی با سفیر ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار سفیر ازبکستان ضمن تبریک عید سعید فطر، پیام رئیس مجلس سنای ازبکستان در خصوص خرسندی از دیدار دوجانبه در سازمان ملل در سال گذشته را ابلاغ کرد.

 وی همچنین به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو کشور اشاره کرد و هر یک از این زمینه‌ها را مبنای بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور معرفی کرد.

 فریدالدین نصریوف افزود: با سیاست‌گزاری هوشمندانه مسئولین دو کشور، روابط ما به خوبی رو به رشد است، و بطور خاص سفر تاریخی رئیس جمهور ما به کشور ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران آقای رئیسی و سفر ایشان به تاشکند در سال گذشته باعث تقویت روابط دو کشور شده است. این روابط در حوزه زنان و خانواده با حضور شما در تاشکند در سال گذشته در حال رشد و توسعه است و از شما برای همکاری بیشتر و حضور در رویداد زنان آسیایی دعوت به عمل آمده است. 

 معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان میزبان این دیدار، نسبت به ادامه و تقویت فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بین دو کشور اظهار امیدواری کردند. ایشان با اشاره به سیاستهای موفق جمعیتی ازبکستان و با تاکید بر قرابت فرهنگی دو کشور در موضوع خانواده از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده و همچنین برای حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی دعوت کرد.

 در ادامه، خزعلی و فریدالدین نصریوف در خصوص همکاری‌های مشترک اقتصادی از جمله ایجاد بازارهای مجازی و تبادل کالا با مدیریت و مشارکت بانوان، حمایت از کارآفرینی و اشتغال زنان و تجارب موفق دو کشور تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور