Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:23:31 GMT

پلمپ 20 مرکز غیرمجاز مرتبط با اقلام بهداشتی در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۳۵۹۳

پلمپ 20 مرکز غیرمجاز مرتبط با اقلام بهداشتی در ارومیه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: 20 مرکز غیر مجاز مرتبط با اقلام بهداشتی در ارومیه در ۱۷ روز گذشته پلمب شد.

جلال غفارزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: با انتشار خبر ویروس کرونا مراجعات شهروندان جهت تهیه لوازم پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در استان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این بین که معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی در صدد تامین اقلام مورد نیاز شهروندان بود، برخی افراد با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام بر هم زدن تعادل عرضه و تقاضا کردند.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تشکیل اکیپ های مختلف نظارتی سعی در کنترل و مقابله با این افراد سود جو بر آمد که در 17 روز گذشته 20 مرکز غیر مجاز شامل سوپرمارکت، فروشگاه های آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، داروخانه، عطاری،  انبارهای غیرمجاز، منزل مسکونی با پیگیری و بازرسی های ویژه این معاونت توقیف شد.

غفارزاده گفت: علت تخلف این مراکز شامل گرانفروشی، احتکار انواع ماسک، الکل، محلول ضد عفونی کننده، نگهداری تجهیزات پزشکی بدون مجوز، عدم حضور مسئول فنی، توزیع مایع ضد عفونی کننده تقلبی، تولید غیر مجاز، عدم ثبت انبار و... است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: مراکز مذکور با هماهنگی و دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب و به مراجع قضایی معرفی و از ادامه فعالیت آنها تا تعیین تکلیف پرونده جلوگیری شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر کرونا علوم پزشکی آذربایجان غربی آذربایجان غربی غذا و داروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار شهرستان کرمانشاه در جلسه ساماندهی مکان ضایعات فروشی‌های سطح شهرستان که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان ادارات مرتبط برگزار شد، گفت : سال قبل مصوباتی در خصوص ساماندهی این صنف در مناطق هشت‌گانه اجرا شد در جهت جمع‌آوری مراکز خرید و فروش ضایعات و کلید این طرح از محله آقاجان زده شد که بازتاب خوبی داشت.

وی بابیان اینکه با کمک و اقدام شهرداری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و سایر ادارات مربوطه باید برنامه‌ریزی کنیم زمینی برای تخصیص شهرک ضایعاتی‌ها تعریف و مجوز آن سریع‌تر اخذ شود تا روند جانمایی و ساماندهی این صنف به‌موقع اجرا شود، افزود: بایست علاوه بر مقابله با فعالیت غیرمجاز در این راستا پیگیری لازم از سوی اداره صمت برای صدور قانون‌مند پروانه کسب افراد واجدالشرایط در دستور کار باشد و با برنامه مدون برای پلمپ اماکن غیرمجاز پیش برویم و مجوزدار‌ها را به شهرک جدید ضایعات فروشی‌ها منتقل کنیم.

فرماندار شهرستان کرمانشاه به لزوم اختصاص بیش از ۳۰ هکتار زمین برای ساخت این شهرک و انتقال مجموع صنف ضایعاتی در آنجا اشاره و تصریح کرد: زمینی که سال ۹۸ برای این امر تعریف‌شده تا اواسط ۱۴۰۱ تمدید شد، اما با توجه به اینکه در محدوده طرح تفصیلی جدید شهر برخوردیم و باید مکان جدیدی پیش‌بینی شود، از طرفی زیرساخت‌ها و تأمین بحث آب، برق و فاضلاب شهرک اولویت دارد.

وی با تأکید بر اینکه فاز دوم عملیات جمع‌آوری ضایعاتی‌ها طی ماه جاری آغاز می‌شود، ادامه داد: شهرداری در این حوزه متضرر شده و درآمدی که می‌باید از محل این فعالیت‌ها و جمع‌آوری ضایعات عاید مجموعه شهرداری شود، توسط افراد غیرمجاز این صنف دریافت می‌شود که این مهم جای تأمل و اقدام قاطع دارد.

آمویی خاطرنشان کرد طرح انضباط اجتماعی با حضور دستگاه قضایی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های مرتبط، در دستور کار قرارگرفته تا شاهد وضعیت بهتری در حوزه سیما و منظر شهری باشیم.

این مقام مسئول گفت: روند اجرای طرح ساماندهی ضایعاتی‌ها را امسال باقدرت انجام خواهیم داد، نوع کاربری منازل و مغازه‌های این محلات تجمع ضایعات فروشی‌ها باید تعریف و بررسی شود، وضعیت پراکندگى آنان در شهر ساماندهی بشود و از فعالیت غیرمجاز به‌صورت تذکر اولیه و اقدام به پلمپ در مراحل بعد تشکیل پرونده در دستور کار قرار بگیرد، نظارت مستمر نیز الزامی هست.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این جلسه بیان کرد: موضوع زمین جدید برای احداث شهرک ضایعاتی باید از سوی منابع طبیعی مشخص شود و پس از تقسیم‌بندی صنف دارای مجوز به این شهرک منتقل شده و برای آنهایی که مجوز ندارند نیز باید پرونده قضایی تشکیل شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه فک پلمپ، خرید اموال مسروقه در حوزه ضایعات فروشی‌ها جرم است و باید با پرونده قضایی برای آنان تشکیل شود، گفت: صرفاً انجام پلمپ از اقدامات غیرقانونی آنان جلوگیری نمی‌کند و نیاز به تمهیدات جدی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی در این شهر
  • وجود ماده اعتیادآور شیشه در داروی لاغری دو جوان در قم
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته