Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@09:59:09 GMT

تحریم‌ ایران در شرایط شیوع کرونا،جنایت جنگی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۶۷۹

تحریم‌ ایران در شرایط شیوع کرونا،جنایت جنگی است

حیدر اسکندرپور چهارشنبه در این پیام که خطاب به روسا و دبیران کل سازمان های بین المللی نیز هست افزود: من به نمایندگی از شهروندان فرهیخته شیراز از همکاران خود در سرتاسر جهان و مسوولان سازمان های بین المللی در حوزه مدیریت شهری انتظار دارم خواستار لغو تحریم های ظالمانه شوند.

در پیام وی آمده است: هر سال در چنین روزهایی هم میهنان من در سرتاسر ایران آماده استقبال از نوروز می شوند تا با برپایی این آیین کهن و میراث ماندگار ایران باستان، آغاز سال نو و رستاخیز طبیعت را جشن بگیرند،اینجا در شیراز عطر سنبل و جلوه گری شکوفه های بهار نارنج زودتر از بسیاری از نقاط دیگر زنگ آغاز تلاش و تکاپو برای آماده سازی شهر را به صدا در می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز اضافه کرد: مدیریت شهری همگام با مردمی که مهمان نوازی شهرت دیرینه و خصلت ذاتی آنهاست مهیای پذیرایی خیل بی شمار گردشگران داخلی و خارجی می شود که به شوق بهره گیری از طبیعت زیبا و روح نواز و گنجینه های متعدد تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز به اینجا سفر می کنند که امسال اما با کمال تاسف مردم خونگرم شیراز از پذیرایی گردشگران محروم هستند، شیوع ویروس کرونا با روند جهشی روزهای اخیر شرایط دشوار و دورنمای پیچیده ای را پیش روی ما قرار داده است.

اسکندرپور اضافه کرد:دردآور آنکه تحریم های اولیه و ثانویه آمریکا که حتی اقلام غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی را در بر می‌گیرد، به رغم  تلاش فداکارانه و از خودگذشتگی کارکنان حوزه سلامت چالش های جدی در مسیر غلبه بر گسترش شیوع این بیماری ایجاد کرده است،این تحریم های ظالمانه و غیرانسانی و مغایر قوانین بین المللی عملا ناقض حقوق اساسی بشر است و با هدف قرار دادن جان شهروندان عادی، مصداق بارز جنایت جنگی محسوب می شود.

شهردار شیراز در این پیام آورده است: من به نمایندگی از شهروندان فرهیخته شیراز از همکاران خود در سرتاسر جهان و مسوولان سازمان های بین المللی در حوزه مدیریت شهری انتظار دارم با صدای واحد نسبت به این اقدامات خصمانه دولت آمریکا واکنش نشان دهند،بی تردید هم صدایی و هم افزایی حکومت های محلی به عنوان نمایندگان مردم و کنشگری برای لغو این تحریم های ظالمانه گامی مهم برای دستیابی به صلح پایدار در جهان خواهد بود.

پیام شهردار شیراز که عضو هیات مدیره «اتحادیه شهرهای تاریخی»، عضو شورای اجرایی «مجمع شهرداران آسیایی» و «ICCN» است، به شهرداران شهرهای دوست و خواهرخوانده از جمله شهرداران شهرهای برلین، درسدن و وایمار (آلمان)، سئول و گیونگجو (کره جنوبی)، کیوتو و هیروشیما (ژاپن)، بلرت (استرالیا)، چینگ چونگ، نانجینگ و شیان (چین)، لویو (اوکراین)، نیکوزیا (قبرس)، پچ (مجارستان)، دوشنبه (تاجیکستان)، الخمسی (اسپانیا)، بادیشل (اتریش)، کازان (روسیه)، قونیه (ترکیه)، ایروان (ارمنستان)، لیوبلیانا (اسلوونی)، بغداد (عراق) و سازمان های بین المللی همچون «انجمن جهانی کلانشهرهای مهم (متروپلیس)»، «مجمع شهرداران آسیایی»، «اتحادیه شهرهای تاریخی»، «سازمان شهرداران صلح»، «شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده»، «سازمان شهرهای هوشمند پایدار» و «شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی (ICCN)» ارسال شده است.

براساس آخرین آمار تا ظهر سه‌شنبه ۲۰ اسفند با شناسایی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است؛ تاکنون پنج نفر از فارس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند. 

در سطح کشور تعداد مبتلایان تا مدت یاد شده  به ۹ هزار نفر رسید و شمار فوتی ها ۳۵۴ نفر اعلام شد. تاکنون ۲۹۵۹نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ایران حقوق سازمان های بین المللی گردشگران داخلی و خارجی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان های بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سید محمد خاتمی به عملیات سپاه علیه اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمى در جمع مشاوران خود اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

وی ضمن تایید این اقدام و تمجید از آن افزود، این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگرى ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود.

سید محمد خاتمى که در جمع مشاوران خود سخن مى گفت، افزود که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین المللی صورت گرفت.

عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین المللی انجام دهد و نهاد‌های بین المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی پاسخ می‌ماند.

وى با بیان اینکه حفظ امنیت و ثبات منطقه و تنش زدائی از اولویت‌های جمهوری اسلامی است افزود، در عملیات ایران هدف قرار نگرفتن مناطق مسکونى و اقتصادى کاملاً مراعات شد و پهپاد‌ها و بخصوص موشک‌های ایران از گنبد آهنین اسرائیل و پوشش چندلایه بازدارنده فوق العاده پرهزینه آمریکا و بعضى کشورهاى اروپایى و منطقه‌ای براى دفاع از اسرائیل عبور کردند، نشان داده شد که جمهورى اسلامى توان و تدبیر لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد.

خاتمى در پایان اظهار امیدواری کرد که با قطع جنایت‌های رژیم اشغالگر و برقراری آتش‌بس، مردم مظلوم غزّه از این وضعیت پررنج و عذاب رهایی یابند و منطقه که سخت نیازمند امنیت و پیشرفت است روی آرامش را ببیند.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • روزی برای تورم ۳۰ درصدی فریاد «وااسلاما» سر می‌دادند
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی
  • پاسخ ایران به جنایت اسرائیل شجاعانه، منطقی و قانونی بود
  • واکنش سید محمد خاتمی به عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • حمایت صریح محمد خاتمی از پاسخ ایران به اسرائیل
  • تخریب ۱۵۵ مرکزدرمانی و۳۰۲۴جنایت جنگی ازآغاز تجاوزاسرائیل به غزه
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است