Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:06:38 GMT

گروه جهادی شهدای توت نده به یاری طبیعت آمد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۱۲۷۵

گروه جهادی شهدای توت نده به یاری طبیعت آمد+تصاویر

گروه جهادی شهدای پاتاوه در اقدامی خودجوش به یاری طبیعت آمدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، گروه جهادی شهدای توت نده در اقدامی خوب با همکاری پایگاه بسیج شهید باهنر توت نده هر سال در نیمه اسفندماه نسبت به کاشت نهال می‌کنند.

  به گزارش فارس؛ هفته درختکاری بهانه‌ای شده تا در واپسین روزهای سال و با نزدیکی به موسم رویش جوانه‌ها، به فکر طبیعت باشیم، در سال های اخیر درختان این ریه‌های طبیعی زمین با بی‌رحمی‌های زیادی از سوی برخی افراد سودجو مواجه شده است تا جایی که وقایعی چون تخریب جنگل‌های بلوط با هدف تامین یا تجارت ذغال، آتش‌سوزی جنگل‌ها در روزهای گرم سال و سایر تخریب‌ها گویای این واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح‌الله کمالی مسئول گروه جهادی شهدای توت نده در گفت‌وگو با فارس گفت: این گروه جهادی که از سال ۹۷ کار خود را شروع کرده در این برنامه با هدف احیای جنگل‌های بلوط و پاسداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در اقدامی خود جوش و انقلابی اقدام به کاشت میوه درخت بلوط و احیای بیش از ۵۰۰ اصله درخت بلوط در منطقه تفریحی گردشگری سَرپَر در روستای توت‌نده کرد.

وی افزود: این برنامه ارزشمند با تلاش ۱۲ نفر از بسیجیان عضو گروه جهادی شهدای توت نده، روحانیت روستا و با هماهنگی دهیاری و شورای اسلامی روستای توت نده انجام شد.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید طبیعت منابع طبیعی روستا کمالی هفته درخت کاری احیای بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فارس  توزیع شده است.

مریم مهارت با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از کمبود‌های شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان اجرا می‌شود.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: همچنین یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۸ مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر ۱۴۰۲ تاکنون توزیع شده است.

مهارت بیان کرد:، چون گروه‌های سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می‌کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می‌شود.
بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می‌یابد.
 رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان از  اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • پاکسازی محوطه گنجنامه همدان از زباله