Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@19:15:37 GMT

برای کدام چین و چروک ها از بوتاکس استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۶۲۸

برای کدام چین و چروک ها از بوتاکس استفاده کنیم؟

تزریق بوتاکس در رفع چین و چروک‌های پیشانی، چین وچروک های ناشی از اخم کردن و چین و چروک های اطراف چشم و دهان بیشترین کاربرد را دارد. انقباض عضلات زیر پوستی، علت عمده ایجاد چروک های پوست است؛ با تزریق بوتاکس و کاهش انقباض عضلات، چروک ها به نحو چشم گیری کم شده و پوست بهبود می یابد. مراجعین به طور معمول می توانند بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از تزریق، متوجه اثرات مثبت بوتاکس برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربرد های بوتاکس

تزریق بوتاکس علاوه بر کاربرد زیبایی، برای درمان خطوط دینامیک و چین و چروک های پوست، کاربردهای درمانی فراوانی نیز دارد. درمان چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها، محو کردن خط اخم ،رفع خطوط افقی پیشانی، از بین بردن چروک‌های گردن، بالا بردن گوشه‌های لب و بالا بردن نوک بینی از کاربردهای زیبایی بوتاکس است؛ همچنین از بوتاکس می توان برای درمان اختلالات عصبی ناشی از فلج مغزی، میگرن مزمن، افتادگی پلک، پرش پلک، اسپاسم ماهیچه های گردن، مثانه‌ی پرکار و لوچی شدید چشم ها اشاره کرد.

برند های معتبر بوتاکس

برند های مجاز بوتاکس در ایران، که برای درمان اختلالات عضلانی و همچنین زیباسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، دیسپورت انگلستان، زئومین آلمان، نورونوکس کره جنوبی، ومسپورت ایران هستند. برند نورونوکس محصول کشور کره، دومین برند فراگیر بوتاکس در ایران است اما نورونوکس مورد تایید سازمان FDA نبوده ولی استفاده از آن در ایران مجاز است. برند مسپورت ایران ارزان تر است اما از لحاظ کیفیت با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت است.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

 قبل از تزریق بوتاکس، به مدت 24 ساعت از مصرف الکل پرهیز کنید. 7 الی 10 روز پیش از تزریق بوتاکس از مصرف آسپرین و دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن)، روغن ماهی و دوز بالای ویتامین E اجتناب کنید. در صورتی که سابقه‌ی تبخال زدن دارید، حتماً در جلسه‌ی مشاوره با پزشک معالج خود را مطلع کنید. اگر فکر می‌کنید در طول جلسه‌ی درمانی احساس ناخوشایندی دارید، می‌توانید با مشورت پزشک، ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک استامینوفن بخورید.

اما بعد از تزریق بوتاکس، عضلات تحت تاثیر تزریق بوتاکس را تمرین دهید تا بوتاکس سریع‌تر جذب عضله شود. از انجام لایه‌برداری، میکرودرم ابریژن، ماساژ صورت و … تا حداقل ۱۴ روز بعد از درمان خودداری کنید. به مدت ۲ الی ۴ ساعت بعد از بوتاکس محل تزریق را لمس نکنید و نمالید؛ همچنین دراز نکشید و خم نشوید. مصرف روزانه کرم ضد آفتاب را فراموش نشود. به مدت یک روز بعد از تزریق از فعالیت های شدید ورزشی و از شرایطی که باعث تعریق می‌شوند، دوری کنید.

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک های پوست یک روش ایمن است که به ندرت عارضه ای دارد و اگر تزریق به دست پزشک متخصص و باتجربه و در کلینیک های معتبر پوست صورت بگیرد، عوارض آن بسیار نادر خواهد بود. عوارض عمومی بوتاکس شامل قرمزی و تورم کم پوست، درد، سردرد وتهوع است. قرمزی و تورم پوست معمولاً خفیف تا متوسط هستند و در عرض چند ساعت برطرف می‌شود؛ استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، از جمله مواردی است که می‌تواند از شدت قرمزی و تورم بکاهد. میزان درد در طی تزریق بوتاکس به آستانه‌ی تحمل درد افراد بستگی دارد؛ معمولا قبل از درمان، از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا کمپرس سرد استفاده می‌شود تا درد محل تزریق کاهش یابد. شایع‌ترین عوارض بوتاکس سردرد و تهوع هستند؛ ماندگاری این عوارض موقتی، بین چند ساعت تا حداکثر سه چهار روز متغیر بوده و از بین می روند.

ترمیم بوتاکس

سؤالی که اغلب بیماران می پرسند این است که برای درمان چین وچروک های پوست هر چند وقت یکبار می‌توان بوتاکس را تکرار کرد؟ بهتر است در خصوص این مسئله با پزشک معالج خود مشورت کنید. به طور کلی تزریق بوتاکس در فواصل کوتاه‌تر از سه ماه توصیه نمی‌شود. چون در غیراین صورت ممکن است بدن شما به سم بوتولونیوم مقاوم شده و دیگر به درمان پاسخی ندهد. بنابراین اگر یک نتیجه خوب می خواهید باید برای تزریق بوتاکس خود یک برنامه درست و منظم داشته باشید.

ماندگاری اثرات بوتاکس

اثرات بوتاکس به منظور جوانسازی درمان چین وچروک های پوست ، معمولا بین 4 تا 6 ماه پس از تزریق دوام دارد. موثرترین عوامل بر ماندگاری اثرات بوتاکس، محل تحت درمان و میزان بوتاکس تزریق شده هستند. همچنین سن بیمار، عمق چین و چروک‌ها یا خطوط پوستی و میزان الاستیسیته یا انعطاف پذیری پوست بر پایداری درمان، تاثیر بسزایی دارد.

هزینه تزریق بوتاکس

چند عامل مهم وتاثیر گذار بر هزینه بوتاکس وجود دارد که ممکن است هزینه تمام شده بوتاکس را کاهش یا افزایش دهد.

· محل تحت درمان: دوز داروی استفاده شده برای درمان محل‌های مختلف بدن متفاوت است. هرچه نیاز به دوز دارویی بیشتر باشد، قاعدتاً هزینه بوتاکس هم بیشتر می‌شود.

· برند بوتاکس: بسته به این که کدام از برند برای تزریق استفاده کنید، قیمت درمان هم تغییر می‌کند. به طور کلی برند دیسپورت گران‌ترین و برندهای نورونوکس و مسپورت در رده‌های بعدی از نظر قیمت جای می‌گیرند.

· عمق خطوط: میزان دوز درمانی مورد استفاده با توجه به عمق خطوط یا شدت چین و چروک‌های صورت متغییر است. هرچه دوز داروی مورد نیاز کمتر باشد، هزینه‌ی بوتاکس هم کاهش می‌یابد.

موارد منع استفاده از بوتاکس

هرچند تزریق بوتاکس نتایج چشم گیری برای جوان سازی و رفع چین چروک های پوست دارد، اما استفاده از آن در مورد افراد زیر توصیه نمی شود:

· افرادی که  مبتلا به بیماری‌های عصبی یا عضلانی هستند.

· افرادی که عفونت فعال یا تبخال در محل تزریق دارند.

· افرادی که داروهای رقیق‌ کننده خون یا ضد انعقادی استفاده می‌کنند، باید در مورد مصرف این داروها با پزشک مشورت کنند.

· خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.

تزریق بوتاکس در کلینیک سپیدار

تزریق بوتاکس بهترین روش جوانسازی و رفع چین و چروک های صورت است که طراوت و شادابی را به چهره شما برمی گرداند. بوتاکس یک روش سریع، ایمن و مقرون به صرفه است که اثرات مثبت آن به وضوح قابل مشاهده است. در کلینیک زیبایی و مرکز لیزر سپیدار شما می توانید ضمن مشاوره با پزشکان مجرب و متخصص، بهترین طرح درمان را برای خود انتخاب کنید. با بهره‌گیری از بهترین ومجرب ترین کادر درمانی، مرغوب‌ترین ابزار، وسایل و داروهای درمانی، حصول بهترین نتیجه تضمینی است.در ضمن برای تزریق بوتاکس در این کلینیک، بسته دارو در حضور خود بیمار باز و سپس استفاده می شود.

2121

کد خبر 1363426

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تزریق بوتاکس تزریق بوتاکس رفع چین و چروک چین و چروک چروک های پوست چین و چروک ها بعد از تزریق برای درمان ی بوتاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت گفت: در شهر جبالبارز ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و ۷۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده و پروژه خط انتقال به بخش اسفندقه به زودی شروع و در بخش اسماعیلی و بخش مرکزی هم درحال انجام است.

احمد بلندنظر هشتم فروردین ماه در جلسه ستاد سوخت با اشاره به آخرین وضعیت عملیات گازرسانی در جیرفت گفت: در اسفند ۱۴۰۲روستاهای جنگل آباد و طوهان با جمعیت قابل توجهی تزریق گاز انجام و در شهرعلی آباد نصب انشعابات تکمیل شده است.

وی با تشریح جزئیات گازرسانی در مناطق سردسیر افزود: در شهر جبالبارز ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و ۷۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده و در برخی روستاهای بخش ساردوییه نظیر محمدآباد روز پیکر و هشت پارچه روستا، گاز به شبکه تزریق شده و پروژه خط انتقال گاز به بخش اسفندقه به زودی شروع و در بخش اسماعیلی و بخش مرکزی هم درحال انجام است. 

فرماندار جیرفت گفت: در شهر جیرفت نیز ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع همراه با تزریق گاز انجام شده است. 

وی به خانوارهای همجوار با خط انتقال گاز هشدار داد که در صورت عدم اقدام نسبت به گازکشی منازل، سوخت آنها قطع خواهد شد، افزود: در نقاطی که شبکه توزیع و انشعابات ویژه مشترکین اجرا شده، توصیه می‌شود ساکنان نسبت به لوله‌کشی داخلی منازل خود اقدام نمایند زیرا طی دو ماه آینده سهمیه سوخت آنها قطع خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید