Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نسل جدید توالی‌یابی (NGS)، به مجموعه فناوری‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند حجم زیادی از DNA را در مدت‌زمانی کوتاه و با هزینه کم توالی‌یابی کنند. زنجیره ارزش نسل جدید توالی‌یابی (NGS) شامل سه بخش کلیدی تولید داده شامل دستگاه‌ها، کیت‌ها و مواد مصرفی، پایگاه داده و تحلیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کسب و کارها در دنیا با سرعت در حال توسعه هستند. پس با توجه به اهمیت این حوزه برای کشور مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری در این حوزه اقداماتی را انجام داده است تا حرکت در مسیر پیشرفت آن با سرعت بیشتری انجام شود.

فراخوان حمایتی منتشر شد

انتشار فراخوان حمایت از کسب‌وکارهای داده‌های زیستی نخستین اقدام این مرکز در این حوزه است. در این فراخوان که با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت منتشر شد، 20 طرح شرکت کردند، از این تعداد 8 طرح (گروه ثبت‌نام کننده) به جلسه داوری حضوری دعوت و مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت 5 طرح دارای شرایط لازم برای حمایت اعلام شد. همچنین بر اساس این ارزیابی پیشنهاد‌هایی برای نوع حمایت از آن‌ها ارائه شد. هم‌اکنون 3 گروه حاصل از این فراخوان، با حمایت‌ها و پیگیری مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند و در حال توسعه محصول و کسب‌وکار خود هستند.

همچنین حمایت و کمک به تولید و تجاری‌سازی کیت cell free DNA برای نخستین بار در کشور اقدامی دیگری از مرکز همگرا است که با تلاش‌های صورت گرفته در شرکت روژه تکنولوژی و با حمایت‌های مرکز، این کیت تولید شده و آزمون‌های تأیید کیفیت آن در یکی از آزمایشگاه‌های ژنتیک پزشکی انجام شده است. این شرکت در حال حاضر تعدادی از این کیت را وارد بازار کرده است و بنا دارد در سال آینده و با حمایت‌های بیشتر مرکز راهبردی فناوری همگرا حجم تولید و فروش خود را افزایش دهد.

موانع گسترش فعالیت کسب و کارها بررسی شد

مطالعه و بررسی موانع گسترش کسب‌وکارهای حوزه NGS در کشور را باید اقدام دیگر مرکز برای توسعه این حوزه در کشور بدانیم. پس از برگزاری جلسات کارشناسی، گفتگوها و مطالعات میدانی انجام شده مشخص شد که یکی از موانع اصلی شکل‌گیری کسب‌وکارهای این حوزه، خروج بی‌رویه نمونه‌ها به خارج از کشور است.

بررسی‌های نشان می‌‌دهد تنها راه توسعه بازار این حوزه در کشور، جلوگیری از خروج این نمونه‌ها است و این خود نیازمند سیاست‌ها و برنامه‌های تنظیم‌گری در سطح ملی و همچنین برنامه‌های توسعه فناوری و محصول در کنار هم است که مرکز فناوری‌های همگرا این درخواست این موضوع را نهادهای بالادستی ارسال کرده است. مطالعه فناوری‌ها و محصولات جداسازی سلول‌ها نیز دیگر اقدام مرکز فناوری‌های همگرا در این حوزه است.

انتهای پیام/

169 / 336 کسب وکار داده زیستی جداسازی سلول علم و فناوری زیست‌فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کسب وکار داده زیستی جداسازی سلول علم و فناوری زیست فناوری فناوری های همگرا فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است