Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@02:53:59 GMT

نفت شیل آمریکا هدف اصلی عربستان از جنگ قیمت

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۲۳۷۲

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، متخصصان معتقدند حفاران نفت شیل در آمریکا بزرگترین بازندگان جنگ قیمت نفتی هستند که ریاض به راه انداخته است. این اقدام عربستان برای صنعت نفت شیل آمریکا دردناک خواهد بود.

به گفته جک راسموس، متخصص سیاسی، ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان در تلاش است تا کنترل قیمت نفت را دوباره به اوپک بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: آن‌چه مشکل تولید نفت آمریکا است… آمریکا ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و باعث شده است انبارهای نفت جهان اشباع شوند، آن هم در شرایطی که اقتصاد جهان در حال کند شدن است و تقاضای نفت کاهش یافته است.

او ادامه داد: بن سلمان با این قمار قیمت‌های نفت را از این هم پایین‌تر خواهد برد. برنامه او در کوتاه‌مدت این است که روسیه را دوباره به میز مذاکره بازگرداند، اما به نظر من در درازمدت برنامه او این است که این شرکت‌های آمریکایی را از بازار خارج کند.

اندرو لیپو، رئیس شرکت نفتی ال‌ال‌سی، با تاکید بر این دیدگاه می‌گوید: شرکت‌های شیلآمریکا درد را احساس خواهند کرد. ما همین حالا شاهد بیانیه‌هایی از این شرکت‌ها برای اخراج کارکنان و بستن چاه‌ها هستیم.

سهتم شرکت‌های نفت شیل تحت شاخص اس‌اندپی با سقوط سنگین قیمت نفت بیش از ۴۰ درصد سقوط کردند.

منبع: الف

کلیدواژه: نفت شیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

به گزارش "ورزش سه"، اتهام‌هایی که پیش از این به جرارد پیکه در ‏رابطه با فساد مالی مطرح شده بود ابعاد جدی‌تری پیدا کرد و به ‏دستور قاضی دادگاهی در اسپانیا حساب بانکی شرکت پیکه به دلیل ‏واریز شدن مبالغی مشکوک به آن مسدود شد. ‏

دادگاهی در اسپانیا مشغول بررسی قراردادی است که برای میزبانی ‏سوپرجام اسپانیا در عربستان سعودی منعقد شده است. در جریان ‏همین پرونده حساب بانکی شرکت کاسموس فوتبال که مالک آن ‏جرارد پیکه است مسدود شد. دادگاه می‌گوید یک شرکت عربستانی ‏به نام سِلا مبالغی به حساب شرکت پیکه واریز کرده و در توضیح آن ‏از عبارت "کمیسیون موفقیت" اسم برده است. دادگاه این پرداختها را ‏مشکوک به رشوه دانست. ‏

دادگاه حساب شرکت پیکه را به درخواست دادستانی شهر مادرید ‏مسدود کرد. ‏

شرکت کاسموس، به روزنامه مارکا گفت، اقدام امروز دادگاه یک اقدام ‏احتیاطی است و تا این لحظه نه شخص جرارد پیکه و نه شرکت ‏کاسموس به دادگاه احضار نشده‌اند. آنها به مارکا گفتند که هیچ ‏دلیل محکمه‌پسندی علیه این شرکت و مالکش جرارد پیکه در پرونده ‏وجود ندارد. ‏

دیگر خبرها

  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد