Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل الف، از استان الجوف در شمال یمن خبر می رسد، پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از تثبیت مواضع در بخش های مهم و راهبردی الغیل و الحزم ( مرکز استان الجوف) ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با پیشروی ها در حومه شرقی شهر « الحزم»، رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در بخش « خب و الشعف» در شمال غرب استان الجوف علیه عناصر مزدور سعودی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی حملات گسترده را در شمال غرب بخش « خب و الشعف» و نزدیکی مرزهای مشترک با استان صعده از محورهای کوه « صفحه، الوجف، ملیسه» و منطقه « وادی اسطر» علیه مزدوران مزدوران سعودی انجام دادند.

در روزهای گذشته، به دلیل حجم سنگین درگیری ها، مناطق در شمال غرب بخش « خب والشعف» میان طرفین دست به دست می شد اما در نهایت رزمندگان یمنی موفق شدند منطقه « المهاشمه، وادی سرحان» و کوه « سرحان» را به کنترل دربیاورند.

با پیشروی های صورت گرفته، بخش دیگری از جاده راهبردی « البقع - الحزم» پاکسازی و امن شده است؛ مواضع رزمندگان در نقاط آزاد شده به دلیل ضد حملات مزدوران هنوز تثبیت نشده و امکان اشغال مجدد مناطق وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل الف، با آزادسازی منطقه المهاشمه و کوه « سرحان»، راه برای پیشروی و پاکسازی پایگاه نظامی الخنجر نیز از محور شمالی باز شده است و در حال حاضر این پایگاه زیر اتش رزمندگان یمنی قرار دارد.

اگر نیروهای یمنی مواضع خود را در منطقه « المهاشمه» و کوه « سرحان» تثبیت کنند می توان گفت که پایگاه نظامی مهم و راهبردی « الخنجر» آزاد شده به شمار می آید و از اشغال عناصر مزدور سعودی خارج می شود.

به گفته منابع میدانی، مقصد بعدی رزمندگان یمنی پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده، پاکسازی کوه « حشیفا» و بخش های اشغال باقی مانده در منطقه الیتمه در شمال غرب بخش « خب و الشعف» خواهد بود.

رزمندگان یمنی در جریان عملیات در محور شمال غرب بخش « حب و الشعف» توانستند بخش هایی از منطقه « الیتمه» را از اشغال مزدوران سعودی خارج  کنند و درگیری های سنگین در این محور ادامه دارد.

در روزهای گذشته منطقه الیتمه نیز چندین مرتبه میان طرفین دست به دست شد و حتی رزمندگان یمنی در یک مقطع زمانی بخش های وسیعی از این منطقه را به کنترل درآوردند اما نیروهای مزدور سعودی با ضدحملات سنگین و پشتیبانی گسترده جنگنده های سعودی موفق شدند تا حدود زیادی بر این منطقه مسلط شوند.

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با پیشروی رزمندگان یمنی در شمال غرب بخش « خب و الشعف»، جنگنده های رژیم سعودی برای پشتیبانی گسترده از عناصر مزدور  وارد عمل شدند.

در ساعات گذشته جنگنده های سعودی به صورت کم سابقه و جنون آمیزی مواضع رزمندگان یمنی را در مناطق « المهاشمه و الیتمه» هدف قرار دادند تا مانع از پیشروی های جدید شوند و همزمان مزدوران سعودی حملات گسترده ای را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده آغاز کرده اند و درگیری ها همچنان در محور « الیتمه»، مناطق غربی پایگاه الخنجر و شرق بخش الحزم ادامه دارد.

خب و الشعف بزرگترین بخش استان الجوف در شمال یمن به شمار می‌آید که 70 درصد از مساحت این استان را در بر می‌گیرد و اغلب بیابانی است و « المهاشمه و الیتمه» مهم ترین مناطق در این بخش محسوب می شوند؛ نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در تلاش هستند این دو منطقه را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند که می تواند معادلات را شمال یمن به طور کامل تغییر دهد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روزهای اخیر، دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها در شمال غرب بخش « خب و الشعف» به هلاکت رسیدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، استان الجوف در شمال یمن واقع شده و شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است.

منبع: الف

کلیدواژه: شمال غرب بخش رزمندگان یمنی مزدور سعودی استان الجوف خب و الشعف درگیری ها شمال یمن آزاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اسرائیل رزمایش برگزار می‌کند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که فردا (سه‌شنبه) در مرکز الجلیل و الجلیل علیا واقع در شمال فلسطین اشغالی مانور نظامی برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری مانور نظامی در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فردا سه‌شنبه مانور نظامی در مرکز الجلیل و الجلیل علیا برگزار می‌شود که هدف از آن آمادگی برای مقابله با تهدیدات در همه جبهه‌هاست.

از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، جنبش حزب‌الله لبنان در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین، بارها مواضع نظامی این رژیم در مناطق شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

در همین ارتباط رسانه‌های فلسطین امروز دوشنبه گزارش دادند که چهار نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار مین در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی فلسطین به شدت مجروح شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره آغاز عملیات در رفح نیز مدعی شد: «اجرای عملیات رفح همچنان روی میز است و ما باید این عملیات را با موفقیت تکمیل کنیم».

روز گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم اجرای عملیات نظامی در رفح را به تعویق انداخته است.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه از هفتم اکتبر تاکنون شمار شهدا تاکنون به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر و شمار زخمی ها به ۷۶ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • شهرک نشینان آواره به منازل خود باز نمی‌گردند
  • ارتش اسرائیل رزمایش برگزار می‌کند
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل/ در دقیقه۹۰ از برنامه حوثی ها مطلع شدیم
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • فیلم‌های اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به مناطق اشغالی
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق