Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:12:30 GMT

غربالگری بیش از 7 هزار نفر از مسافران خودروهای ورودی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۳۶۰۱

غربالگری بیش از 7 هزار نفر از مسافران خودروهای ورودی

فلاح گفت: در طی 7 روز گذشته نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر بیش از 7 هزار نفر از مسافرین و سرنشینان خودروهای وارد شده به استان را غربالگری و آموزش چهره به چهره همراه با توزیع بروشور ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفتگو با راه آرمان، به اقدامات این جمعیت از زمان شیوع کرونا در استان کرمان، اظهار کرد: نظر به مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان مقرر شد شعب جمعیت هلال احمر شهرستان های انار، راور، سیرجان، رودبارجنوب، ریگان، منوجان، فهرج و راین با اخذ وسایل بهداشتی و محافظتی از دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان مربوطه همکاری های لازم را داشته باشند که از 12 اسفند این همکاری با مراکز بهداشت و علوم پزشکی که تقاضای همکاری از سوی جمعیت هلال احمر داشته اند، شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیرو ابلاغیه دبیرخانه کشوری طرح ملی امداد ونجات نوروزی سازمان امداد ونجات و طرح ملی راهنمای مسافران نوروزی سازمان جوانان در نوروز  99 لغو گردید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با بیان اینکه هرگونه اسکان مسافران نوروزی ممنوع اعلام شد، افزود: شعب جمعیت هلال احمر از برپایی هرگونه چادر به این منظور و یا اسکان مسافران در مهمانسراها یا مجتمع های دانش اموزی خودداری می نمایند.

فلاح، با بیان اینکه پایگاه های ثابت امداد ونجات جاده ای کما فی سابق به عملیات امداد ونجات ادامه می دهند، عنوان کرد: رعایت نکات بهداشتی و ایمنی فردی توسط امدادگران در هنگام عملیات نجات و یا انتقال مصدومین حوادث جاده ای و یا اسکان در راه ماندگان حوادث ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: شعب جمعیت هلال احمر مستقر در شهرستان های ورودی استان موظف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی منطقه و نیروی انتظامی جهت کنترل ورودی های استان از نظر ممنوعیت ورود کاروان های زیارتی و سیاحتی و همچنین شناسایی و آموزش افراد مشکوک به بیماری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: اعضای جوانان تیم سحر جمعیت هلال احمر نیز در مبادی ورودی شهرستان های مذکور با ارائه توصیه های حمایت روانی به صورت چهره به چهره و با توزیع بروشور بر کاهش و کنترل استرس و هیجانات روحی و روانی مردم می کوشند.

فلاح از انتشار اینفوگرافیک ها، پوسترها و فیلم های آموزشی در سایت، کانال و صفحه اینستاگرام جمعیت هلال احمر استان کرمان و همچنین توزیع بروشورهای آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ های غربالگری در ورودی شهرها خبر داد.

وی افزود: در این طرح همه شعب جمعیت هلال احمر استان در بخش های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی در جهت مبارزه با  شیوع کوید 19 همکاری می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه بیش از 200 نفر از اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در طرح غربالگری و آموزشی به صورت مستقیم با عموم مردم فعالیت می کنند، اذعان کرد: در طی 7 روز گذشته نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر بیش از 7 هزار نفر از مسافرین و سرنشینان خودروهای وارد شده به استان را غربالگری و آموزش چهره به چهره همراه با توزیع بروشور ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان شعب جمعیت هلال احمر امداد ونجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از حادثه برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: در اثر این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه ۲ نفر از مصدومین توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و ۴ نفر هم توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبان بیان کرد: متأسفانه در این حادثه ۱ نفر جان خود را از دست داد که پیکر وی پس از رهاسازی بوسیله ست هیدرولیک، به عوامل انتظامی تحویل شد.

کد خبر 6088124

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت