Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، شیوع سریع ویروس کرونا در اروپا هرج و مرج زیادی در این اتحادیه ایجاد کرده و بسیاری پروژه ها را فلج کرده است.

در ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از 10 هزار نفر افزایش پیدا کرده است. از این رو اتریش حمل و نقل ریلی به این کشور و تردد قطارهای مسافری بین دو کشور را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت قطارهای مسافری به ایتالیا و از ایتالیا به اتریش متوقف شده است.

یک سخنگوی راه آهن فدرال اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که ما دستورالعمل های مقامات اتریش را دنبال می کنیم. وی البته تأکید کرد که این ممنوعیت شامل حال قطارهای حمل و نقل کالا نمی شود.

همچنین رسانه ها از یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در پارلمان انگلیس خبر می دهند.

اولین مرگ کرونایی در بلژیک

آمارهای رسمی از اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور بلژیک خبر می دهند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت بلژیک فرد فوت شده یک بیمار کرونایی 90 ساله بوده است.

در پی شیوع ویروس کرونا در آلمان ورود عموم به همه ساختمان های دولتی پارلمان این کشور در برلین ممنوع اعلام شده است. پارلمان آلمان عصر سه شنبه اعلام کرد که دیدارهای عمومی از نهادهای دولتی تا اواخر ماه آوریل به صورت موقتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

نفوذ کرونا به کمیسیون اروپایی

کمیسیون اتحادیه اروپا هم از ابتلای اولین موارد به ویروس کرونا در این نهاد مهم اروپایی خبر داد. کمیسیون اروپایی چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین حدود 32 هزار کارمند خو را ثبت کرده است. 3 نفر دیگر از کارکنان این نهاد اروپایی هم منتظر جواب تست کرونای خود هستند.

در پی شیوع ویروس کرونا کمیسیون اروپایی اقدامات احتیاطی خود را برای مقابله با این مسئله اعلام کرد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کارمندان این نهاد که از سفرهای کاری از ایتالیا باز می گردند باید به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرند. آموزش ها و دوره های آموزشی داخلی تا 3 آوریل به حال تعلیق در می آید. کارکنان این نهاد باید لپ تاپ های خود را به خانه ببرند تا در صورت لزوم بتوانند از آنجا کار کنند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم قرار است روز چهارشنبه برای اولین بار در یک کنفرانس مطبوعاتی تنها درباره بحران کرونا اظهار نظر کند. وی همراه با "ینز اشپاهن"، وزیر سلامت و "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کوخ در برابر خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات کرونایی آن ها پاسخ خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت انگلیس هم به کرونا مبتلا شده است.

در این شرایط اتحادیه اروپا هم تصمیم دارد قاطعانه علیه عواقب اقتصادی گسترش ویروس کرونا اقدام کند. این خبر را "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی بعد از یک کنفرانس ویدئویی با سران اتحادیه اروپا اعلام کرده و تاکید کرد که یک صندوق سرمایه گذاری برای بخش های سلامت و شرکت ها با ذخیره 25 میلیارد یورو برای این منظور در نظر گرفته می شود.

12 کشته بر اثر شورش‌ها در زندان‌های ایتالیا

بر اثر شورش ها در زندان های ایتالیا به دلیل اعمال محدودی ها برای مقابله با ویروس کرونا هم تا به حال 12 نفر کشته شده‌اند.

همچنین به منظور مقابله با ویروس کرونا پلیس فدرال آلمان کنترل های مرزی را تشدید می کند.

تشدید کنترل‌های مرزی در آلمان

ستاد بحران دولت فدرال آلمان اعلام کرده است که پلیس آلمان کنترل های مرزی را به ویژه در مرزهای جنوبی تشدید می کند.

مقامات رسمی در ایتالیا روز سه شنبه از 168 مورد مرگ دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند که این تا به حال بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری در عرض یک روز بوده است. به این ترتیب در مجموع تا به حال حدود 631 نفر در ایتالیا بر اثر شیوع این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا عامل محدودیت روند مبارزه با تروریسم در آلمان

همچنین رسانه های آلمانی از ابتلای یکی از کارکنان اداره فدرال پلیس جنایی آلمان BKA به ویروس کرونا خبر داده اند. به این ترتیب این نهاد مبارزه با تروریسم در آلمان برخی نشست های خود را لغو می کند. این خبر را یک سخنگوی این نهاد مهم آلمانی اعلام کرده است.

بر اثر شیوع ویروس کرونا در اتریش موزه های این کشور  حداقل تا اواخر ماه مارس تعطیل می شوند. بر اساس آمارهای رسمی تا به حال حدود 206 مورد ابتلا به ویروس کرونا در اتریش ثبت شده است. در وین تا به حال 50 مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

تعطیلی دو هفته‌ای همه نهادهای آموزشی، موزه‌ها، سینماها و تئاترها در لهستان

لهستان هم برای مبارزه با ویروس کرونا به مدت دو هفته تمام مدارس، مهد کودک ها و دانشگاه های خود را تعطیل کرد. همچنین دولت هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که موزه ها، سینماها و تئاترها در این کشور هم تعطیل خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ابتلا به ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا کمیسیون اروپایی مورد ابتلا تا به حال بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد و در نخستین مقصد سفر خود به اروپا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره راه‌های ادامه حمایت از اوکراین و جلوگیری از تشدید جنگ در غزه، دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پایگاه خبری العربی اعلام کرد که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تأیید خبر سفر بلینکن به اروپا طی هفته آینده گفت: هدف از این سفر تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو است.

میلر تاکید کرد: بلینکن در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد تا در مورد ادامه حمایت از اوکراین تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش بحران در غزه و سایر موضوعات مهم گفت‌وگو کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در بروکسل در نشست وزرای خارجه ناتو شرکت خواهد کرد و در حاشیه این اجلاس با دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که بلینکن هچنین با وزیرخارجه اوکراین دیدار خواهد کرد و در بلژیک، در ششمین اجلاس اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

پیشتر، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است.

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • پیروزی آلمان و فرانسه و توقف انگلیس در بازی‌های دوستانه ملی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا