Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،تاج الدینی رییس سازمان جهاد کشاورزی  استان  کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح پایش مراتع و مزارع از ۲ ماه پیش برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده است گفت: پیش از این ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های گچساران، باشت و بهمئی در برابر این آفت با مشارکت کارشناسان و نیرو‌های داوطلب پایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همه تمهیدات برای مقابله با این آفت اندیشیده شده و جلسات مختلفی به ریاست معاون عمرانی استانداری، مدیریت بحران، منابع طبیعی، و محیط زیست تشکیل شد.

او بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۲ هکتار از مراتع باشت و گچساران و مرز‌های دیلم و گناوه پایش شده و موردی از این آفت مشاهده نشده است.

رییس جهادکشاورزی استان گفت: در تلاش هستیم پایش‌ها از استان بوشهر مداومت داشته باشد.

او افزود: در صورت نیاز استان‌های همجوار سم و خودرو برای انجام عملیات سم پاشی به این استان‌ها ارسال می‌شود.

آقای تاج الدینی با اشاره به اینکه بخشی از سم مورد نیاز برای سم پاشی مراتع نیز تامین شده گفت: برای مبارزه با این آفت ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

او با اشاره به اینکه مناطق بی بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سرآبننیز و پشتکوه از مهمترین مناطق پایش شده پاییز امسال در استان هستند از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ‌های صحرایی موارد را به جهاد کشاورزی گزارش دهند

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی افت سمپاشی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد امر به معروف استان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: مرحله نخست طرح نور که با هداف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تذکر و ارشاد است.
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی، سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، بیان کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.
پیش قدم ادامه داد: به همت گروه‌های مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بازرسی و تذکر لسانی از مراکز درمانی و بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد آعاز شد.
این طرح در راستای مطالبات مردمی و اجرای قانون درمراکز درمانی استان شروع شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد