Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@14:48:42 GMT

پذیرش بدون آزمون دانشگاهها به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۴۷۴۶

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش در رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) که قرار بود از ۲۰ اسفند ماه ۹۸ آغاز شود که با توجه به شرایط پیش آمده همه گیری کرونا ویروس و تعطیلی دانشگاه‌ها، این کار صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه ممکن است ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها تغییر کند، شرایط جدید و زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون که صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرش دارند در فروردین ماه ۹۹ اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اطلاعیه سازمان سنجش در زمینه پذیرش رشته‌های بدون آزمون ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ منتشر می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود

هفدهمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت ثبت نام در هفدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی تمدید شد. پیش از این متقاضیان از ۲ دی تا ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در این آزمون ثبت نام کرده بودند.

داوطلبان واجد شرایط تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اسکن مدارک اعلام شده، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. هرگونه مغایرت مدارک ارائه شده با دستورالعمل موجب کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد شد.

سایت ثبت نام به نشانی https://sipad.tums.ac.ir/Dashboard است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

۱- پرداخت الکترونیکی مبلغ سه میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام

۲ - کارت ملی (پشت و رو) + شناسنامه

۳- برگ ثبت نام تکمیل شده (داوطلبان باید برگ ثبت نام را از سامانه پرینت گرفته و پس از تکمیل و الصاق یک قطعه عکس ۴*۳ روی فرم، امضای کرده و پس از ثبت اثر انگشت در سامانه اسکن کنند).

۴- گواهی پایان تحصیلات مخصوص دانش آموختگان مقطع کارشناسی (در صورت عدم دریافت گواهی فارغ التحصیلی، متقاضی باید از دانشگاه محل تحصیل کارشناسی خود درخواست کند تا به صورت محرمانه آن را به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال کند. در اینصورت شماره نامه ارسال گواهی توسط دانشگاه مبدا در برگه درج و بجای مدرک فارغ التحصیلی اسکن شود).

ضمنا دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه شماره ۱۱۹۲۴/۵۲/۱۱/۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت ارسال گواهی کارشناسی داوطلبان در صورت درخواست به این دانشگاه مکاتبه کرده است.

۵- گواهی اشتغال به تحصیل با ذکر تعداد واحد کل مخصوص دانشجویان سال آخر کارشناسی.

۶- کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا برگه اعزام به خدمت بدون غیبت برای داوطلبان مرد.

تبصره: براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمول دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می‌تواند از معافیت تحصیلی استفاده کند. (مشمول در زمان ثبت نام در آزمون باید در فرجه یک ساله فراغت از تحصیل و فاقد غیبت باشد)

۷- مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی.

داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه، ملزم به ترخیص از طرح هستند.

۸- تکمیل تعهدنامه درج شده در این اطلاعیه مبنی بر اینکه متقاضی واجد شرایط شرکت در این آزمون است و در صورت عدم احراز شرایط، دانشگاه مجاز به حذف ثبت نام و ادامه تحصیل شما در هر مرحله از آزمون است. تعهد نامه مذکور باید توسط داوطلب امضاء شده و پس از ثبت اثر انگشت در سامانه اسکن شود.

۹- مدرک زبان انگلیسی بر اساس جدول ذیل:

نام مدرک زبان حد نصاب قبولی
MHLE ۵۰
MCHE ۵۰
MSRT ۵۰
TOEFL (PBT) ۴۸۰
TOEFL (IBT) ۶۰
IELTS ۵
TOLIMO ۴۸۰
MELAB ۷۰

مدارک TOEFL (PBT) و TOEFL (IBT) و IELTS اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور باید باشند.

داوطلبانی که مدرک زبان ندارند می‌توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند بدیهی است در صورت قبولی در آزمون کتبی ارائه مدرک زبان در هنگام مصاحبه ضروری است در غیر اینصورت قبولی آن‌ها کان لم یکن تلقی خواهد شد. ضمنا تاریخ اعتبار مدرک زبان نباید به اتمام رسیده باشد.

۱۰- بارگذاری عکس ۴*۳

شرایط ورود به دوره پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقطع کارشناسی

۱) واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران

۲) دانش آموختگان کلیه رشته‌ها در مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته

۳) دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۴) حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۷ سال تمام باشد. (صرفاً متولدین اول دی ماه ۱۳۷۵ و بعد از آن)

تبصره: مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می‌شود؛ برای اینکار باید گواهی طرح نیروی انسانی و کارت پایان خدمت اسکن شود.

۵) دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (Ph.D) از دانشگاه‌های سراسری و آزاد و ... حق شرکت در آزمون را ندارند. دانشجویان کارشناسی ارشد صرفا در صورت انصراف از تحصیل قطعی مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. این دسته از داوطلبان باید برگه انصراف قطعی خود را اسکن کنند.

۶) دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول فوق الذکر

۷) قبولی در آزمون چند مرحله‌ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

۸) فارغ التحصیلان کارشناسی دارای تعهد خاص باید در زمان ثبت نام در آزمون، موافقت بدون قید و شرط از بالاترین مقام مسؤول خود را اسکن کنند.

تبصره: به نمره آزمون کتبی حائزین برتر جشنواره‌های دانشجویی کشوری ۲۰ درصد اضافه می‌شود. (لازم است این دسته از داوطلبان گواهی حائز رتبه جشنواره‌های دانشجویی را اسکن کنند.)

* متقاضیان باید کد رهگیری را جهت دریافت کارت ورود به جلسه یادداشت کنند. کد رهگیری به معنی تکمیل مدارک و ثبت نام نیست و متقاضی باید از پرداخت هزینه ثبت نام و تکمیل مدارک مطمئن باشد.

* در صورتی که داوطلب واجد شرایط شرکت در آزمون نباشد مبلغ پرداختی جهت ثبت نام به هیچ وجه قابل استرداد نخواهد بود.

* در صورت قبولی در آزمون با توجه به آموزش رایگان، ضروری است پذیرفته شدگان همانند سهمیه آزاد برگ تعهد خدمت مربوطه را تکمیل کنند.

* اطلاعیه‌ها و اخبار جدید صرفا از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران قابل پیگیری است و متقاضیان از هرگونه تماس تلفنی با قسمت‌های مختلف معاونت آموزشی خودداری کنند.

* مدارک بصورت دستی و مراجعه حضوری بعد از اتمام مهلت ثبت نام اینترنتی پذیرفته نمی‌شود.

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. مکان‌های آزمون متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • آغاز نام نویسی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد