Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@23:51:08 GMT

کاهش قیمت محصولات ایران‌ خودرو بیشتر از سایپا

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۳۲۷۶

کاهش قیمت محصولات ایران‌ خودرو بیشتر از سایپا

مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که همیشه با تب‌وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت‌ها را صعودی می‌کرد، اکنون تحت تاثیر کاهش معاملات و در حقیقت نبود خریدار، بازار خودرو آرام شده و با نوسان نزولی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس  در بازار خودرو نسبت به هفته گذشته در محصولات پرتیراژ گروه خودروسازی سایپا کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا دو میلیونی قیمت‌ها و در محصولات پرتیراژ گروه صنعتی ایران خودرو نیز کاهش یک تا هفت میلیون تومانی ایجاد شده است.

به‌طور مثال در گروه صنعتی ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان هفت میلیون تومان مربوط به دنا بوده که از ۱۴۸ میلیون تومان به ۱۴۱ میلیون تومان رسیده است. پس از آن نیز محصول سمند EF۷ با کاهش پنج میلیون تومانی از ۱۱۵ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است. سمند LX  نیز از بیش از ۱۰۲ میلیون تومان به ۹۹ میلیون تومان رسیده و بیش از ۳.۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۰۳ میلیون تومان در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است. خودروهای سمند EF۷ دوگانه سوز،سمند سورن،  پژو پارس، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و وانت آریسان هریک حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده‌اند.

در حال حاضر قیمت سمند EF۷ دوگانه سوز ۱۲۶ میلیون تومان، سمند سورن ۱۲۷ میلیون تومان، پژو پارس ۱۱۷ میلیون تومان،  پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۱۶ میلیون تومان و وانت آریسان ۷۲ میلیون تومان است.

 در گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین کاهش قیمت مربوط به خودرو سایپا ۱۱۱ بوده که افت دو میلیون تومانی داشته است که از ۶۳ میلیون تومان در هفته گذشته اکنون ۶۱ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

همچنین دو خودرو تیبا و سایپا ۱۵۱ (وانت)، با یک میلیون تومان کاهش به ترتیب در رده قیمتی ۶۷ میلیون تومان و ۶۳ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

محصولات سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و  تیبا ۲ کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته داشته‌اند. ضمن اینکه دو محصول پرتیراژ ساینا و کوییک دنده ای نیز از هفته گذشته تاکنون در ثبات قیمتی به ترتیب ۷۵ میلیون تومان و ۸۷ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که میزان معاملات و  مراجعه به مرکز شماره‌گذاری نیز با افت شدیدی مواجه بوده است. به گفته کارشناسان  این حوزه، باتوجه به  کاهش شدید معاملات، بازار خودرو در رکود کامل قرار گرفته و میزان معاملات به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. این در حالی است که سالهای پیش در این ایام با توجه به افزایش تقاضای شب عید، قیمت خودروها با شیب تند روند صعودی به خود می گرفت؛ بنابراین احتمالا در روزهای آینده نیز این رکود همچنان بر بازار خودرو حاکم خواهد بود.

منبع اعلام قیمت‌ها اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: نسبت به هفته گذشته میلیون تومان بازار خودرو کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در برخی از محصولات داخلی و مونتاژی، رو به کاهش است اما برخی خودروی داخلی مانند دنا پلاس دنده اتوماتیک نیز یک شبه ۵۵ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ برخلاف دیگر محصولات بازار هفت میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است که ۳۷ میلیون تومان نسبت به روز گذشته رشد قیمت دارد و با ۷۶۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی نیز با رشد چهار میلیون تومانی به کانال ۸۷۰ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۶۵ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۵۵ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۳۴ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۴۲ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان، پژو پارس ۶۷۴ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۸۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۸۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۴۹ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۴۷ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۱۶ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۸۵ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S استاندارد با قیمت ۴۵۲ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۷۸ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۳۴ میلیون تومان، کوییک S استاندارد ۴۴۵ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۹۶ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۶۰ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار نوسان کمتری دارد.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور با پنج میلیون تومان افت قیمت و نرخ ۹۰۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو نیز ۱۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور اما تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۸ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم به قیمت دو میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۹۱۳ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۶۵ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 744637

دیگر خبرها

  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ عقبگرد قیمت‌ها در بازار خودرو