Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سریال‌های تلویزیونی «پایتخت۶»، «کامیون»، «دوپینگ» و «میانبر» نام چهار سریال نوروز ۹۹ برای مخاطبان است که به ترتیب از شبکه‌های اول، دوم، سوم و پنچم سیما روی آنتن می‌روند. تاریخ انتشار: 09:00 - 22 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۹۸۷ به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، همواره فهرست سریال‌های نوروزی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات تولیدی صدا و سیما محسوب می‌شود، فهرستی که می‌تواند نزدیک به پانزده روز تعطیلات نوروزی، مخاطبان را پای جعبه جادو بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     از سویی شبکه‌های مختلف سیما سعی می‌کنند تا با انتخاب متنوع مضمون، ساختار و بازیگران هر کدام به نوع خود سطح و سلیقه متنوعی را برای تماشاگر تلویزیون به همراه داشته باشند، بدون شک نوروز ۹۹ نیز برای سازندگان سریال‌های نوروزی به همین سبک و سیاق پیش رفته است.  

تلویزیون در نوروز ۹۹ به صورت متمرکز شاهد پخش چهار اثر متفاوت تلویزیونی است، آثاری که همگی کمدی بوده و در این ایام که مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در خانه حضور دارند می‌تواند به شدت روحیه بخش باشد.   بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید سریال‌های تلویزیونی «پایتخت۶»، «کامیون»، «دوپینگ» و «میانبر» نام چهار سریال نوروز ۹۹ برای مخاطبان است که به ترتیب از شبکه‌های اول، دوم، سوم و پنچم سیما روی آنتن می‌روند، به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به معرفی این چهار سریال و مراحل ساخت آنها پرداخته است.    ***«پایتخت۶»

تصویربرداری سریال پایتخت در شیرگاه مازندران به پایان رسید و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از این سریال تصویر برداری شده است.

ادامه تصویر برداری این سریال قرار است در تهران انجام شود. فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما ساخته می‌شود.

محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، نیکا فرقانی اصل، سارا فرقانی اصل، سلمان خطی، غلام علی رضایی، آتیه جاوید   خلاصه داستان: سریال پایتخت ۶ با فوت بابا پنجعلی آغاز می‌گردد و روح پنجعلی در سریال حضور دارد و اعضای بدن او اهدا می‌گردد. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران باز می‌گردد، اما ماجرا‌هایی برایش پیش می‌آید که فهمیه را از شوهر سابقش دلسرد می‌کند. بهتاش که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود حالا دروازه بان تیم فوتبال نساجی مازندران شده است و سیاسی شدن نقی معمولی شخصیت اصلی قصه یکی از دیگر جذابیت‌های سریال برای مخاطبان است.
پخش «پایتخت۶» از شبکه یک زمان پخش - هرشب ساعت ۲۲:۱۵   ***«کامیون»

این سریال با بازی مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، بیتا سحرخیز، نادر سلیمانی و با معرفی علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، ماهان عبدی، کامیاب دانشپور در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تولید و از ابتدا تا پایان فروردین ۹۹ پخش خواهد شد.

تصویربرداری «کامیون» این روز‌ها در حوالی خیابان ستارخان ادامه دارد و تا امروز هنرمندانی، چون سپند امیرسلیمانی، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، گیتی قاسمی، شیوا خسرومهر، خشایار راد، آرزو نبوت، فرهاد بشارتی، مهسا طهماسبی، شیدا یوسفی، فرج‌الله گلسفیدی، مرتضی نجفی، مهدی پتکی، حدیث نیکرو، زهره فکور صبور، امیرحسین صالحی، بهناز یادگاری و امید روحانی جلوی دوربین رفته‌اند.


هم‌زمان با تصویربرداری مجید حسنی و مهسا اطیابی تدوین تازه‌ترین اثر تلویزیونی مسعود اطیابی را آغاز کرده‌اند و تولید این سریال به‌زودی به ایستگاه پایانی می‌رسد.

عوامل مجموعه تلویزیونی «کامیون» که سریال نوروزی شبکه دو سیما است این روز‌ها در تلاش‌اند تا با رعایت همه اصول بهداشتی و به عشق مردم تصویربرداری سریال را به پایان برسانند.

در همین باره لعیا زنگنه بازیگر این سریال با اشاره به فضای طنز سریال کامیون می‌گوید: تلویزیون متعلق به مردم است و ما به عشق مردم در حال تصویربرداری این سریال‌ها هستیم تا اوقات خوشی را برای مردم ایران در قاب تلویزیون فراهم کنیم.

خلاصه داستان: این سریال درباره پیشکسوت فوتبالی است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحب‌خانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجرا‌هایی می‌شود.   پخش سریال «کامیون» از شبکه دو- هرشب ساعت ۲۱:۳۰   ***«دوپینگ»

سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودى و تهیه‌کنندگى سیدامیر پروین‌حسینى روزهاى آخر تصویربردارى خود را در روستاى وردیج تهران مى‌گذراند و با تدوین همزمان آماده پخش مى‌شود.

در این سریال که قرار است در ٣٠ قسمت از شبکه سه سیما براى ایام نوروز ۹۹ آماده شود، شبنم مقدمی، هادی حجازی فر، الناز حبیبی، نیما شعبان نژاد، محمد بحرانی، علیرضا آرا، فرزین محدث، میثاق جمشیدی و مینا جعفرزاده به ایفاى نقش می‌پردازند.

شیوا خسرومهر، زهره صفوی، ایلیا کیوان، وحید رحیمیان، شیما جهانگیری، فرشید نزاکتی، مهتاب حسینی، زهرا کوهساریان و فروغ اکبری از دیگر بازیگران این سریال هستند.

پخش سریال «دوپینگ» از شبکه سه سیما- هر شب ساعت ۲۰:۴۵   ***«میانبر»

سریال در حال پخش «میانبر» به کارگردانی مشترک یزدان فتوحی و امیر نوری که این شب ها ساعت ۲۳ در حال پخش از شبکه پنج است، در نوروز ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت. غلامرضا نیکخواه، کمند امیر سلیمانی، محمود جعفری، سیاوش چراغی‌پور، شهین تسلیمی، جمید نیک نبرد، آرش نوذری و اشکان اشتیاق بازیگران این مجموعه ۹۰ قسمتی هستند.

خلاصه داستان: داستان ساکنین ساختمان و ماجراهای آپارتمان‌نشینی است که در کلان‌شهرها به‌خصوص تهران و مشکلات اغلب بین ساکنان را روایت می‌کند.   پخش سریال «میانبر» از شبکه پنج سیما- هر شب ساعت ۲۳   انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تعطیلات نوروزی شبکه های مختلف سیما رسانه ملی صداوسیما خلاصه داستان سریال ها نوروز ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نون.خ۵» و «محفل» پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳

 

 نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ رسانه ملی با حضور رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، معاون امور استان‌ها، قائم مقام معاونت سیما، قائم مقام معاونت صدا و مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی برگزار شد.

سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما با اشاره به برنامه‌های عیدنوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳ عنوان کرد: در حوزه برنامه‌های رمضان ۱۰ برنامه ویژه افطار و ۹ برنامه سحر داشتیم. همچنین ۵۰ ویژه برنامه معارفی به روی آنتن رفت. شبکه‌ها امسال به سراسر کشور توجه داشتند و قالب‌های برنامه‌سازی تنوع داشت.

 خورشیدی مدیرعامل تلوبیون توضیح داد: در تلوبیون ۵۰ میلیون دقیقه بازدید در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم. ۱۱۲ هزار و ۵۴۶ آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می‌کردند. بیش از ۴۰ هزار آی‌پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از ۳۰ هزار آی‌پی شبکه دو را تماشا می‌کردند.

وی افزود: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه زندگی پس از زندگی بوده است، اما امسال برنامه محفل به زندگی پس از زندگی رسید. هر دو برنامه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید داشتند. برنامه‌های پناه و هلال در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه‌های سال تحویل برنامه‌های سال نو، شب عیدی و ایران دوست‌داشتنی به ترتیب پرمخاطب بوده‌اند. در میان برنامه‌های سرگرمی مهمانی، مردان آهنین، شب‌خوش، پاورقی و معرکه به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند. در حوزه سریال‌ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه شده در هر قسمت نون‌خ ۵، زیرخاکی، هفت سر اژدها، رستگاری و جومونگ۳ در تلوبیون پربیننده بودند.

شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: نظرسنجی برنامه‌های صداوسیما درب منازل مردم یا به صورت تلفنی صورت می‌گیرد و سریال‌ها هر دو هفته یکبار و برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار نظرسنجی می‌شوند.  در آخرین نظرسنجی که داشتیم کلیت مخاطب صداوسیما ۶۶ درصد است. البته این نظرسنجی در تهران و مراکز استان‌ها انجام شده و میزان مخاطب در شهرستان‌ها و روستا‌ها بیشتر است. این آمار در شهرستان‌ها حدود ۷۰ درصد و در روستا‌ها ۷۸ درصد است. این اعداد در عصر اینترنت چیزی شبیه معجزه است. میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی آمریکا مشخص است و به ندرت به ده درصد می‌رسد. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی انگلستان ۱۸ درصد مخاطب داشته‌اند. 

وی افزود: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می‌کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.در بین سریال‌ها نون‌خ ۴۱ و نیم درصد، زیرخاکی ۲۴.۹ درصد، هفت سر اژد‌ها ۲۲.۵ درصد و رستگاری ۱۵.۵ درصد مخاطب داشته‌اند. سریال نون. خ نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد مخاطب داشته است. همچنین در برنامه‌های شب قدر ۲ تا ۳ درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم. از این ریزش استقبال می‌کنیم، چون نشان می‌دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده‌اند. 

شاکری‌نژاد با اشاره به میزان مخاطبان برنامه‌های افطار گفت: محفل با ۲۷.۹ درصد پرمخاطب‌ترین برنامه بوده و زندگی پس از زندگی ۲۷.۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو برنامه رکورد سال قبل را شکسته اند. سال قبل مخاطب زندگی پس از زندگی ۲۶ درصد و مخاطب محفل ۱۹ درصد بود. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سحر هم، برنامه‌های شبکه‌های استانی، ماه خدا و ماه من بوده‌اند.

در حال تکمیل ....

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «نون.خ۵» و «محفل» پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳
  • جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی
  • نون خ ۵ پربیننده‌ترین سریال نوروزی
  • تقارن بهار قرآن و طبیعت و تحولی که رقم خورد / پربازدیدترین‌های سیما کدام بودند؟
  • «نون خ ۵» پربیننده‌ترین سریال نوروزی شد
  • پایان سریال نون خ ۵ چه می‌شود؟
  • نون خ ۵ به زودی تمام می‌شود!
  • «نون.خ ۵» تا چه زمانی پخش می‌شود؟
  • پایتخت ۵ به شبکه آی فیلم رسید + خلاصه و ساعت پخش
  • بررسی آمار آثار نوروزی و رمضانی/«نون.خ» و«هفت سر اژدها» رقیب شدند