Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش «جنایات هندوهای افراطی علیه مسلمانان هند»، شماری از نخبگان ایرانی در نامه‌ای سرگشاده به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اوج‌گیری «جنایات فجیع بخشی از هندوهای افراطی علیه مسلمانان هند»، جمعی از نخبگان، تحلیلگران و دانشگاهیان ایرانی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار ارائه گزارشی از وی به ارکان سازمان ملل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، متن این نامه بدین شرح است.

سرکار خانم میشل باچلت 
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد 
 
با سلام
این روزها اخبار دهشتناک کشتار بی‌رحمانه مسلمانان توسط گروهی از هندوها در سرزمین هند، قلب هر انسان آزادیخواهی را به درد می‌آورد.
با نهایت تأسف، هم‌نوعان ما در سرزمین هند، جان، مال و ناموس و امنیت‌شان در معرض تعدی و تجاوز رفتار حیوانی گروهی انسان‌نما قرار گرفته است و دولت هند به‌رغم تمام تعهدات الزام‌آور حقوق بشری، نه‌تنها هیچ اقدام مؤثری برای پیشگیری از این فجایع و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر و مجازات عاملان نکرده است بلکه خود با تصویب قانون اصلاح اعطای تابعیت، کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض نژادی را به‌صورت سیستماتیک و فاحش نقض کرده و مسلمانان هندی را از حق تابعیت به‌عنوان حق مهم بشری که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق حقوق مدنی و سیاسی محروم کرده است. 
عالی‌جناب
امید است کمیساریای عالی حقوق بشر با رعایت اصل بی‌طرفی، به وظایف قانونی خود عمل کرده و با ارائه گزارشی مبتنی بر واقعیت، توجه دبیر کل و ارکان ذیربط سازمان ملل متحد را به این موضوع مهم جلب کرده و اقدام فوری و عاجلی برای نجات مسلمانان مظلوم هند انجام دهد.

* * *

تصویب قانون تابعیت  هند در پایان سال ۲۰۱۹ موجی از اعتراضات گسترده در این کشور به راه انداخت. بر اساس قانون جدید تنها افغان‌ها، بنگلادشی‌ها و پاکستانی‌های غیر مسلمان که در هند پناهنده می‌شوند می‌توانند در این کشور درخواست تابعیت کنند.

در هفته گذشته انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به یک فرد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

علاوه بر نخبگان و دانشگاهیان ایران، نهادهایی همچون اتحادیه جهانی علمای مسلمان و انجمن علمای یمن نیز این قتل‌ها و جنایات اخیر در هند را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل حقوق بشر هند نخبگان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی که برای نخستین بار تدوین شده، تصویب و مقرر شد با اصلاحاتی ابلاغ شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه افزود: ماده واحده واگذاری کسب و کار‌های بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز شورا به تصویب رسید.

وی همچنین گفت: مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران واگذار شد و بر اساس آن، نظامی برای سنت دانشگاهی تدوین می شود. 

خسروپناه افزود: در جلسه امروز درباره عفاف و حجاب بحث‌های کارشناسی صورت گرفت و پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی در حوزه شناختی و معرفتی ارائه و بر رعایت مقررات حجاب به ویژه در ادارات دولتی تأکید شد.

دیگر خبرها

  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی