Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر بیان کرد: با وجود همه تأکیدها، اما در زمان حاضر سفر‌ها در حال انجام است، بر همین اساس هرکسی به سفر برود و از جای دیگری بیماری را به استان منتقل کند موجب ضرر استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات رسمی نگرانی افزایش سفر‌ها وجود دارد گفت: در این شرایط حساس در راستای حفظ سلامت خود و خانواده و جامعه سفر نکنیم و میهمان هم دعوت نکنیم.

خورشیدی عنوان کرد: در شرایطی که همه مأموریت‌ها لغو و حتی بر اساس اعلام قوه قضائیه پرونده‌های قضایی به تعویق انداخته می‌شوند معنی ندارد کسی به سفر غیرضروری به خصوص به استان‌های آلوده برود.

کمپین قدردانی از کادر درمان ایجاد شود

او با اشاره به اینکه هر فردی که به سفر برود باید وقتی‌که بازمی‌گردد با هزینه شخصی خود در قرنطینه قرار می‌گیرد تأکید کرد: باید کمپین دیگری برای قدردانی از کادر درمان ایجاد کنیم زندگی این قشر از جامعه دچار تلاطم شده و باید از جامعه بخواهیم راه‌هایی برای قدردانی از کادر درمانی بیندیشد.

کرونا سوغاتی مسافران بومی استان بوشهر از سفر به استان‌های آلوده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت تهیه محتوا و اجرای پژوهشی در خصوص افراد دارای ویروس کرونا در استان که چند درصد از خارج و چند درصد بومی استان هستند تأکید کرد و ادامه داد: از مجموع ۱۸ بیمار دارای ویروس کرونا در استان تنها چهار نفر از استان‌های دیگر و غیربومی بودند و مابقی اهل استان بودند که به استان‌های آلوده سفر کردند، درواقع با خود برای خانواده سوغاتی آوردند.

خورشیدی ادامه داد: این پژوهش ثابت می‌کند که این دیگران نیستند که بیماری را وارد کردند بلکه برخی از افراد با بی‌مبالاتی به استان‌های آلوده رفتند و با خود آلودگی را آوردند.

او  گفت: در این شرایط فقط به دنبال این نباشیم که کسی وارد استان نشود بلکه باید حواسمان باشد که به استان‌های آلوده نیز نباید سفر کرد.

کمپینی برای عید دیدنی مجازی تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کمپینی برای عید دیدنی مجازی و چگونگی گذران عید در خانه ایجاد کنیم تصریح کرد: امسال نباید بزرگ‌تر‌های خود را ببینیم چراکه این بازدید باعث به خطر افتادن جان آنان می‌شود به همین دلیل بوشهری‌های مقیم در استان‌های دیگر به دیدن والدین خود به بوشهر سفر نکنند چرا که این بیماری عاشق افراد مسن است.

خورشیدی با اشاره به آسیب‌های روانی که ویروس کرونا بر جامعه به جا خواهد گذاشت گفت: باهمت دفتر امور اجتماعی با همکاری خانه روان‌شناسان استان اقدام به تهیه محتوای می‌کند.

او تأکید کرد: اگر بیماری کرونا رخت از جامعه بربندد به‌طور یقین آسیب‌های روانی به جا خواهد گذاشت که در راستای سلامت و بهداشت روانی جامعه باید گام‌هایی برداشته شود و خبرگان روان‌شناسی در کنار کادر درمان به سلامت روانی جامعه کمک کنند.

برگزاری مجازی آئین چهارشنبه‌سوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت حضور نیافتن در مزار‌ها و خاک عزیزانمان هم‌زمان با پنجشنبه آخر سال و برگزاری مجازی آئین چهارشنبه‌سوری و یا به صورت محدود هرکسی در منزل خود این آئین سنتی را برگزار کند تأکید کرد و افزود: برگزاری جلسه‌های محدودی‌تری متشکل از فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و صداوسیما برای تعیین خطوط اطلاع‌رسانی در استان و پیروی رسانه‌های مکتوب و مجازی از آن و دعوت از شهروندان برای مشارکت عمومی و ارائه پیشنهاد‌ها خود برای نحوه مقابله با این بیماری ضروری است.

خورشیدی از حافظان، سفید پوشان و فرشتگان سلامت جامعه که با به خطر انداختن جان خود جان دیگران را حفظ می‌کنند تشکر کرد و گفت: تصمیم رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه از دنیا رفتگان کادر درمان جزو شهدا به شمار رود اقدام بسیار به جا و مهمی بود.

او با بیان اینکه از اصناف که به صورت خودجوش معیشت خود را برای سلامت جامعه فدا کردند تشکر و قدردانی می‌شود گفت: از اصحاب رسانه که از روز اول با اطلاع‌رسانی خوب، شفاف و بهینه جامعه را واکسینه در مقابل بیماری کرونا واکسینه کردند نیز تشکر می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه این اصحاب رسانه بودند که استراتژی پیشگیری را به صورت صحیح اطلاع‌رسانی کردند عنوان کرد: ویروس کرونا واکسن ندارد و واکسن آن تنها پیشگیری است و همان کاری است که اصحاب رسانه انجام دادند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر غیرضروری امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر استان های آلوده ویروس کرونا معاون سیاسی اطلاع رسانی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم

زینب عباسی محبوب در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با مزایای چند فرزندی بیشتر است یا معایب آن گفت: چند فرزندی مزایای زیادی دارد اما معایب خاصی ندارد مگر اینکه مدیریت نشود و اگر مدیریت نشود چه تک فرزندی، چه بدون فرزند، چه چند فرزند بودن در هر صورت آسیب خودش را خواهد داشت اما مزایای چند فرزندی زیاد است.

وی با اشاره به چند مورد از مزایای چند فرزندی افزود: مسؤلیت پذیر بودن بچه‌ها، رشد شناختی، دلگرم بودن بچه‌ها به هم دیگر، دلگرم بودن پدر و مادر به بچه‌ها، گرم بودن محیط خانه و خانواده می‌توان اشاره کرد.

عباسی محبوب افزود: در بحث اقتصادی بسیاری از موارد که در حال حاضر برای ما دغدغه شده است مسائلی است که خود ما برای خودمان بزرگ کردیم یعنی نه در گذشته بوده و نه در حال حاضر خیلی مورد نیاز است در واقع ما بیشتر از آنکه خر ج داشته باشیم برج داریم، و مواردی است که خودمان برای خودمان بزرگ کردیم.

رفاه کامل برای بچه‌ها یک آسیب است

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کم فرزند بودن خانواده یعنی وقتی خانواده‌ها کم فرزند باشند تمام همتشان را می‌گذارند که تمام شرایط را برای بچه‌ها آماده کنند و تمام شرایط رفاهی و اقتصادی را برای بچه‌ها آماده کنند افزود: طبق نظر روانشناسان حتی در دنیا به ضرر بچه‌ها است، اینکه بچه‌ها با رفاه کامل و با امکانات کامل بزرگ شوند اینکه بچه‌ها در بچگی باید با سختی‌ها آشنا باشند و این سختی‌ها باعث تکامل بچه‌ها، صبر بیشتر و ساخت روحیه بچه‌ها می‌شود، بچه‌ها با مسائل مختلفی در جامعه قرار می‌گیرند، آنچه که ما در جامعه با آن مواجه هستیم بحث نبود امکانات و اقتصاد به آن شکلی که مدنظر ما است نیست و ما بیشتر آنچه که در ذهن خود ساختیم و آن رفاهی که باید فراهم باشد و این یک موضوع برای بچه‌ها خود یک آسیب است و نگاه باید نگاه رزاق بودن خداوند باشد.

وی افزود: نگاه به رزاق بودن، نگاهی است که ما می‌توانیم قبول کنیم یا نکنیم، اگر قبول داریم، اگر نگاه توحیدی این آیه که خداوند رزاق است اگر آیات قرآن که خداوند بیشتر از ۷ آیه بیان کردند که حقوق شما را می‌دهم و اگر اینها را قبول کنیم هیچ جای صحبتی نیست.

عباسی محبوب در رابطه با اینکه دیگران اعم از اطرافیان، خانواده و همکاران درباره تعداد فرزندان چه نظری دارند نظرات مثبت و منفی چگونه است؟ تصریح کرد: در کل بنده شخصاً اینکه خیلی از اطرافیان در زندگی ام تأثیر بگذارند این شکلی نبوده همیشه روش زندگی ام این بوده که روش خودم را داشته باشم و مؤثر باشد و برای دیگران و بنده اهمیت نداشته، اکثر خانواده اطرافیان نظر مثبتی به خانواده چند فرزندی دارند و موضع مثبتی نسبت به خانواده‌های چند فرزندی دارند و به عینه هم مشاهده می‌کنند و خانواده و بچه‌های آنها بچه‌های موفقی هستند و دلایل زیادی برای چند فرزندی بودن دارند و نظرشان مثبت است.

تربیت فرزند مستلزم همکاری همسر است

وی با اشاره به جواب سوال اینکه برای تربیت درست فرزندان چه اقدامی داشتید؟ اظهار کرد: تربیت فرزند مستلزم این است که همسر همکاری کند و به تنهایی نمی‌شود، اگر ما خودمان را خوب تربیت کنیم تأثیر مثبتی هم روی بچه‌ها دارد و جدا از ما نیستند از لحاظ تربیتی انسان در هر شرایطی نیاز به تربیت دارد و باید به فکر خودش باشد.

عباسی محبوب بیان کرد: بحث دیگر انتخاب همسر است و خیلی هم به این موضوعات باید دقت شود، رعایت حق همسر، زن و مرد باید حقوق خود را نسبت به همسر رعایت کنند به معنای واقعی احترام همدیگر را داشته باشند، پدر و مادر اگر مشکل داشته باشند بیشترین آسیب را فرزند می بیند.

وی بیان کرد: اگر خانواده بهترین رفاه را برای بچه‌ها ایجاد کنند ولی زندگی آرامی نداشته باشند، بچه خوب تربیت نمی‌شود، پدر و مادر باید اهل یادگیری، مشاوره باشند و فکر نکنند همه چیز را می‌دانند شکافی بین نسل ما و نسل جدید است، دوران تربیتی را طی می‌کنند و این شکاف بسیار عمیقی است و ما باید اطلاعات خود را بالا ببریم وان طور که ما بزرگ شدیم نمی‌توانیم این بچه‌ها را بزرگ کنیم حضرت علی ع می‌فرمایند: بچه‌ها را برای زمان خودشان بزرگ کنید، زمان حال با زمان گذشته فرق دارد چه در کشور ما چه در کل دنیا و اینکه فرزند من ببیند که دنبال تغییر و علم و مسائل دینی را بالا ببرد خوب تأثیر دارد و ارتباط بین پدر و مادر و فرزند باید خوب باشد حرف اول باید خدایی باشد و همه ی این موارد باید مدنظر باشد.

عباسی محبوب با اشاره به اینکه بحران جمعیتی که در آن قرار گرفتیم از کجا نشأت می‌گیرد و چه کار باید کرد افزود: بحران جمعیت برگرفته از برنامه‌های کنترل جمعیت در دنیا که تاریخچه‌ی طولانی دارد و قبل از انقلاب صنعتی اتفاق می‌افتد و در کشورهای پیشرفته اول برای خود انجام می‌دهند و بعد تصمیم می‌گیرند که کشورهای جهان سوم و بخصوص کشورهای اسلامی انجام بدهند، در واقع برنامه کنترل جمعیت ما خارج از مرزهای جغرافیایی ما بسته می‌شود و به دلیل کم بصیرتی مسئولان است.

ارزش فرزند آوری یک ارزش انسانی و ملی و دینی است

وی افزود: در زمان دهه شصت و اینکه به قول معروف فکر نمی‌کنند که چرا این قدر سازمان‌های بین المللی به دنبال کنترل جمعیت ما هستند و متأسفانه اتفاق می‌افتد و این اتفاق بسیار ناگواری است، مهمتر ین موضوعی که باعث بحران جمعیت می‌شود این است که ما نتوانستیم برای مردم آن زمان تبیین کنیم که این کنترل جمعیت دارد اتفاق می‌افتد ویپ یک مسأله زودگذر است و بعد مجدد باید برگردیم به همان حالت طبیعی که جامعه ما داشته است.

عباسی محبوب با بیان اینکه در حال حاضر با کمی تفاوت متأسفانه اتفاقی که در کشور ما افتاده این است که ارزش فرزند آوری یک ارزش انسانی و ملی و دینی است به عنوان یک ضد ارزش به مردم معرفی شد و شاید هیچ وقت هم نتوانیم این را جبران کنیم افزود: وزارت بهداشت با تمام قوا پای کار آمد برای عقیم کردن زنان و مردان و وام‌های کلان که از بهداشت جهانی و سازمان‌های بین المللی دریافت کردیم برای اینکه بحث کنترل جمعیت را انجام دهیم در دنیایی که رقیب بودیم در این موضوع و اتفاقات ناگواری در گذشته در کشور ما اتفاق افتاده پای کار بودن همه، سازمان‌های مختلف آن‌هایی که در فرهنگ مردم تأثیر گذار بودند همه ی اینها از لحاظ اقتصادی خوب و خیلی قوی وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع جرایمی که در آن زمان تخصیص دادند به افرادی که تعداد فرزندان زیادی دارند همه ی اینها باعث شد که این ارزش به ضد ارزش تبدیل شود افزود: این ضربه خیلی عمیق می‌باشد و بعید می دانم جبران شود و در کنار اینها فقر گرایی، تجمل گرایی، تجملات در زندگی و مصرف گرایی و رفاه همه ی اینها با نفس انسان همراهی زیادی دارد وخیلی راحت مورد پذیرش قرار می‌گیرد و ما خیلی سخت می‌توانیم این جامعه‌ای که به این سو آمده است را بتوانیم برگردانیم به سمت معنویت، تغییر سبک زندگی به سمت زندگی اسلامی که در آن انسانیت و معنویت مهمتر است تا مسائل مادی و معنوی.

دولتمردان برای تشویق به فرزندآوری سیاست‌هایی را اجرایی کنند

این فعال فرهنگی با بیان اینکه دولتمردان برای تشویق افراد به فرزندآوری باید سیاست‌هایی را تا جایی که می‌توانند اجرایی کنند بیان کرد: دولت یکسری از سیاست‌هایی را که تاکنون داشته و بحث قانونی جوانی جمعیت اگر به درستی اجرا شود و چیزهایی که در آن نادیده گرفته شده مثل جدی گرفتن مسائل زنان خانه دار که تأثیر بسیاری در بحث فرزند آوری دارد، این قانون خیلی جدی گرفته نشده است.

عباسی محبوب گفت: بحث تبیین جایگاه پدر را اگر این موضوع هم اتفاق بیافتد و دولت دنبالش باشد نتایج بهتری دارد، این قوانینی که دیده می‌شود اگر به صورت کامل اتفاق نیافتد و الان هم که اتفاق بیافتد و خود این بخشی باشد که اجرا نشود ضررش بیشتر از آن بخشی است که اجرا نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر این قانون‌ها به صورت کلی نبود شاید اینقدر آسیب نمی‌زد ،۵۰ درصد وام یا زمین بدهیم ،۵۰ درصد نداریم این بلا تکلیفی است که مردم دارند، همین قانون جوانی جمعیت قانون خوبی است، همین قانون‌هایی که در نظر گرفته شده اگر درست اجرا شود حتماً تأثیر خواهد گذاشت ولی از آن مهم‌تر فرهنگ است.

کد خبر 6087870

دیگر خبرها

  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است