Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «۲۴» قرقیزستان، «داستان‌بیک جمعه بیک اف» به نمایندگی از بیشکک و سعید خرازی به نمایندگی از تهران در این دیدار در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه تعاملات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند و دیدگاه‌های خود را در مورد گسترش همکاری‌های پارلمانی با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارلمان قرقیزستان آمادگی خود را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران اعلام کرد و گفت: «در حال حاضر تجارت بین قرقیزستان و ایران به ۳۰ میلیون دلار محدود است، اما این رقم بازتابی از فرصت‌های اقتصادی موجود بین ما نیست.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد که جمهوری قرقیزستان به جذب سرمایه گذاری ایران بر صنعت هیدروالکتریک این کشور و همچنین تبادل دانش در خصوص ساخت ایستگاه‌های هیدروالکتریک کوچک و متوسط، علاقمند است.

این مقام ارشد قرقیزستانی در کنار تاکید بر مساله گسترش همکاری‌ها با تهران به متوقف شدن رانندگان قرقیزستانی در پشت مرزهای ایران نیز اشاره کرد و خواستار همکاری خرازی برای حل این مشکل شد.

نورلان عبدالرحمان‌اف معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان چندی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که ۵۴ راننده کامیون‌های باری قرقیزستان به دلیل اجرای برنامه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از خروج از خاک ایران منع شده‌اند.

برچسب‌ها بیشکک آسیای میانه پارلمان پروندهٔ خبری پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیشکک آسیای میانه پارلمان بیشکک آسیای میانه پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکی روی یخ بانوان آسیا؛ پیروزی ملی پوشان ایران مقابل قرقیزستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، مسابقات هاکی روی یخ قهرمانی زنان آسیا دوشنبه ۶ فروردین در بیشکک قرقیزستان پیگیری شد و ملی پوشان کشورمان موفق به کسب دومین پیروزی خود شدند.   دختران آیس هاکی ایران مقابل قرقیزستانِ میزبان ۶ بر صفر به برتری رسیدند.   نمایندگان کشورمان پیش از این مقابل امارات با نتیجه ۱۶ بر صفر به پیروزی رسیده بودند.   دختران هاکی روی یخ کشورمان در ادامه این رقابت‌ها جمعه با هند و شنبه با فیلیپین رقابت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و نروژ
  • هاکی روی یخ بانوان آسیا؛ پیروزی ملی پوشان ایران مقابل قرقیزستان