Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@11:33:56 GMT

ابر رایانه IBM با کرونا می‌جنگد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۶۳۰

ابر رایانه IBM با کرونا می‌جنگد

ابررایانه سامیت شرکت آی.بی.ام که قدرتمندترین ابررایانه آمریکاست برای مقابله با ویروس مهلک کرونا به کار گرفته شده است.

این ابررایانه که در آزمایشگاه ORNL وزارت انرژی آمریکا نصب شده، پیش از این برای انجام محاسبات و برنامه‌ریزی‌های پیچیده در حوزه‌های انرژی، مواد و متالورژی پیشرفته، سلامت انسان و هوش مصنوعی به کار گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از توان محاسباتی بالای این ابررایانه بتوانند شبیه سازی‌های مفصلی را با سرعت بالا در مورد نحوه عملکرد ویروس کرونا انجام دهند.

این شبیه‌سازی‌ها که در حالت عادی ماه‌ها به طول می‌انجامند، با استفاده از ابررایانه سامیت در عرض یک تا دو روز انجام می‌شوند و قرار است از این طریق برای شناسایی بیش از هشت هزار مؤلفه مولکولی ویروس کرونا استفاده شود. این مؤلفه‌های پروتئین‌های حیاتی ویروس مذکور را تشکیل می‌دهند که نابودی آنها برای مقابله با این ویروس ضروری است.

بیشتر بخوانید: 

حافظه اپتیکال IBM پنجاه برابر سریع‌تر از فلش است

گوگل به کمک IBM می‌آید

IBM شرکت Red Hat را 34 میلیارد دلار خرید

همچنین برنامه‌ریزی برای شبیه سازی شیمیایی فعل و انفعالات مولکول‌های این پروتئین‌ها در حال انجام است و از این طریق می‌توان تحرکات اتم‌ها و ذرات همه این پروتئین‌ها را به دقت بررسی کرد تا بتوان بر این مبنا برای تولید دارویی مؤثر بر ضد کرونا اقدام کرد.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه: asriran.com/0030qW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابررایانه IBM

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری