Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:57:56 GMT

نظارت بر بازار آخر سال ساوه تشدید شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۰۸۶۰

نظارت بر بازار آخر سال ساوه تشدید شده است

ایسنا/مرکزی مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: در روزهای پایانی سال طرح نظارت بر بازار و اصناف با فعالیت بازرسین تشدید شده است.

جعفر گندمکار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، فعالیت در حوزه جذب و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز در راستای تعادل بخشی بازار را مهمترین ماموریت حوزه تنظیم بازار اداره صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا دومین ماموریت ذاتی این مجموعه برای جلوگیری از احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و ایجاد هرگونه اختلال در تعادل بازار بویژه در ایام پیک خرید نظیر روزهای پایانی سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هرگونه فعالیت در حوزه تنظیم بازار منوط به تصمیم‌گیری و سیاستگزاری در کارگروه تنظیم بازار شهرستان به ریاست فرماندار و عضویت دستگاه های متولی امر است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: جذب و توزیع ۹ تن و ۱۳۶ کیلو گوشت گرم گوساله، ۵ تن و ۱۷۸ کیلو گوشت گرم گوسفندی، ۳۱ تن و ۲۲۰ کیلو گوشت منجمد گوساله، ۱۲ تن مرغ منجمد، ۴۳۴ تن شکر سهمیه مردمی، ۵۵ تن شکر سهمیه نذورات،۱۵۶ تن قند، ۷۵ تن برنج هندی و ۱.۵ تن چای از جمله فعالیت ‌های این مجموعه در حوزه جذب و توزیع است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه نظارت و بازرسی اشاره کرد و افزود: در ۱۱ ماهه سال گذشته پنج هزار و ۹۲۶ واحد صنفی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته که این تعداد در سال جاری به ۶ هزار و ۵۵۹ مورد افزایش یافته است.

وی به تشکیل پرونده های ناشی از بازرسی و نظارت نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵۷۴ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده که این میزان در سال جاری به هزار و ۱۰۱ واحد صنفی افزایش داشته است که نشان از رشد دو برابری دارد.

گندمکار در ادامه به بیان ارزش ریالی تخلفات صنفی صورت گرفته پرداخت و افزود: ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۹ میلیارد بوده که این میزان در سالجاری به ۱۲ میلیارد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال جاری هزار و ۱۵۱ مورد گزارش مردمی توسط ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت به تفکیک کالایی و خدماتی دریافت شده که منجر به تشکیل ۳۴۷ پرونده تخلف صنفی و برخورد قانونی شده است.

وی برنامه محور عمل کردن شهرستان ساوه در حوزه ستاد تنظیم بازار و فعالیت در حوزه بازرسی و نظارت را موجب کسب رتبه برتر این شهرستان در سطح استان طی سال جاری دانست و افزود: هیچگاه فعالیت خود را متمرکز به تشکیل پرونده تخلف صنفی نکرده ایم و اولویت مجموعه نظارت و بازرسی دقیق و اعمال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تخلفات صنفی بوده است و چنانچه موثر واقع نشده با استفاده از ابزار قانونی برخورد لازم صورت گرفته است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه همچنین به فعالیت کارگروه آرد و نان شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری هفت جلسه این کارگروه در سال جاری به ریاست فرماندار منجر به بازرسی ۸۳۳ مورد در کل شهرستان شده که منجر به تشکیل ۱۳۲ پرونده تخلف نانوایی شامل کم فروشی، گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم نصب نرخ‌نامه و ... شده است.

گندمکار تازه بودن گندم و پائین بودن کیفیت آن را دلیل کاهش کیفیت نان عرضه شده در ساوه طی ماه های گذشته بیان کرد و افزود: انحصار، موجب کاهش کیفیت شده در حالی که رقابت پویایی را در پی دارد و از آنجاکه کارخانه آرد ساوه فعالیتی انحصاری دارد کاهش کیفیت نان تولیدی را شاهد هستیم، اما با راه اندازی کارخانه جدید آرد، رقابت خوبی شکل گرفته و موجب افزایش کیفیت آرد تولیدی و بالتبع نان عرضه شده در بازار شد.

وی برخورد قانونی با عطاری‌ها و داروخانه‌های متخلف را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و افزود: افزایش قیمت کاغذ در مقطعی در سطح شهرستان نیز به دلیل عرضه آن توسط مجموعه‌ای جدای از اداره صنعت، معدن و تجارت و فارغ از بازرسی‌های این سازمان صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار عید ساوه استانی اقتصادی شهرستان ساوه معدن و تجارت تنظیم بازار پرونده تخلف سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان