Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونسان در دو نامه جداگانه به معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه و نیز مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور، مراتب لغو مراسم نوروزگاه‌ها و تعطیلی موزه‌ها در نوروز ۹۹ را ابلاغ کرد.


به‌گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نامه علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه آمده است:
«تا تصمیم‌گیری دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اماکن دولتی، ساعت کاری موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی به حداقل ساعت کار قانونی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضمنا موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن فرهنگی – تاریخی در ایام تعطیلات رسمی نوروزی تعطیل اعلام می‌گردند.»
مونسان هم‌چنین در نامه دیگری به مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی 31 استان کشور با ابلاغ لغو مراسم نوروزگاه آورده است:
«پیرو بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، با توجه به لزوم انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی به‌منظور کاهش شیوع این ویروس خطرناک، مراسم ویژه نوروزگاهی امسال در ایام تعطیلات نوروز برگزار نخواهد شد.
مقتضی است ضمن لغو تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در این خصوص از هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در مراکز گردشگری، تفریحی و فرهنگی می‌شود، اجتناب گردد.»

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی اصغر مونسان موزه گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مسافران نوروزی مازندران در مرز ۱۰ میلیونی شدن

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ ایزدی گفت: طی این مدت میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی به ۲۶۳ هزار و ۳۲۸، مکان‌های تفریحی به ۹۹ هزار و ۴۷۹ و اماکن مذهبی به ۷۷ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید؛ فوت ۵۱۰ نفر در سفرهای نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به بازدید یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۴۷ نفری از اماکن طبیعی استان، یادآور شد: همچنین ۱۵ هزار و ۵۵۷ از صنایع‌دستی و ۴۲ هزار و ۶۵۷ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

ایزدی با اعلام اینکه حدود هفت هزار واحد و تاسیسات گردشگری طی نوروز امسال در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی است، گفت: همچنین در این مدت ۸۸۹ مورد بازدید نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری صورت گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر: 1225517 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • آمار مسافران نوروزی مازندران در مرز ۱۰ میلیونی شدن
  • بازدید بیش از ۴۲ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۶۲ هزار نفر از اماکن مذهبی مازندران