Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ائتلاف الفتح از نشست قریب الوقوع میان دو جریان سیاسی عمده اکثریت (شیعیان) یعنی مقتدی صدر رهبر جریان صدر و هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح برای حل اختلافات در خصوص نخست وزیر آینده خبر داد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مختار الموسوی از نمایندگان ائتلاف الفتح، برگزاری نشست قریب الوقوع میان دو جریان سیاسی عمده اکثریت (شیعیان) یعنی مقتدی صدر رهبر جریان صدر و هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح را برای حل اختلافات در خصوص نخست وزیر آینده و توافق درباره فرمول نهایی دانست که بر اساس آن شخصیت مناسب برای این سمت معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختار الموسوی از نمایندگان ائتلاف الفتح که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می‌کرد، افزود: چند روز پیش نشستی با حضور نوری المالکی (رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر اسبق)، سید عمار حکیم(رهبر جریان حکمت ملی) و هادی العامری برگزار شد.

و نیز نشستی به زودی میان هادی العامری و مقتدی صدر برگزار خواهد شد تا درباره فرمول مشخصی در میان شیعیان در خصوص نخست وزیر آینده توافق به دست آید.

وی افزود فراکسیون‌های شیعی(اکثریت) قادر به ارائه 170 رای برای نامزد جدید هستند، در نتیجه باید پیش از نامزد کردن فردی به توافق میان خود دست یابند.

رونمایی ائتلاف مالکی از نخست‌وزیر دوره انتقالی عراق

عضو ائتلاف الفتح خاطر نشان کرد برخی فراکسیون‌ها و طرفهای سیاسی وابسته به اقلیت اهل سنت با معرفی نامزد نخست وزیری آینده همراه هستند، ولی این مسئله به توافق گروههای اکثریت(شیعیان) نیاز دارد، زیرا در صورت عدم توافق میان این گروهها، امکان معرفی هیچ نامزدی برای نخست وزیری وجود نخواهد داشت.

تشکیل شورای هفت نفره برای معرفی نخست وزیر جدید

منابع خبری همچنین از تشکیل شورای هفت نفره از نمایندگان احزاب سیاسی برای تصمیم‌گیری درباره معرفی نخست وزیر جدید خبر دادند.
شورای هفت نفره‌ای از نمایندگان احزاب سیاسی شیعه جهت تصمیم گیری پیرامون موضوع نخست وزیر آینده و معرفی وی به رئیس جمهور برهم صالح، تشکیل شده است، این افراد عبارتنداز:
1. حبیب الطرفی ؛ ائتلاف سائرون
2. عدنان فیحان ؛ ائتلاف الفتح
3. احمد العلاوی ؛ جریان الحکمه
4. باسم العلاوی ؛ ائتلاف النصر
5. حسن السنید ؛ جریان دوله القانون
6. حیدر الفؤادى ؛ حزب عطاء
٧. عبدالحسین الموسوى ؛ حزب الفضیله

افشای تلاش‌ها برای آشتی میان جریان صدر و ائتلاف مالکی

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق از تلاش‌ها برای آشتی میان مالکی و مقتدی صدر پرده برداشت.

علی الغانمی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون از تحرکاتی برای ذوب شدن یخ اختلافات میان نوری المالکی رئیس این ائتلاف و مقتدی صدر رهبر جریان صدر خبر داد و گفت افرادی این ماموریت را برعهده گرفته‌اند.

الغانمی خاطرنشان کرد مالکی با روی باز از این تلاش‌ها (برای حل اختلافات با مقتدی صدر) استقبال کرده است.

وی افزود: افرادی ماموریت آشتی میان صدر و مالکی را برعهده گرفته‌اند، این عضو ائتلاف دولت قانون به اسامی یا ماهیت این افراد اشاره نکرد.

الغانمی تصریح کرد در حال حاضر گفت‌وگوهایی با ائتلاف سائرون (وابسته به جریان صدر) برای به فراموشی سپردن اختلافات گذشته و پیوستن به ائتلاف یا تشکل شیعی جدید در حال انجام است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" نوری مالکی مقتدی صدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق نوری مالکی مقتدی صدر اخبار عراق نوری مالکی مقتدی صدر ائتلاف دولت قانون نخست وزیر آینده شورای هفت نفره ائتلاف الفتح هادی العامری رهبر جریان مقتدی صدر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

عبدالطیف رشید، رئیس جمهور عراق خطاب به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق تعرض به شهرهایش را برنمی‌تابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق نمی‌پذیرد کشورش محل درگیری یا تهدیدی برای کشورهای همسایه باشد و هر گونه تعرض به شهرهای خود را نیز برنمی‌تابد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، رئیس جمهور هر دو کشور در این دیدار بر لزوم توقف تجاوز به غزه ، حمایت از مردم فلسطین، اهمیت کاهش تنش‌ها و اتخاذ تفاهمات و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه ای خود بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرزها و مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی، زیست محیطی و بحران آب تاکید کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور عراق در کاخ دولتی در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد