Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی واشنگتون موفق به ارائه روشی شدند که با استفاده از آن می‌توان ایمنی باتری‌های فلز لیتیم را افزایش داد. با این کار امکان ساخت نسل جدیدی از باتری‌ها برای ذخیره انرژی فراهم می‌شود.

این گروه از فرمولاسیونی استفاده کردند که در آن یک لایه محافظ و منحصر به فرد در اطراف آند لیتیم کشیده می‌شود تا با استفاده از آن بتوان باتری را از گزند زوال ساختاری محافظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار به باتری اجازه می‌دهد تا عمر طولانی‌تری را تجربه کند.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان In situ surface protection of lithium metal anode in Lithium–Selenium disulfide batteries with ionic liquid-based electrolytes در نشریه Nano Energy به چاپ رسیده است.

در کنار مزیت‌هایی که باتری‌های فلز لیتیمی دارند اما مشکل ایمنی همیشه دامن‌گیر این فناوری بوده است. زمانی که الکترون میان آند و کاتد از طریق مدار خارجی حرکت می‌کند، دستگاه مورد نظر انرژی خود را به‌دست می‌آورد و ساختارهای درختی شکلی به نام دندریت در آن تشکیل می‌شود. این دندریت‌ها منجر به تشکیل مدار کوتاه شده و در نهایت می‌توانند آتش‌سوزی یا انفجار را ایجاد نمایند. حتی اگر آتش‌سوزی نیز رخ ندهد، این فرآیند موجب می‌شود تا باتری به سرعت توانایی شارژ خود را از دست دهد.

این گروه تحقیقاتی دی‌سولفید سلنیوم که یک ماده غیرسمی و رایج در شامپوهای ضدشوره است را درون ساختارهای کربنی متخلخل قرار دادند و از آن به‌عنوان کاتد استفاده کردند. این گروه دو افزودنی به الکترولیت سیال اضافه کردند.

این دو افزودنی با هم تشکیل لایه محافظ روی سطح فلز لیتیم می‌دهند. این لایه محافظ به حد کافی متراکم، رسانا و مستحکم است که می‌تواند مانع از رشد دندریت‌ها شود. در عین حال، این لایه محافظ موجب پایداری بهتر و افزایش چرخه شارژ -دشارژ می‌شود.

چنین لایه محافظی منجر به تغییرات مورفولوژیکی در سطح آند لیتیم می‌شود و در نتیجه به شکل موثری رشد دندریت‌های لیتیمی و واکنش‌های ناخواسته را به تاخیر می‌اندازد.

به اعتقاد پژوهشگران این فناوری مقیاس‌پذیر بوده و می‌توان به قیمت مناسب آن را به تولید انبوه رساند.

انتهای پیام/

169 / 167 کربن‌ نانو باتری‌های لیتیمی دندریت الکترود دانشگاه ایالتی واشنگتون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کربن نانو دندریت الکترود لایه محافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این بازدید با اشاره به تعامل و پیگیری های مکرر و تشکیل کمیته های تخصصی برنامه ایمنی آب کارشناسان معاونت بهداشتی و شرکت آب و فاضلاب به افزایش گواهینامه های ایمنی آب صادره برای سامانه های آبرسانی استان به ۸ گواهینامه خبر داد.

وی اظهار داشت: با افزایش گواهینامه های ایمنی آب، استان آذربایجان غربی در زمره استان های برتر کشور در زمینه اخذ این گواهینامه ها قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • مسمومیت ۵ نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • مسمومیت 5 نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • تبدیل کربن دی اکسید به سوخت با کمک مس
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد