Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:50:50 GMT

اتومات شدن شاسی درب قطار شهری مشهد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۴۹۶

اتومات شدن شاسی درب قطار شهری مشهد

میثم زارع مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در خصوص قطار شهری اتومات شدن درب واگن‌ها است که به صورت اتومات توسط راهبر واگن انجام می‌شود.

او تصریح کرد: اتوماتیک شدن واگن‌های قطار شهری برای کاهش تماس مردم با درب قطار شهری است تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: هرشب ۱۳۰ واگن قطار شهری در خط ۱ و ۲ فعال بوده و تمام واگن‌ها گند زدایی و ضد عفونی می‌شوند.

زارع افزود: تصمیم گیری در خصوص تعطیل شدن قطار شهری، توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد که در حال حاضر دستورالعملی ابلاغ نشده است.

او تصریح کرد: ایستگاه‌های خط ۱ و ۲ به صورت روزانه و در زمان رفت و آمد مردم گند زدایی شده و تمامی دستگاه‌های شارژ من کارت، پله برقی‌ها و همچنین کلید‌های آسانسور‌ها ضد عفونی می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: در تمام ایستگاه‌های خط ۱ و ۲ قبل از گیت‌های ورودی ژل‌های ضد عفونی کننده قرار گرفته و به طور مداوم شارژ می‌شوند.

زارع ادامه داد: ساعت کاری قطار شهری در روز‌های عادی از ۶ صبح تا ۱۰ شب و روز‌های تعطیل از ۷ صبح تا ۱۰ شب است.

او تصریح کرد: در تمامی واگن‌های قطار شهری از طریق مانیتور‌ها کلیپ‌های آموزشی جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام//ی. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار شهری کرونا ویروس ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی قطار شهری مشهد واگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است