Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:10:24 GMT

صدای آژیر قرمز می‌آید، چرا به پناهگاه نمی‌رویم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۵۰۶

صدای آژیر قرمز می‌آید، چرا به پناهگاه نمی‌رویم؟

آفتاب‌‌نیوز :

«توجه! توجه! علامتی که هم‌اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است و معنی و مفهوم آن این است که حمله هوایی انجام خواهد شد. محل کار خود را ترک و به پناهگاه بروید.»

این جمله برای مردم ایران آشناست. یا آن را در دنیای واقعی شنیده‌اند یا در فیلم‌ها دیده‌اند. وقتی رادیو اعلام می‌کرد توجه، توجه، مردم هر چه کار در دست داشتند به زمین می‌گذاشتند و راهی پناهگاه می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که در خانه‌شان زیرزمین داشتند به آنجا می‌رفتند تا هواپیماهای عراقی بیایند، موشک‌شان را بیندازند یک شهر را داغدار کنند و بروند.

داستان تلخ و تکراری مردم بود. آنها فهمیده بودند وقتی صدای آژیر قرمز آمد یعنی خطر در کمین است و ممکن است جان خودشان و خانواده‌شان در خطر باشد. آنها نه‌تنها به پناهگاه می‌رفتند بلکه شیشه‌های خانه‌های خود را چسب می‌زدند یا اگر شب حمله صورت می‌گرفت، چراغ‌های خانه و اتومبیل‌ها را که آن زمان اکثرا پیکان بود خاموش می‌کردند.

مردم می‌دانستند با یک زبان نفهمی به نام صدام حسین روبه‌رو هستند که تشنه قدرت و خون است. حفاظت از خود را تا پایان جنگ با رعایت نکاتی که به آنها آموزش داده شده بود انجام دادند. وقتی جنگ به پایان رسید، پناهگاه‌ها تبدیل به انباری مدارس شد و چسب‌ها از روی شیشه‌ها کنده شدند و شرایط عادی به زندگی ایرانی‌ها برگشت.

حالا به جای موشک، کرونا به مردم زده است. از شمال تا جنوب، از غرب تا شرق کشور را درگیر خود کرده است اما به نظر می‌رسد برخی از مردم جدی‌اش نگرفته‌اند. فکر می‌کنند این بیماری یک شوخی است. گویا در برابر دوربین مخفی ایستاده‌اند و منتظر که مجری از راه برسد و بگوید لبخند بزنید! شما در برابر دوربین مخفی هستید.

چه فرقی بین موشک و کرونا هست؟ موشک هم آدم می‌کشد، کرونا هم می‌کشد. موشک هم خانوادگی می‌کشد، کرونا هم می‌تواند به راحتی خانوادگی قتل عام کند.

آژیر قرمز کرونا به صدا درآمده است اما خبری از پناهگاه نیست. مردم هواپیماهای کرونا را در آسمان می‌بییند اما به جای آن که فرار کنند برای‌اش دست تکان می‌دهند!

کرونا به انداز صدام حسین زبان‌نفهم است. برای او پیر و جوان فرق ندارد. کرونا می‌خواهد هر روز ترسناک‌تر شود. ابهت او وقتی می‌شکند که ما در برابرش بایستیم. ابهت صدام هم این گونه شکست. جوان‌های سرزمین برای شکست صدام به جبهه‌ها رفتند و در برابر این غول بی‌شاخ و دم ایستادند تا او نتواند یک وجب از خاک ایران را به نام خود سند بزند.

راه‌حل آن روز رفتن بود و امروز ماندن. مچ کرونا با ماندن در خانه خم می‌شود. وقتی آژیر کرونا به صدا درآمد باید در خانه بمانیم تا وضعیت سفید اعلام شود.

می‌شود کرونا را شکست داد اگر بخواهیم. خانه ماندن سخت است. وضعیت اقتصادی بحرانی است اما چاره‌ چیست؟ برای حفظ جان‌مان و خانواده‌مان باید در خانه بمانیم، کمتر بیرون برویم تا کرونا هم بخشی از خاطرات‌مان شود.»

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا شرایط جنگی قرنطینه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ همه چیز در آن اعماق زمین، جایی در زیر خانه‎های ما رخ می‎دهد، شاید هم زیر اقیانوس‎ها و جنگل‎ها و کوه‎ها. زمین‎شناس‎ها می‎گویند زمین چهار لایه دارد از داخل به بیرون اسم این لایه‎ها هسته داخلی، هسته بیرونی، گوشته و پوسته است.

پوسته خودش از صفحه‎هایی به نام «تکتونیک» تشکیل شده که گاهی اوقات حرکت‎های کندی روی گوشته زمین دارند. این صفحه‌ها نسبت به یک‎دیگر در سه جهت مختلف حرکت می کنند؛ از یک‎دیگر دور می‌شوند که در این حالت مواد بخش گوشته‌ زمین به سطح زمین فوران می‌کند، به یک‎دیگر نزدیک می‌شوند که لایه‌ها روی هم قرار می‌گیرند و حرکت می‌کنند و در حالت سوم لایه‌ها در کنار هم‎دیگر می‌لغزند.

در واقع انرژی زیادی که در زمین و در لایه‎های مختلف پوسته جمع می‎شود باعث حرکت صفحات می‏‌شود و اگر آن‎ها در حین حرکت با هم تصادفی هم داشته باشند این انرژی آزاد می شود و ما در سطح زمین می‎بینیم که خانه‎ها ویران شدند، درخت‎ها از جا در آمدند و حتی بخش‎هایی از کف خیابان‎ها ترک برداشتند!

اما این انرژی زیاد از کجا می‎آید؟ آن ورقه‎ها و صفحه‎هایی که در لایه‌های بالایی زمین است را به یاد بیاورید، آن‎ها سال‎هاست در حال وارد کردن نیرو به یگدیگر هستند و در این مدت کلی تحت فشار بوده‌‏اند و با کوچک‌ترین حرکت ممکن است بشکنند یا حرکتی بزرگ و غیر منتظره داشته باشند. سطوح خاصی که در آن‎ها قسمت‎هایی از زمین به هم برخورد می‎کنند، گسل نامیده می‎شوند. وجود گسل‌های فراوان در یک منطقه باعث به وجود آمدن زلزله می‎شود . این زلزله به نوبه خود باعث ایجاد گسلی تازه می‌شود و تعداد شکستگی‎ها زیادتر شده و به این ترتیب یک منطقه خاص «زلزله‌‏خیز» خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • آژیر خطر به صدا درآمد | شلیک ده ها موشک کاتیوشا به اراضی اشغالی + فیلم
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟
  • همسرکشی با بند بادکنک | قاتل جسد همسرش را ۲ شب زیر تخت فرزندش مخفی کرد
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد