Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی مصرف الکل در استان خوزستان ۵۰۲ نفر دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۳۹ نفر فوت کردند. ۳۷ نفر از فوتی ها در اهواز و ۲ فوتی در رامهرمز هستند.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: نخستین فرد با عارضه مسمومیت الکلی در تاریخ ۱۶ اسفند به بیمارستان مراجعه کرد که تا به امروز ۲۰ اسفند تعداد مسمومیت با الکل به ۵۰۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تاکنون در مجموع ۳۹ نفر جان خود را از دست داده اند توضیح داد: ۳۷ نفر از فوتی ها در اهواز و ۲ فوتی در رامهرمز هستند که از این تعداد ۳۸نفر مرد و یک نفر زن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴ سال است که کم سن ترین فوتی ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.

وی بیان کرد: در تاریخ ۱۸اسفند بیشترین میزان مراجعه کنندگان را شاهد بودیم که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند.

ابول نژادیان تاکید کرد: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با الکل از سوی سودجویان منتشر شد لذا از مردم خواهش میکنیم به هیج وجه اقدام به خوردن الکل نکنند جراکه هیج گونه اثر در روند درمان کرونا ندارد.

چهار متهم توزیع الکل‌ سمی در خوزستان متواری شدند

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: چهار متهم توزیع الکل سمی و غیراستاندارد در خوزستان شناسایی شدند که متواری هستند و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

عباس حسینی پویا شامگاه سه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خوزستان در خصوص عاملان توزیع الکلهای غیراستاندارد در استان و فوت ۳۹ نفر ناشی از مصرف این الکل ها گفت: ۱۲ نفر در پی توزیع الکل های سمی و غیراستاندارد دستگیر شدند که تحقیقات از آن‌ها آغاز شده است.

وی افزود: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان خوزستان به منظور پیشگیری از آلودگی به ویروس توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از مواد ضدعفونی کننده به ویژه الکل برای گند زدایی در منزل و محل کار توصیه شد که متاسفانه برخی سودجویان مطالبی خلاف واقع مبنی بر خوردن الکل و درمان کرونا را در فضای مجازی منتشر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز ادامه داد: عده‌ای از مردم بدون تحقیق و بررسی اقدام به خوردن الکل صنعتی کردند که در این الکل‌ها مواد خطرناکی ترکیب شده بود و مرگ برخی مصرف کنندگان را رقم زد به طوری که از ۵۰۲ مورد مسمومیت با الکل۳۹ نفر در استان خوزستان جان باختند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات گسترده ای در استان و به ویژه در اهواز انجام شد که در پی این تحقیقات ۴۰۰ لیتر الکل غیرمجاز در اهواز و ۱۰ هزار لیتر در یکی از شهرهای حومه اهواز کشف و ضبط شد.

قصاص سنگین در انتظار متهمان توزیع الکل های تقلبی

حسینی پویا تاکید کرد: کسی که عمدا مرتکب قتل نفس شود مجازات آن قصاص است و در برخی موارد بسته به نوع پرونده و ادله ممکن است مجازات فساد فی الارض و اعدام باشد، متهمانی که در این خصوص دستگیر می شوند در صورت اثبات جرم به اشد مجازات خواهند رسید.

وی به مردم توصیه کرد: از خوردن هر گونه الکل جدا خودداری شود چراکه این الکل ها حاوی مواد کشنده هستند، خانواده ها نسبت به فرزندان خود بسیار جدی باشند و همچنین در صورت مطلع شدن از محل های توزیع، مراجع انتظامی را باخبر کنند و اطلاعات صحیح پیرامون پیشگیری و درمان کرونا را تنها از طریق رسانه های رسمی پیگیری کنند.

تا کنون ۱۱۰ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۵ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

منبع: صداو سیما

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توزیع الکل الکل ها ۳۹ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۸۴، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۷۳، ایستگاه حفاری اهواز ۶۲، ایستگاه اندیمشک ۷۱، ایستگاه مسجدسلیمان ۷۷، سوسنگرد ۵۹، ایستگاه خرمشهر ۶۴، ایستگاه ماهشهر ۶۹ و ایستگاه هندیجان ۶۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر‌ها در وضعیت «قابل قبول» بوده است.

در این مدت هوای هیچکدام از شهر‌های خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟
  • ۶ نهاوندی با مصرف قارچ سمّی مسموم شدند
  • لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه اهواز تا فردا ۶ صبح