Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در دیدار وزیر امنیت بوسنی هرزگوین بر آمادگی کشورمان برای تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو ضمن دیدار با آقای فخرالدین رادونچیچ وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین تشکیل دولت جدید بوسنی هرزگوین را تبریک گفت و برای وی در راستای خدمت صادقانه به ملت و کشور بوسنی هرزگوین آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار سفیر کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دو جانبه با بوسنی هرزگوین در چارچوب منافع مشترک دو ملت در عرصه‌های مختلف را به اطلاع مقام بوسنیایی رساند.
حیدری افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام در بوسنی و هرزگوین و نیز پی گیری مناسبات دوجانبه در چارچوب منافع مشترک دو ملت است.
فخرالدین رادونچیچ وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با یادآوری کمک‌های ایران در دوران جنگ بوسنی بر ضرورت حفاظت از مناسبات دوستانه و سنتی دو کشور تاکید کرد.
طرفین در این ملاقات همچنین در خصوص روند صدور روادید و امکان تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور تبادل نظر کردند.
بوسنی و هرزگوین در اول مارس 1992 از یوگسلاوی سابق اعلام استقلال کرد و در همین سال به عنوان کشوری مستقل از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شد. بر اساس قرارداد صلح دیتون در سال 1995 میلادی که سر آغازی برای موجودیت جدید بوسنی هرزگوین بود، این کشور به دو هویت سیاسی جمهوری صربسکا و یک بخش مسلمان و کروات نشین به نام فدراسیون بوسنی و هرزگوین دست یافت انتخابات سراسری بوسنی و هرزگوین در اکتبر سال 2018 برگزار شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام دولت جدید بوسنی در ابتدای سال جدید میلادی فعالیت‌های خود را آغاز نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکید تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران بوسنی و هرزگوین بوسنی هرزگوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

کد خبر 6084886 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • سفر «سیسی» به ترکیه در دستور کار قرار گرفت