Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@12:37:30 GMT

احداث ۷ استراحتگاه بین راهی در محور طبس-یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۶۸۵

احداث ۷ استراحتگاه بین راهی در محور طبس-یزد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس از پروژه احداث ۷ استراحتگاه رانندگان در محور طبس-یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بریجند،«محسن حیدری» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس امروز (۲۱ اسفند) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: مقوله ایمن سازی محور های مواصلاتی از جمله مضامین حائز اهمیت در زمینه ایجاد زیر ساخت های تردد ایمن و روان جاده ها است که همواره این اداره سعی نموده تا با ایجاد تمهیدات لازم در زمینه نیل به این هدفگذاری سازمانی گام برداشته و در این میان ایمن سازی محور طبس-یزد به علت برخورداری از جریان ترافیک بالا و احصاء حوادث جاده ای از جایگاه والاتری در مقایسه با سایر راه های تحت تولیت برخوردار است

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس افزود: طول محور طبس-یزد بالغ بر 365 کیلومتر است که از این میزان حدود ۱۴۵ کیلومتر در زمره راه های تحت تولیت شهرستان طبس بوده که با توجه به قرار گیری در محیط کویری و فقدان آبادی یا نقطه جمعیتی قابل توجه در مسیر عملا رانندگان را وادار به طی مسافتی طولانی بدون توقف و استراحت می کند و از آنجاییکه این راه ارتباطی از لحاظ بصری وضعیت یکنواختی دارد یکی از علل زمینه ساز اصلی خستگی و خواب آلودگی رانندگان و به تبع آن ایجاد حوادث جاده ای شامل واژگونی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: پس از رخداد این دست سوانح با منشا خواب آلودگی رانندگان، اداره راهداری طبس نسبت به تعریف پروژه ایمن سازی این محور از طریق احداث استراحتگاه های بین راهی در هفت نقطه از این مسافت ۱۴۵ کیلومتری که شامل کیلومترهای۲۲ و ۷۰ و ۸۲ و ۹۴ و ۱۰۴ و ۱۳۵ و در نهایت کیلومتر ۱۴۵ که انتهای حوزه مواصلاتی طبس است وارد عمل شد.

 

حیدری تصریح کرد: فرآیند ایجاد استراحتگاه های رانندگان شامل تعریض و توسعه جانبی پارکینگ ها اعم از حمل، پخش و کوبیدن مصالح و همچنین احداث فونداسیون، کف سازی، احداث سکو و سرانجام استقرار سایه بان در محل است که با توجه به مهیا سازی زیر ساخت های لازم از قبیل تامین برق و روشنایی از طریق صفحات سلولی خورشیدی(سولار) و همچنین قرارگیری مخزن آب در محل و سرانجام ایجاد فضای سبز، محیطی دلپذیر را به وجود می آورد که در نظرگیری این مجموعه از امکانات به مشوقی بزرگ برای رانندگان جهت توقف و استراحت بین راهی مبدل و طبیعتاً باعث کاهش چشمگیر آمار تصادفات و واژگونی در محور خواهد شد.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس بیان داشت: در حال حاضریک دستگاه از این استراحتگاه ها در کیلومتراژ ۲۲ مراحل پایانی خود را طی نموده و همچنین پروسه تعریض و تجهیز ۶ نقطه باقی مانده از این محور با همت راهداران شهرستان طبس و بهره گیری از ظرفیت های موجود با سرعت رضایتبخشی در حال پیگیری است که امید می رود در آینده ای نزدیک این پروژه خاتمه یابد.

 

حیدری در پایان گفت: اداره راهداری طبس در راستای ایفای وظایف سازمانی خود همواره تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با ارتقای کیفیت راه ها و ایمن سازی محور های تحت تولیت موجب رضایت خاطر تمامی کاربران جاده ای که شهرستان طبس را به عنوان بخشی از مسیر سفر خود برگزیده اند فراهم آورد تا شاهد کاهش آمار حوادث جاده ای در تمامی راه های ارتباطی باشیم.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: استراحتگاه بین راهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبي بیرجند محور طبس یزد ایمن سازی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این اقدام که در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات انجام شده، گامی مهم در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی و نقوش ترافیکی در جاده‌ها، افزود: این امر نقش مهمی در کاهش حوادث، تسهیل سفر‌های برون‌شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، هشداری و بصری به رانندگان دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقای ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی نزدیک به ۴۹/۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد نصب تابلو و علائم ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۹ برج نوری و ۱۱۸ عدد ایمن سازی سر گاردریل پل و دماغه طی سال گذشته در سطح راه‌های استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت