Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@02:27:55 GMT

تولید گل و گیاه زینتی در محلات ۱۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۶۰۲۲

تولید گل و گیاه زینتی در محلات ۱۵ درصد افزایش یافت

احمدرضا جعفری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  گل‌های شاخه بریده این شهرستان از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس ،آنتوریوم و لیلیوم است که در فضای باز و گلخانه تولید شده‌اند.
وی اظهار داشت:  مهمترین گل‌های آپارتمانی این شهرستان حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس و گل‌های نشایی و فصلی شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد:  سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و اکنون ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعال است
مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و  تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

جعفری گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گل و گیاه است.

وی یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی محلات تصریح کرد: روزهای آخر سال به طور معمول پررونق‌ترین زمان بازار گل و گیاه بود اما امسال شیوع بیماری کرونا در کشور بازار فروش گل را با کسادی مواجه کرده  است .
شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است .

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی جهاد کشاورزی صنعت فضای سبز کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید

شرکت نفت ایرانول سال جدید را با جهش تولید و فروش آغاز کرد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت ایرانول نخستین ماه سال 1403 (سال جهش تولید با مشارکت مردم) را با جهش تولید و فروش آغاز کرد.

شرکت نفت ایرانول در فروردین ماه سال جاری میزان تولید از 29 میلیون لیتر سال گذشته به 49 میلیون در فروردین ماه سال جاری با 69 درصد افزایش میزان فروش مقداری از 29 میلیون لیتر به 51 میلیون لیتر با 76 درصد افزایش و مبلغ فروش از 6720 میلیارد ریال به 13500میلیارد ریال با 100 درصد افزایش و فروش انواع روغن موتور (دیزلی و بنزینی) از 4/4 میلیون لیتر به 6/6 میلیون لیتر با 50 درصد افزایش رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • تعریف کمپوست
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان