Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@13:22:23 GMT

چگونه شاد باشید: 8 راه برای شادتر شدن

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۳۷۴۹

چگونه شاد باشید: 8 راه برای شادتر شدن

خبرگزاری آریا -
شاد زندگی کردن
خوشبختی حالت ذهنی دارد. در اصل خوشبختی "رفاه و رضایت" است. اما این تعریف می تواند سخت باشد و فرضیات مربوط به این کلمه می تواند باعث سردرگمی شود.
بسیاری حتی نمی دانند که شاد بودن چیزی است که می توان تمرین کرد. برخی افراد وقتی کلمه "خوشبختی" را می شنوند ، فرض می کنند که از احساسی مانند لذت صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آنها ، این همان چیزی است که افراد در اینجا و اکنون فوراً احساس می کنند.
به همین دلیل است که برخی می گویند ، "شادی را دنبال نکنید ، به دنبال شادی باشید. خوشبختی ناپایدار و محو است ، شادی برای همیشه باقی می ماند. "
اما این تعریف کوتاه از خوشبختی به این معنی نیست که همه کلمه را درک کنند. برخی آن را به معنای رضایت طولانی مدت تعریف می کنند.
در حقیقت ، وقتی صحبت از تجربه خوشبختی در زندگی می کنم ، به هیچ وجه به فکر احساسات کوتاه مدت نیستم. من به کیفیت زندگی فکر می کنم - چیزی وسیع تر از کلمه.
درک هر دو تعریف صحیح است و از واقعیت های مختلف سخن می گوید. اما آیا آنها واقعاً با هم تفاوت دارند؟ فکر نمی کنم.
از این گذشته ، تقریباً یك تجربه طولانی مدت از رضایت از زندگی ، از بسیاری از احساسات كوتاه مدت و شادی و لذت ساخته شده است. آیا این بدان معناست که هر روز یک روز عالی است بدون هیچ تغییری؟ قطعا نه. اما این بدان معناست که وقتی به فصول مختلف زندگی نگاه می کنیم ، می توانیم از نحوه حرکت در آنها راضی باشیم.
وقتی احساس شادی را در حال و اکنون حس کنیم، احساس طولانی مدت رضایت از زندگی بیشتری را تجربه خواهیم کرد.
و ما این کار را با قدم های هر روز برای شادی انجام می دهیم. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی شادتر شدن از امروز ارائه شده است.
اقدامات روزانه
1. خوشبختی را انتخاب کنید
مهمترین چیزی که در مورد خوشبختی باید بدانیم این است که نتیجه شرایط فعلی نیست. برعکس ، خوشبختی یک انتخاب است . آیا این در بعضی روزها راحت تر از سایر روزها است؟ کاملا. اما اگر شما در دام تفکر گرفتار شوید و شرایط شما قبل از خوشبختی تغییر کند ، هرگز هرگز به آنجا نخواهید رسید.
شاد بودن
2. روی چیزهای خوب تمرکز کنید
در حال حاضر چیزهای خوبی در زندگی شما وجود دارد: شما زنده هستید ، شما غذا میخورید ، سالم هستید ، خانواده و دوستان دارید و هر روز فرصت دارید برای انجام دادن شغل تان. شاید اکنون همه این موارد برای شما صادق نباشد ، اما قطعا برخی از آنها هستند — این بدان معنی است که در زندگی شما چیزهای خوبی وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید.
Sgt دریایی جونی جوزف جونز هر دو پا را در اثر انفجار در حین خدمت در افغانستان از دست داد. من با نقل قولی از او كه اخیرا دیدم دچار تعجب شد. او این را گفت ، "مردم می پرسند كه چگونه پس از از دست دادن پاهای خودم اینقدر مثبت هستم ... من سؤال می كنم كه وقتی شما که هر دو پای خود را دارید چقدر منفی هستید."
خوشبختی یک چشم انداز است و اگر به دنبال دلایلی برای خوشبختی هستید ، احتمالاً آنها را پیدا خواهید کرد . افراد خوشحال روی افکار مثبت تمرکز می کنند.
3. مقایسه را متوقف کنید
مهم نیست که چطور تصمیم می گیرید خوشبختی را تعیین کنید - مقایسه کوتاه مدت یا بلند مدت - شما را از این امر غافل می کند. این که آیا منابع مالی ، نوع بدن ، تعطیلات ، استعدادهای خود ، اندازه خانه یا اندازه کفش خود را با هم مقایسه کنیم ، هیچ برنده ای در بازی مقایسه نیست. اما این یک خبر خوب است: هیچ کس شما را وادار به بازی نمی کند! هر زمان خواستید می توانید متوقف کنید. از آنچه که دارید سپاسگزار باشید ، قدردان باشید ، هر روز سخت تلاش کنید تا بهترین زندگی خود را تجربه کنید و ازمقایسه خود با دیگران دوری کنید .
4- قدردانی و سخاوت را تمرین کنید
در دنیای روانشناسی مثبت ، هر بار که خوشبختی مطالعه شود ، مضامین چند وجود دارد. در میان آن مضامین تکرار شونده ، قدردانی و سخاوتمندی می یابیم.
هر دوی آنها فقط می توانند درست درک کنند که ما آنها را به عنوان رشته ها می بینیم نه به عنوان پاسخ . یک نظم و انضباط چیزی است که ما بدون توجه به شرایط مان تمرین می کنیم. اگر منتظر پول کافی برای خوشبخت شدن هستید ، هرگز به آنجا نخواهید رسید. به همین ترتیب ، اگر منتظر هستید که همه چیز کامل باشد تا سپاسگذار باشید ، هرگز آن را تجربه نخواهید کرد. امروز شکرگذار باشید. و انتخاب کنید که با وقت و هزینه خود خوشبخت باشید.
5- مادی گرایی را دنبال نکنید
بعضی چیزها برای زندگی ضروری است ، اما به نظر می رسد جامعه ما مصرف گرایی را با خوشبختی اشتباه گرفته است. بازاریابان به سختی تلاش می کنند تا با محصولاتشان ما را متقاعد کنند که فقط برای زندگی لازم نیستند بلکه برای خوشبختی آنها ضروری هستند.
به آرامی اما مطمئناً ، ما شروع به باور به وعده های خالی آنها می کنیم و زندگی خود را به دنبال چیزهایی می گذاریم که هرگز نمی توانند ما را راضی کنند. ما وقت ، پول و انرژی را برای رسیدن به چیزهایی را که لازم نداریم تلف می کنیم.
این اموال اضافی استرس ، نگرانی و فشار را بر زندگی ما می افزاید. آیا می خواهید امروز کمی خوشحال تر شوید؟ یک کمد یا یک کشو را بهم ریخته و شروع به به چالش کشیدن مصرف گرایی در زندگی خود کنید.
زندگی شاد
6. در روابط خود حضور داشته باشید
رابرت جی والدینجر روانپزشک آمریکایی و استاد دانشکده پزشکی هاروارد است که در آن بیشتر به خاطر کارگردانی طولانی ترین مطالعه طولی جهان که ردیابی سلامت و بهزیستی روان گروهی از 724 مرد آمریکایی به مدت 76 سال شناخته شده است.
یک مورد که او آموخته است ، و با مطالعات دیگر در آن تأیید شده است ، این است که روابط کلید خوشبختی را تشکیل می دهد:
این مطالعه نشان داد که روابط نزدیک ، بیش از پول و شهرت ، چیزی است که مردم را در طول زندگی خوشحال می کند. این پیوندها مردم را از نارضایتی های زندگی محافظت می کنند به سلامت جسم و روان کمک می کند و روش بهتری برای زندگی طولانی و شاد از طبقه اجتماعی ، ضریب هوشی یا حتی ژن ها هستند.
لازم نیست ما که هر جنبه ای از روابط خود را کنترل کنیم (مثلاً ما خانواده خود را انتخاب نکردیم). اما همه ما می توانیم برای دوست خوب بودن قدم برداریم و دوستان خوب، تمایل به جذب جامعه سالم دارند.
7. ایجاد عادات سالم
آنی دیلارد گفته است: "چگونگی گذراندن روزهایمان ، مطمئناً این است که چگونه زندگی خود را می گذرانیم." و این درست است. زندگی ما با روزها پر شده است ، روزهای ما با ساعت ها پر می شود و این ساعت امروز پر از هر چیزی است که شما برای پر کردن آن انتخاب کردید. بنابراین عادت های سالم را دنبال کنید که ساعت ها ، روزها و طول عمر شما ارزشمند باشد.
زمانی را در بیرون سپری کن. غذای سالم بخور. به طور منظم ورزش کن. سیگار کشیدن را ترک کن. تلفن همراه خود را پایین بیاور. سخت کار کن اغلب دعا کن. و به اندازه کافی بخواب.
8- به غیر از خود را هم نگاه کنید
پیگیری خود برای ما طبیعی است. لازم نیست به ما یادآوری شود تا منافع شخصی خود را دنبال کنیم. ما بقای خود ، ارتقاء خود ، تحقق خود و تعالی خود را دنبال می كنیم كه گویی این در ژن های ما سخت است.
اما کارآمدترین راه رسیدن به خوشبختی و تحقق پایدار این نیست که فقط به منافع خود بیاندیشیم بلکه به منافع دیگران نیز نگاه کنید. وقتی تمرکز خود را از خود دور می کنیم ، زندگی هایی با معنای بیشتر و سهم بیشتر زندگی می کنیم. هنگامی که به دیگران بدون هیچ چشم داشتی ، خدمت می کنیم ، زیبایی عشق از خودگذشتگی را تجربه می کنیم. اندازه جهان ما (و خوشبختی) به صورت نمایی گسترش می یابد.
این چیز کوچکی نیست که شادی افراد زیادی را به دنبال دارد. بیایید اطمینان حاصل کنیم که آن را هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت پیدا کرده ایم.
گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زندگی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: اگر شما زور داشته باشید حرفتان را می فهمند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شرایط دنیا به گونه‎ ای است که غیر از قدرت نمایی، زبان دیگری بر دولت‎های استکباری اثر نمی‌کند. زبان زور تنها عاملی است که می‌تواند تهدیدات شرق و غرب عالم را خنثی و هجمه را به تعامل تبدیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‎ الله سید احمد علم‎ الهدی روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان رده ‎های مختلف ارتش منطقه شمال‎ شرق افزود: اگر زور داشته باشید، آمریکا عقب نشینی می کند، شورای امنیت واکنش شما را به رسمیت می شناسد، مسیرهای اقتصادی شما امن می شود و از سیاست گرفته تا تجارت شما رشد می کند اما اگر خلاف این بود و ملت ضعف داشت، باید هر لحظه برای یک توطئه، یک خدعه و یک برنامه تخریبی آماده باشد.

وی ادامه داد: شما به چشم دیدید در جریان جنگ غزه و نسل کشی مظلومان فلسطینی، آمریکایی‎ها با کمال وقاحت می‎ گفتند با تمام قوا پشت اسرائیل هستند و حمایت می‎ کنند، اما اکنون که نیروهای مسلح ما پاسخ مشروع به آنان دادند، همان آمریکای مستکبر با ادعای حاکمیت بر دنیا و قدرت برتر نظامی اش، می گوید ما دفاع نظامی از اسرائیل نداریم بلکه دیپلماتیک دفاع می ‎کنیم. این چیزی جز عقب نشینی مفتضحانه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات موشکی اخیر بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود، افزود: این عملیات کاری کرد که این ها دیگر هرگز نتوانند در منطقه و جهان کمر راست کنند.

به گفته وی، در وضع کنونی جامعه جهانی، اگر شما زور داشته باشید حرفتان را می فهمند و دشمن بدخواه شما عقب نشینی می کند، اما اگر زور نداشته باشید باید آماده دریافت ضربه، خسارت و تلفات باشید.

وی ادامه داد: چه کسی امروزه باور می‎ کند مجامع بین‎ المللی می توانند مدافع یک ملت باشند و کاری از پیش ببرند؟ کدام تنش و تقابل در عالم بوده که تاکنون سازمان ملل توانسته آن را حل و فصل کند؟ از قضیه اوکراین گرفته تا تنش‎های راهبردی شرق عالم و ماجرای غزه، در هر موقعیت نتیجه ای جز اثبات ناکارآمدی مجامع بین المللی را ندیده ایم و حقیقت حکایت از آن دارد که سازمان ملل، شورای امنیت و قطعنامه ها، همه افسانه است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه پوشالی دانستن هیمنه آمریکا به باور رایج ملت ایران تبدیل شده است، اظهار کرد: جریانی به نام محور مقاومت که امروزه در منطقه ایجاد شده، اگر ۱۰ موشک از ایران به سمت مواضع جریان استکبار شلیک شود، ۵۰ موشک از سرزمین‎های اسلامی آن ها را همراهی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یک عده ساده اندیش هستند که می گویند نیروهای مسلح که اسرائیل را کوبیدند، این عمل فکر نشده بود، در حالیکه باید چشم باز کنند ببینند سرانجام این عملیات کاری کرد آمریکایی ها به صراحت بگویند مدافع نظامی نیستند و دفاع از اسرائیل را در میدان دیپلماسی دنبال می کنند. این عقب نشینی آمریکایی‎ها اگر تنها دستاورد عملیات وعده صادق باشد، بازهم طراحی و برنامه ‎ای معقول، حساب‎ شده و موثر بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت الله علم الهدی: سند 2030 می گوید نباید با دانش آموزان به خاطر همجنس بازی، گرایش های جنسی و خود ارضایی با خشونت برخورد شود/ حتی در کشورهایی که با همجنس بازی موافق نیستند، یونسکو برای آنان مدرسه می‌سازد سخنان عجیب علم الهدی در تضاد با بیانات اخیر رهبری

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • 5 ادکلن خوشبو مردانه 2024
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • رونالدینیو در تبلیغات جدید پپسی؛ هر کجا توپی یافتید منتظر ژوگو بونیتو باشید! / فیلم
  • علم الهدی: اگر شما زور داشته باشید حرفتان را می فهمند
  • انریکه: فشار روی کسی است که نان شب ندارد
  • لک لک‌های سفید دیگر برای تهرانی‌ها خوشبختی نمی‌آورند؟ چرا لک لک‌ها از تهران رفتند؟ (فیلم)