Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در طی این روزهای اخیر، گفت: این ناشی از نبود نظارت بر ترددها و برخی از آنها هم به دلیل نبود امکانات بر می گردد که باید این دو موضوع به طور جدی توسط مسئولین پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در در مجلس یازدهم در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: ویروس منحوس کرونا که امروز دامن گیر کشور ما و دیگر کشورها شده یک مسئله جدی است که بایستی از همه توان و دستگاه ها به کارگیری کرد تا بتوان این ویروس بد شوم را از کشور بیرون کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به مسائل بهداشتی و توصیه‌های کارشناسان، امری ضروری و لازم است که امیدواریم همه ما با رعایت تمام نکات و عمل به دستورات از شر این ویروس خلاص شویم.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با تقدیر از زحمات پرستاران و پزشکان بیان کرد: امروز خط مقدم مبارزه با این ویروس بد شوم علیرغم اینکه پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی زحمات زیادی انجام می دهند اما این مردم هستند که در صف اول مبارزه قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: هرچقدر پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها تلاش کنند که زحمات آنها کاملا قابل تقدیر است اما مردم اگر توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا کار آنها ثمره ای نخواهد داشت و در نهایت مشکلات جدی تری برای کشور ایجاد می شود.

آصفری با تأکید بر اینکه امروز احساس امنیت بهداشتی برای مردم مهمتر از این ایجاد امنیت بهداشتی است،گفت: مردم باید احساس امنیت بهداشتی در آنها ایجاد شود که این وظیفه مدیران و مسئولین استانی و کشوری است که احساس امنیت بهداشتی داشته باشند و لازمه آن هم این است که نیازمندی ها و اقلام اولیه بهداشتی چون ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستکش آنها تأمین باشد.

وی با اشاره به کمبودهای اقلام بهداشتی تصریح کرد: امروز متأسفانه مردم شاهد بازار سیاهی در نیازمندی ها و تأمین اقلام بهداشتی هستند که قابل قبول نمی باشد در حالی که مردم امروز با مشکل ویروس کرونا در حال مبارزه هستند اما برخی دنبال سوء استفاده که بایستی با تدابیر لازم از این حرکات ناشایست جلوگیری شود.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: برخورد با عوامل این اقدامات باید به طور جدی پیگیری شود و دستگاه های مسئول باید در این زمینه جدی پیگیر باشند.

وی اظهار داشت: متأسفانه ما امروز در برخی از بیمارستان ها با کمبود لباس مجهز پرستاری و کادر درمانی مواجه هستیم و برخی از شهرستان ها شاهد هستیم علیرغم اینکه جمعیت چند ده هزار نفری دارند و ویروس هم در آن شهرها وجود دارد اما ماسک و تجهیزات پزشکی بسیار محدود است.

آصفری افزود: وزارت بهداشت و صمت باید در خصوص کمبودها اقدام جدی داشته باشد و تأمین این امکانات را در دستور کار خود بگذارد.

وی با اشاره به اینکه در یک سرکشی که از بیمارستان ها داشتیم الحمدلله کادر پرستاری و پزشکی بسیار فعالانه در حال خدمت رسانی هستند،گفت: همه آنها خدمت رسانی خوبی به مردم انجام می دهند اما متأسفانه امکانات بسیار کم است ولازم است دراین خصوص نیز توجه جدی شود و تمرکز جدی در بیمارستان ها،مراکز درمانی و حتی خانه های بهداشت روستایی گذاشته شود.

آصفری با بیان اینکه با توجه به نزدیکی استان به قم شاهد رفت و آمدهای زیادی بین این دو استان هستیم و لازم است یک مدیریت ویژه در این خصوص انجام شود، افزود:  رفت و آمدهای مشکوک کنترل و نظارت داشته باشد و با در نظر گرفتن گیت هایی ویژه برای کنترل افرادی که وارد استان می شوند رفت و آمدها شدید کنترل شود تا شاهد کاهش آمار مبتلایان به این ویروس باشیم.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: امروز متأسفانه آمار نشان دهنده این است که تعداد مبتلایان در حال افزایش پیدا کردن است و این ناشی از نبود کنترل رفت و آمدها است و برخی از آن هم به نبود امکانات بر می گردد که باید این دو موضوع به طور جدی پیگیری شود.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: منتخب مردم اراک امنیت بهداشتی بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌های مقابله با آفات و حفظ سلامت درختان شهر اصفهان اظهار کرد: از جدیدترین روش‌های کنترل آفات در دنیا استفاده می‌کنیم، بهترین و کامل‌ترین روش مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌ها روش مبارزه و کنترل تلفیقی است.

وی با بیان اینکه در زمان‌های دور ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش استفاده از سموم شیمیایی بوده است، اما در روش جدید، سال به سال کمتر از سموم شیمیایی استفاده می‌کنیم، افزود: برنامه سازمان استفاده از سموم ارگانیک بر پایه گیاهی است که روی بعضی از آفات تأثیرگذاری خوبی دارد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از نوارهای زردرنگ دارای چسب روی تنه درختان روش دیگر است که به خاطر رنگی که دارد جذب کننده حشرات است، البته ایده آل این است که نوارهای زردرنگ باید زیست‌پذیر باشد و پس از دو سال تجزیه شود.

رضایی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از مواد زیست‌پذیر که در طبیعت تجزیه شود، روی آورده است، گفت: شست‌وشوی درختان را با استفاده از صابون پتاسیم در دستور کار داریم، بخشی از آفات را با همین شست‌وشوی ساده می‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه روش کنترل بیولوژیک یکی دیگر از روش‌های مبارزه با آفات است، ادامه داد: در این روش، از حشراتی از جمله کفشدوزک هفت نقطه‌ای و شکارگر حشرات شته که شکارگر آفات هستند، استفاده می‌کنیم.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان در اصفهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

کد خبر 747112

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا