Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@01:41:38 GMT

روش‌های موثر در ایمن‌سازی ایمیل شخصی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۹۱۰۴

روش‌های موثر در ایمن‌سازی ایمیل شخصی

از اطلاعات بانکی تا جزئیات زندگی شخصی می‌تواند محتوای ایمیل‌های یک شخص را تشکیل دهد، حتی درخواست تمدید و تعویض رمز‌ها نیز از این طریق صورت می‌گیرد. اگر کسی بتواند به ایمیلی شخصی دست پیدا کند می‌تواند سوءاستفاده‌های بسیاری را صورت دهد. حالا یک منبع امنیتی برای ایجاد آرامش و افزایش امنیت کاربران برنامه جیمیل چهار روش ساده را پیشنهاد کرده تا آن‌ها بتوانند در عرض ۱۰ دقیقه حساب کاربری خود را امن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از رمز عبور قدرتمند

خیلی از افراد عادت دارند تا هنگام انتخاب رمز مناسب برای ایمیل خود از حروف ساده و الگو استفاده کنند. اما استفاده از یک رمز عبور مشخص در چند حساب و سابت مختلف به مانند ابراز درخواست مستقیم برای هک شدن است. تنها چیزی که برای هک شدن این حساب‌ها لازم است ایراد امنیتی یکی از چند سایت مشخص شده است و از این طریق هکر‌ها می‌توانند با استفاده از اطلاعات لو رفته به تمامی حساب‌های کاربری دست پیدا کنند. برای ساخت یک رمز قدرتمند نیاز است که افراد از کلماتی که به صورت تصادفی تولید می‌شوند استفاده کنند و بهتر است که هر حساب کاربری رمزی متفاوت داشته باشد. کاربران می‌توانند با برنامه‌های مدیریت رمزها، پسورد‌های خود را همیشه حفظ کرده و به یاد داشته باشند. توصیه می‌شود افرادی که رمز‌های این چنینی ندارند در اسرع وقت برای تغییر رمز جیمیل خود اقدام کنند.

فعال‌سازی تایید صحت دو مرحله‌ای

بدون فعال‌سازی Two Step Verification و یا همان Two Factor Authentication هکر‌ها تنها به رمز نیاز دارند تا به حساب کاربران دست پیدا کنند. کاربران باید به یاد داشته باشند که اگر در تمامی حساب‌های خود از یک رمز مشخص استفاده کنند، به هکر‌ها این اجازه را می‌دهند تا با استفاده از فیشینگ در داده‌ها به رمزشان دست پیدا کنند. با استفاده از این رمز‌های دو مرحله‌ای هکر‌ها نه تنها به رمز اولیه نیاز دارند بلکه باید به یک عدد یا کلمه ۶ حرفی تصادفی نیز در مدت زمان مشخص دسترسی پیدا کنند. افراد می‎توانند با مراجعه به بخش امنیت حساب کاربری جیمیل این بخش را فعال کنند.

روش‌های تماس پشتیبان خود را بررسی کنید

این امکان وجود دارد که اشخاص پس از ساخت یک حساب کاربری در جیمیل، شماره مموبایل و یا ایمیل پشتیبان خود را تغییر داده باشند. در نتیجه بسیار مهم است که افراد برای اطمینان حاصل کردن از امنیت آینده حساب خود از روش‌های پشتیبان مطلع باشند. گفتنی است این نقاط ارتباطی راه‌هایی هستند که شرکت گوگل برای بازیابی حساب‌های افراد از آن برای ارسال مشخصات و اطلاعات استفاده می‌کنند. برای این کار افراد نیاز دارند تا در حساب خود بخش‌های Recovery Phone، Recovery Email و Security question را با اطلاعات لازم پر کنند.

آخرین اطلاعات فعالیت حساب کاربری چک شود

این امکان وجود دارد که یک هکر یا شخصی که پیش‌تر اطلاعات فرد را داشته، بدون آگاهی وی در حساب کاربری او فعالیت داشته باشد. برای مطلع شدن از حضور فردی دیگر در حساب کاربری اشخاص باید به پایین صفحه مراجعه کنند و قسمت Last account activity را چک کنند. پس از دیدن گزینه مذکور افراد می‌توانند با انتخاب گزینه Detail به جزئیات فعالیت حساب خود دسترسی داشته باشند. این بخش همچنین اطلاعات طریقه ورود و مکان شخص را نیز در دسترس قرار می‌دهد. افراد می‌توانند در صورت شناسایی یک حساب مزاحم با انتخاب گزینه Sign out all other Gmail Web sessions دسترسی هکر را به حساب خود قطع کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و دانش ایمیل امنیت سایبری هکر حساب کاربری حساب کاربری پیدا کنند حساب خود دست پیدا حساب ها هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت

 حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی اظهار کرد: گردنه مله شبانان که در محور خرم آباد_کوهدشت واقع شده است از جمله مسیر‌های پرتردد در استان می‌باشد که طی سال گذشته با همکاری با ادارات ستادی و شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی این گردنه انجام شد.

وی ادامه داد: نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، شیار لرزاننده طولی و عرضی به طول ۲ کیلومتر، نصب تابلو و علائم جاده‌ای به تعداد ۱۰۰ عدد و تعریض جاده به طول ۵۰۰ متر از جمله اقدامات انجام شده در این گردنه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی بیان کرد: روکش آسفالت ۱ کیلومتر، نصب چشم گربه‌ای به تعداد ۶۱۰ عددو خط کشی به طول ۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی این گردنه می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن