Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:30:52 GMT

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی‌ها در بازار

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۵۳۳۸

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی‌ها در بازار

کارشناسان بر این باورند که شرکت‌های نفت شیل آمریکایی بیشترین خسارت را از بازی جدید عربستان در ساقط کردن قیمت نفت در بازار جهانی خواهند دید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، کارشناسان بر این باورند که شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل در‌ آمریکا از جمله طرف‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از جنگ قیمت نفت که عربستان و روسیه شروع کرده‌اند، خواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می‌گویند، اقدام خاندان سعودی در پایین آوردن قیمت شدید نفت در بازار جهانی برای تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد.

جک راسموس، کارشناس سیاسی، بر این باور است که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در تلاش است که تا دوباره اوپک را به عامل تعیین کننده قیمت در بازار نفت تبدیل کند.

وی گفت: این اتفاقی است که در بلندمدت رخ خواهد داد و مانع اصلی در این مسیر نفت شیل آمریکا است.

این کارشناس ادامه داد: آمریکا در حال حاضر روزانه 12 میلیون بشکه نفت شیل تولید می‌کند و همین مسأله باعث شده که مازاد عرضه نفت به بازار جهانی به سطحی برسد که در زمان کاهش رشد اقتصاد جهانی با آن مواجه بودیم.

راسموس که استاد اقتصاد سیاسی کالج سنت‌مری کالیفرنیا است، معتقد است:‌ که بن‌سلمان اوضاع را به دست گرفته و ممکن است قیمت نفت را بیش از این کاهش دهد.

وی گفت: هدف اصلی این است که روسیه در کوتاه‌مدت به پای میز مذاکره با عربستان و اوپک برگردد، اما در بلندمدت من فکر می‌کنم که هدف سعودی‌ها این است که شرکت‌های نفت شیل آمریکایی را از میدان به در کنند و باعث شود که آنها ورشکست شوند.

راسموس ادامه داد: شرکت‌های کوچک تولیدکننده نفت شیل آمریکا برخلاف روسیه و عربستان در شرایطی نیستند که بتوانند تولید خود را کاهش دهند.

اندرولیپو، رئیس مؤسسه LLC با تأیید دیدگاه‌های راسموس گفت: به طور قطع شرکت‌های نفت شیل آمریکا آسیب جدی خواهند دید.

وی گفت: ما همین حالا هم شاهد آن هستیم که برخی از این شرکت‌ها در حال اخراج کارمندان و پایین آوردن تعداد سکوهای نفتی خود هستند.

روز دوشنبه هم  همزمان با سقوط حدود 30 درصدی قیمت نفت  در بازار جهانی ناشی از جنگ قیمتی که عربستان به راه انداخت شاهد آن بودیم اکثر 57 شرکت نفتی حاضر در شاخص بورس s&P در بورس آمریکا شاهد سقوط ارزش بودند.

شرایط به قدری بغرنج بود که شرکت‌های بزرگ نفت شیل نظیر او‌آسیس پترولیوم، کالیفرنیا ریسورسز و اسیندنتال، الطلیم شاهد سقوط 40 درصدی ارزش سهام خود بودند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا نفت بازار عربستان نفت شیل آمریکا بازار جهانی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد