Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@14:26:52 GMT

ارتباط حذف گوشت قرمز و سلامت قلب

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۳۰۳۷

 به گزارش مهر، محققان دانشگاه هاروارد در دو مطالعه مقدماتی خود پی بردند افرادی که به جای گوشت قرمز و فراوری شده، مقادیر زیادی غذاهای باکیفیت گیاهی مصرف می‌کنند با ریسک کمتر حمله قلبی مواجه هستند و عمر طولانی‌تری دارند.
به گفته محققان، حذف گوشت قرمز و جایگزین شدن غذاهای فراوری شده و کربوهیدرات‌های شیرین، رویه سالمی نیست، بلکه باید به جای گوشت، گزینه‌های سالمی نظیر مغزیجات آجیلی، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل پرفیبر جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مطالعات جدید، عادات تغذیه‌ای افراد میانسال در آمریکا و خطر ابتلاء یا مرگ آنها از بیماری قلبی بررسی شده بود.
در یکی از مطالعات، بیش از ۳۷ هزار نفر با میانگین سنی ۵۰ سال شرکت داشتند. در طول مدت بالغ بر ۱۵ سال، بیش از ۴۸۰۰ نفر فوت کردند. این خطر در مورد افرادی که بیشترین مصرف پروتئین گیاهی را داشتند ۲۷ درصد کمتر بود. همچنین احتمال مرگ آنها به دلیل بیماری قلبی، ۲۹ درصد کمتر بود.
طبق برآورد محققان، اگر شرکت کنندگان ۵ درصد کالری مصرفی روزانه شأن را به جای پروتئین حیوانی از پروتئین گیاهی تأمین نمایند، احتمال مرگ شأن در طول این دوره به نصف کاهش می‌یابد.
مطالعه دوم شامل بیش از ۴۳ هزار کارشناس سلامت بود که حدود ۲۵ سال تحت نظر بودند. همه شرکت کنندگان مرد بودند. محققان مشاهده کردند با افزایش مصرف گوشت قرمز در شرکت کنندگان، ریسک سکته هم افزایش می‌یافت.
محققان به این نتیجه رسیدند اگر مردان یک وعده مصرف گوشت شأن را حذف کرده و کالری مشابه آن را از مغزیجات آجیلی تأمین نمایند، ریسک حمله قلبی در آنها تا ۱۷ درصد کاهش می‌یابد. همچنین جایگزینی غلات کامل به جای گوشت قرمز، ریسک مرگ ناشی از حمله قلبی را تا ۴۸ درصد کاهش می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان

 احمد فعله گری گفت: از میزان مصرف گاز ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ استان کردستان  ۷۰ درصد در بخش خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی و ۳۰ درصد هم سهم نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مصرف کل استان در سال ۱۴۰۱ معادل را ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: این رقم با مقایسه مصرف ۲ سال متوالی افزایش مصرف ۱ و ۶ دهم درصد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به تمامی روستاهاست که شرکت گاز استان با گازرسانی به ۱۶۵۰ روستا رسالت خود را به اتمام رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل
  • کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ
  • جایگزینی مناسب برای گوشت
  • سنجش سلامت ۶۰ درصد نوآموزان خوزستانی
  • راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی