Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نگرانی‌های مردم ابتلای یکی از اعضای خانواده‌شان به ویروس کرونا و نگهداری از او، بدون اینکه افراد دیگر خانواده به این بیماری مبتلا شوند، است. آنها می‌خواهند بدانند، بهترین روش مراقبت از فرد بیمار چیست؟

علائم ویروس کرونای جدید (تب، سرفه و مشکلات تنفسی) تقریبا شبیه بیماری‌های دیگر ویروسی است. اگر فردی از اعضای خانواده به تنگی نفس مبتلا شده است، پیش از هر چیز با بیمارستان و مراکز درمانی ویروس کرونا تماس گرفته (یا مراجعه کنید) و شرایط بیمارتان را به پزشک مربوطه شرح دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرهای مربوط به کرونا را اینجا بخوانید

پزشک با پرسش و پاسخ‌هایی در مورد وضعیت بیمار، تصمیم می‌گیرد که آیا باید او را به مرکز درمانی ببرید یا بهتر است او در خانه بماند و استراحت کند.

اولین اقدام اتاق و سرویس بهداشتی مجزا برای بیمار کرونایی

اگر بیمار قرار است در خانه استراحت کند، برای پیشگیری از بیمار شدن دیگر اعضای خانواده، به‌ویژه افراد سالمند، باید برای بیمار اتاقی مجزا در نظر بگیرید. همچنین در صورت امکان از سرویس بهداشتی جدا استفاده کند.

هنگام نزدیک شدن به بیمار ماسک بزنید

وقتی برای مراقبت از بیمار، به او نزدیک می‌شوید، حتما ماسک به صورت بزنید. در غیر این صورت فاصله ۲ متری با او را حفظ کنید. فرایند درمان بیمار را با رعایت توصیه‌های پزشک شروع کنید.

تمام وسایل مورد استفاده بیمار باید از باقی وسایل خانه جدا شود. به‌طور مثال، ظروف مورد استفاده برای صرف غذا و نوشیدنی بیمار باید جدا شده و پس از استفاده، با آب و مواد شوینده با دقت شسته شوند.

   

---شما و باقی اعضای خانواده مسلما در خطر ابتلای بیشتری هستید، بنابراین لازم است که مرتب دست‌ها و صورت‌تان را بشویید. از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی حداقل ۶۰درصد الکل استفاده کنید. مراقب باشید هرگز به چشم‌ها، بینی و دهان‌تان دست نزنید. تمام سطوح خانه را دائما تمیز و ضدعفونی کنید.

در ضمن وضعیت سلامتی خود و اعضای دیگر خانواده را مرتب بررسی کنید و در صورت بروز علائم بیماری با پزشک تماس بگیرید.

با توجه به موارد توصیه‌شده می‌توانید از پس کنترل این بیماری برآیید./خبر آنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و دومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی درمرکز پیوند عضو منتصریه دانشگاه؛  ۴ عضو زنده یاد طوبی رجائی ۷۰ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  مرحومه طوبی رجائی در بیمارستان بوعلی سینا شیراز  به آقای ۶۵ ساله ساکن بندرعباس که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد طوبی رجائی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد طوبی رجائی از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • خانواده مهم‌ترین محل برای رشد فردی است
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد