Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه»، ایتالیا در هفته‌های گذشته به شدت درگیر شیوع ویروس کرونا بوده است و بر اساس آمار رسمی، این کشور بیشترین ابتلا و تلفات را پس از چین داشته است.

دولت ایتالیا روز دوشنبه اقدامات اضطراری را که شامل محدودیت‌های مسافرتی و ممنوعیت اجتماعات عمومی است، به کل کشور گسترش داد.

با توجه به تعداد موارد تائید شده در مورد کروناویروس که به ۱۰ هزار نفر رسیده است، این سوال مطرح است که چرا ایتالیا اینقدر تحت تأثیر قرار گرفته است؟
ممکن است کروناویروس برای ماه‌ها تشخیص داده نشده باشد
کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل احتمالی میزان بالای آلودگی این است که احتمالا ویروس کرونا مدت‌ها قبل از کشف رسمی آن در سراسر کشور پخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حقیقت، مقامات بهداشتی می‌گویند که ممکن است این عفونت از اواخر ژانویه در ایتالیا وجود داشته است.

در ۲۱ فوریه نخستین تست مثبت ابتلا به کرونا در ایتالیا تایید شد.

در آن مرحله، مرد ۳۸ ساله مبتلا، همسر و چند پزشک، پرستار و بیمار را در بیمارستانی که سه ​​روز قبلتر با علائم شبه آنفولانزا در آن حضور داشت آلوده کرده بود.

کارشناسان اکنون فکر می‌کنند که احتمالاً این ویروس حداقل از نیمه دوم ژانویه در شمال ایتالیا وجود داشته و در حال گسترش بوده است.
جمعیت سالخورده
آمار تلفات در ایتالیا در حال حاضر ۵ ٪ است که این رقم بالاتر از تخمین‌های ۳-۴ ٪ در جاهای دیگر است.

یکی از دلایل آمار تلفات زیاد ایتالیا ممکن است جمعیت زیاد سالمندان در مناطقی باشد که تحت تاثیر کرونا هستند.

این کشور بعد از ژاپن پیرترین جمعیت جهان را دارد و بیشتر کسانی که فوت کرده اند سالمندان با مشکلات سلامتی قبلی هستند.

پروفسور مارینا دلا گوستا از دانشگاه ریدینگ می‌گوید: «چیزی که ما تاکنون از این ویروس می‌دانیم این است که میزان مرگ و میر بسیار بالاتری را در افراد مسن دارد. حداقل این چیزی است که تاکنون داده‌های چینی نشان می‌دهد. ایتالیا پیرترین کشور اروپا است و احتمالاً این امر تعجب آور نخواهد بود. جمعیتی آسیب پذیر هم به مراتب بزرگتر از بسیاری از مناطق دیگر است.»
فرهنگ اجتماعی مقصر است؟
به گفته پروفسور دلا گوستا، گسترش سریع ممکن است با ماهیت روابط اجتماعی ایتالیایی‌ها هم ربط داشته باشد.

او می‌گوید که ایتالیایی‌ها به طور کلی از فضای بیرون از منزل و دیدار با یکدیگر لذت می‌برند و تعاملات آن‌ها اغلب با تماس‌های لمسی بیشتری نسبت به سایر مناطق جهان همراه است.

پروفسور دلا گوستا می‌افزاید: «فاصله فیزیکی بین افراد در ایتالیا نسبت به انگلستان بسیار کوتاهتر است.»

آن‌ها عادت دارند پس از سلام با یکدیگر روبوسی کنند.

او اضافه کرد: «به هر حال در اطراف دریای مدیترانه ارتباط فیزیکی بالاتری بین مردم وجود دارد و افراد در این وقت سال بیشتر از سایر مناطق در اروپا که هنوز هوا کمی سردتر است، بیرون می‌روند.»
نادیده گرفتن سیاست‌های اضطراری
کارشناسان بر این باورند که احتمالا توصیه‌های بهداشتی دولتی و بین المللی در مورد خودقرنطینگی هنگام اعلام اولین موارد در ایتالیا مورد توجه قرار نگرفته شده باشند.

پروفسور دلا گوستا معتقد است که وقتی چند هفته پیش اولین مدارس در مناطق شمالی بسته شد، حرکت بین مناطق متوقف نشد و بسیاری از مردم اقدامات خودقرنطینگی را انجام ندادند.

او گفت: «هنگامی که مدارس در لومباردی تعطیل شد، بسیاری از مردم بچه‌های خود را برداشتند و به به خانه‌های تفریحیشان در مناطق کوهستانی و ساحلی دیگر رفتند. آن‌ها فکر می‌کردند که سلامت بچه هایشان را با دور کردن [از مناطق درگیر کرونا]تامین می‌کنند، اما این نوع رفتار واقعا بسیار مضر است.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایتالیا کرونا ویروس اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • زنان تراکتوری مجوز ورود گرفتند
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟
  • صهیونیستها منتظر طوفانی شدیدتر از طوفان الاقصی باشند/ برادری و اخوت نیاز همیشگی جامعه دینی است
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟
  • احتمالا شناسایی فرازمینی‌ها در قمر یخی مشتری