Web Analytics Made Easy - Statcounter

به طور میانگین در ایران روزانه ۴۸ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان باخته و حدود ۳ هزار و ۳ نفر مصدوم می‌شود! چند وقت دیگر تب و تاب اخبار کرونا و تلفات ناشی از ویروس به پایان می‌رسد اما باید پرسید که تلفات ناشی از سوانح رانندگی نیز به پایان خواهد رسید؟! ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ اجتماعی حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، در 10 ماه گذشته از سال جاری، 14 هزار و 800 نفر (11 هزار و 505 نفر مرد و سه هزار و 295 نفر زن) در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و 307 هزار و 333 نفر (218 هزار و 945 مرد و 88 هزار و 379 زن) نیز مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تقسیم این رقم (تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی در 10 ماه سال 98) بر تعداد روزهای گذشته از آن می‌توان گفت که به طور میانگین روزانه 48 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان باخته و حدود 3 هزار و 3 نفر مصدوم شده‌اند.

طبق این آمار به طور مثال در استان فارس در 10 ماه سال 98، یک هزار و 104 نفر، در استان تهران یک هزار و 79 نفر و در استان خراسان رضوی یک هزار و 25 نفر در سوانح رانندگی به کام مرگ رفته‌اند!

از طرفی دیگر بنابر آمار رسمی وزارت بهداشت، طی  یک ماه گذشته از شیوع کرونا در کشور، 291 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند یعنی به طور میانگین روزانه حدود 14 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مقایسه این دو رقم با یکدیگر نشان می‌دهد متاسفانه با وجود آمار بسیار بالای فوتی‌های روزانه در تصادفات جاده‌ای، هیچ اعتنایی به این آمار بالای تلفات نمی‌شود اما آمار تلفات حدود 2 درصدی از مبتلایان به کرونا به‌شدت باعث ایجاد ترس و وحشت در بین مردم شده است.

باید به طور قطع گفت آمار تکان‌دهنده جان‌باختگان سوانح رانندگی هیچگاه به آن اندازه برای مردم ترسناک نبوده در صورتیکه، شیوع ویروس کرونا با تلفات بسیار کمتر، واهمه‌ شدیدی بین مردم ایجاد کرده البته این نکته حائز اهمیت است که برای کاهش شیوع این بیماری و به صفر رساندن تلفات ناشی از آن نیز تدابیر بهداشتی لازم باید جدی گرفته شود.

به هر حال چند وقت دیگر تب و تاب اخبار کرونا و تلفات ناشی از ویروس به پایان می‌رسد اما باید پرسید که تلفات ناشی از سوانح رانندگی نیز به پایان خواهد رسید؟! و اینکه آیا مردم مانند جدی گرفتن ویروس کرونا، رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی را نیز جدی می‌گیرند یا خیر؟

مرگ حدود 15 هزار و مصدومیت 307 هزار نفر در تصادفات 10 ماه 98+ جدولتصادف مرگبار مزدا 3 با کامیون + تصاویر

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,24,1392/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اورژانس پزشکی قانونی حوادث جاده‌ای راهور پلیس ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اورژانس پزشکی قانونی حوادث جاده ای راهور پلیس ویروس کرونا اورژانس پزشکی قانونی حوادث جاده ای راهور پلیس ویروس کرونا سوانح رانندگی تلفات ناشی نفر بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک این شهرستان، گفت: آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده و در بخش‌های تصادفات جرحی و خسارتی نیز به ترتیب کاهش ۶۳ و ۵۰ درصدی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد علت اصلی تصادفات خطای انسانی است، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته از نقاط حادثه خیز تمام مصوبات اجرا خواهد شد تا با همکاری رانندگان میزان تصادفات به حداقل برسد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و اعمال قانون نسبت به مسافرکش‌ها با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

عباسی ضمن انتقاد از وضعیت ترافیکی مهاباد افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌های شهری در کنار اجرای طرح‌های ترافیکی و طرح‌های کمربندی توسط شهرداری بر کاهش بار ترافیکی تاثیر مثبت گذاشته است.

وی بیان کرد: شهروندان و کارشناسان حوزه ترافیک هم که پیشنهادی کاربردی و قابل اجرای در راستای کاهش بار ترافیکی شهر را دارند، آن را به دبیرخانه شورای ترافیک ارایه دهند.

وی با تاکید بر اعمال قانون مستمر نسبت به متخلفان و سد معبر مناطق مختلف شهر، گفت: ساماندهی فلکه ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طی سال‌های گذشته نبود طرح‌های ترافیکی گلایه شهروندان را در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • امشب رانندگی در جاده‌های استان کرمان خطرناک است
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • عکس | این خودرو تله مرگ است!
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز