Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید ابراهیم سید موسوی معاون نظارت پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به تأثیرات منفی پساب‌های تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان بر اراضی پایین دست به ویژه زمین‌های کشاورزی و ایجاد شرایط نا مطلوب در محصولات کشاورزی آبیاری شده، این پساب‌ها ساماندهی و مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید موسوی گفت: به منظور حل معضل کشاورزی با فاضلاب و پساب صنعتی و همچنین استفاده بهینه و تأثیر گذار در محیط زیست استان موضوع انتقال و هدایت این پساب‌ها به تالاب الله آباد دستور کار این استان قرار گرفته است.

او اضافه کرد: علاوه بر حفظ محصولات کشاورزی، احیای تالاب الله آباد واقع در محدوده جنوبی شهر آبیک و همچنین مبارزه با بیابانزایی و کاهش سطح کانون‌های گرد و غبار محلی از دیگر فواید این طرح است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مزارع کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد