Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم میرزانژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان طی ماموریت‌های شبانه و پس از کمین چند ساعته در حاشیه رودخانه ارس موفق شدند چهار نفر صیاد متخلف را که اقدام به صید غیر مجاز ماهی با روش ممنوعه استفاده از دستگاه شوکر برقی می‌نمودند دستگیر نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این افراد تعداد ۸۰ قطعه ماهی به همراه ادوات برقی و دو عدد دستگاه الکترو شوکر، دو عدد قایق بادی به همراه سایر تجهیزات جانبی کشف و ضبط شد.

میرزانژاد با تاکید بر گشت مداوم و مستمر یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حوزه استحفاظی بویژه در نوار مرزی و رود ارس اظهار کرد: میزان اینگونه تخلفات صید غیرمجاز به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و بندرت اتفاق می‌افتد، به گونه‌ای که صیادان متخلف منطقه در خصوص ارتکاب تخلف هیچ گونه احساسی امنیتی نمی‌کنند.

او افزود: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان وآسیب به تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و کاهش جمعیت آبزیان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پارس آباد همچنین به ممنوعیت صید ماهی در فصل تخم‌ریزی اشاره کرد و گفت: صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان ممنوع است و با افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صید غیرمجاز محیط زیست تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارس آباد پذیرای گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ هر سال با فرارسیدن عید نوروز میهمانانی از سراسر کشور برای بهره مندی از زیبایی‌های منطقه مغان به شهرستان پارس آباد سفر می‌کنند.
دریاچه مغان، چهل پله، باغ توت، تالاب تپراق کندی و سواحل رود ارس دشت فتحعلی بخش اسلام آباد از مناطق گردشگری این شهرستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پارس آباد پذیرای گردشگران نوروزی
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد