Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:41:21 GMT

ادارات سقز تعطیل و روستاهای این شهرستان قرنطینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۹۹۷

ادارات سقز تعطیل و روستاهای این شهرستان قرنطینه شدند

ایسنا/کردستان در ادامه تدابیر مسئولان شهرستان سقز برای کنترل شیوع ویروس کرونا در این شهر، دولت دستگاه های ادارای این شهرستان را از امروز تا شنبه آینده تعطیل کرد. 

 بیشتر بازارهای سقز تعطیل شده است، تردد در خیابان های این شهر با تصمیم ستاد کرونای این شهرستان هم توسط پلیس کنترل می شود و آمد و رفت و تردد خودرو در برخی خیابان ها با ممنوعیت و محدودیت همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار سقز در پیامی ویدیوی تأیید کرد سقز کانون بحران انتشار ویروس کرونا است به همین دلیل از مردم خواست به خواسته ها و تدابیر دولت برای کنترل ویروس کرونا توجه کنند. 

کامیل کریمیان از مردم به خاطر محدودیت های ایجاد شده «پوزش» خواست و گفت شرمنده مردم است، ولی در عین حال تصریح کرد برای حفظ جان شهروندان از شر شیوع ویروس کرونا ناچار به تصمیمات محدودکننده شده است. 

وی گفت: سلامت مردم شوخی بردار نیست و تاکنون برای کنترل ویروس کرونا از مردم خواهش می شد اما، از این بعد، برای سلامت و رعایت حال مردم شهرستان با کسانی که اصول بهداشتی پیش بینی شده را رعایت نکنند، قانونی برخورد می شود. با این وصف، او در این پیام، از روحانیون سقزی به خاطر توجیه مردم برای ماندن در خانه و دوری از هرگونه تجمع و حضور در فضای عمومی سپاسگزاری کرد.
فرماندار سقز بیان کرد: گرچه دستگاه های دولت تعطیل شده اند اما فرمانداری، شهرداری و دستگاه های خدمات رسان از جمله برق، گاز، آبفا و آبفار و مخابرات به صورت شیفتی و محدود از ساعت ۸ تا ۱۳ حضور دارند.
وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا، شیوع کرونا کنترل و دیگر شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی حاکیست که تا شامگاه سه شنبه تست ابتلای  78 بیمار در کردستان مثبت اعلام شده است. سقز با 31 بیمار کرونای قطعی در صدر شهرستانهای کردستان قرار دارد. نیز تا کنون 6 بیمار به علت ابتلای به ویروس کرونا در سقز فوت شده اند. هم اکنون 61 بیمار به دلیل داشتن نشانه های ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی سقز بستری هستند شماری که کمی بیش از نصف افراد بستری شده در کردستان است.

روستاهای سقز هم قرنطینه شدند
فرماندار سقز بخشداران و دهیاران این شهرستان را مکلف کرده همه روستا ها سقز را ایزوله و قرنطینه کنند. این اقدام با هدف کنترل ویروس شیوع پیدا کرده در سقز انجام شده است.

 او که نتایج نشست خود با بخشداران و همکارانش برای کنترل ویروس کرونا در این شهرستان را گزارش می داد گفت که دهیاران را موظف کرده  برنامه ریزی کنند و معابر عمومی روستاها را ضدعفونی کنند. به گفته او، هر گونه تجمع عمومی تا پایان بحران شیوع ویروس ممنوع است و دهیاران وبخشداران باید از برگزاری هر آیین و تجمع مردمی جلوگیری کنند. او گفت که با هرکسی که مقررات کنترلی را رعایت نکنند یرخورد قانونی می شود.

کریمیان در عین حال تأیید که تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در روستاهای این شهرستان دیده نشده است. او اظهار امیدواری کرد با انجام دقیق برنامه های پیش بینی شده از ادامه شیوع بیماری در این شهرستان جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سقز ویروس کرونا کنترل ویروس شیوع ویروس برای کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سایر اکبریان امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به وقوع بارش‌های شدید چند روز گذشته، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر منجر به قطع آب سه روستای پل‌دختر، یک روستا کوهدشت و یک روستا دلفان شد که بلافاصله و با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب این روستاها وصل شد.

وی به ورود دو سامانه بارشی قوی به استان در هفته اول فروردین‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به تجربیات سیل گذشته تمهیدات لازم از جمله مدیریت بحران، حضور اکیپ امدادی و اتفاقات در شهرستان‌هایی که احتمال طغیان رودخانه در آنها وجود داشت، همچنین اعزام چند مدیر باتجربه ستاد به این شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر با کمترین چالش مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، تصریح کرد: با وجود میزان بارندگی‌ها در هیچ‌کدام از شهرها با قطعی آب مواجه نبودیم، در روستاها هم جز چند روستا خوشبختانه مشکل چندانی نداشتیم.

اکبریان، بیان کرد: البته بارندگی‌های به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب خساراتی وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

کد خبر 6064440

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • گاز روستاهای سیل زده خراسان شمالی وصل شد