Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های حقوق بشری با برملا کردن چهره واقعی حکومت امارات، از شکنجه و نقص حقوق بشر در این کشور خبر می‌دهند. ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سایت "الخلیج آنلاین" در گزارشی به بررسی وضعیت حقوق بشر امارات پرداخت و نوشت: در تصویری کاملا مغایر با مواضع و برنامه های اعلام شده امارات و اقدام این کشور در ایجاد وزارت خوشبختی برای خوشبخت کردن مردم، گزارش های بین‌المللی از نقض گسترده و هولناک حقوق بشر توسط مسئولان اماراتی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر گزارش های حقوق بشری و مطبوعاتی درباره نقض هولناک حقوق بشر در زندان های امارات، گزارش وزارت خارجه آمریکا به عنوان دوست و همپیمان امارات نیز یازدهم ماه جاری میلادی از نقض شدید حقوق شهروندان اماراتی از سوی مسئولان این کشور سخن گفت.

این گزارش به وضعیت زندان های امارات اشاره و تاکید کرد: ادعاهایی درباره شکنجه زندانیان در دوره بازداشت آنها از سوی کارمندان دولتی امارات وجود دارد.

برخی تحلیلگران معتقدند که نقض حقوق بشر در امارات تا اندازه ای زیاد شده که آمریکا به عنوان دوست امارات نیز نتوانسته در قبال آن سکوت کند و در برابر افکار عمومی بر آن سرپوش بگذارد.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: کارشناسان و بازداشت شدگان سابق، دولت امارات را به ضرب و شتم زندانیان و تهدید آنها به قتل و تجاوز متهم می کنند.

این گزارش افزوده است: امارات به زندانی کردن خلیفه الربیعه و احمد الملا بعد از سپری شدن دوره زندان آنها ادامه می دهد و احمد منصور نیز مدعی است که در زندان الصدر ابوظبی بدون برخورداری از تخت یا دسترسی به آب به صورت انفرادی در بازداشت به سر می برد.

محاکمه‌های ظالمانه

روزهای سیزدهم و چهاردهم ماه نوامبر سال 2019 میلادی، دبی شاهد برگزاری دومین اجلاس جهانی تسامح زیر نظر محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات و حاکم دبی بود. این اجلاس بخشی از تلاش های امارات برای معرفی خود به عنوان پایتخت جهانی تسامح بود.

اما در همان تاریخ، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود امارات را متهم به زندانی کردن فعالان و حقوقدانان بعد از برگزاری محاکمه های ظالمانه کرد.

در گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر آمده: امارات دومین اجلاس جهانی تسامح را برگزار می کند؛ درحالی که بسیاری از فعالان، احکام طولانی مدت زندان را در پی محاکمه های ظالمانه سپری می کنند.

این گزارش افزود: مسئولان اماراتی از سال 2011 میلادی حملات مداومی را علیه آزادی بیان و تشکیل جمعیت ها به راه انداخته و در جریان آن، از احکام مبهم و تفسیرهای سست از قانون مجازات ها و سایر قوانین این کشور بهره جسته اند تا منتقدان مسالمت جو و مخالفان سیاسی و فعالان حقوق بشری را زندانی کنند.

محمد منصور فعال حقوق بشری و دارنده جایزه جهانی و عضو کمیته مشورتی خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر و محمد الرکن استاد دانشگاه و وکیل و ناصر بن غیث از دانشگاهیان برجسته از جمله بازداشت شدگان هستند.

اوایل سال گذشته بود که حمد الشامسی از شخصیت های مخالف و فعال اماراتی مقیم ترکیه اسامی و تصاویر تعدادی از بازداشت شدگان در زندان های امارات را که چندین سال از بازداشت آنها می گذرد، فاش کرد.

الشامسی در مجموعه توییتی اسامی و تصاویر 28 فرد بازداشت شده در زندان های امارات و اتهام های وارده به آنها و محل های نگهداری آنها را در کنار احکام صادره علیه آنها منتشر کرد.

یمن|ادامه جنایات شبه نظامیان اماراتی در عدنامارات|فساد و باج‌خواهی در «دبی» با همدستی مقامات بلندپایه آل نهیان

 

این توییت ها نشان می دهد که اکثر بازداشت شدگان به اتهام وابستگی به "جمعیت الاصلاح" امارات به زندان از سه تا 10 سال محکوم شده اند. این جمعیت در سال 1974 تاسیس شد و مقر خود را راس الخیمه تعیین کرد.

براساس این توییت ها، مسئولان سابق دولتی و استادان دانشگاهی و حقوقدانان و اصحاب رسانه و فعالان تشکل های مردم نهاد از جمله این بازداشت شدگان هستند.

امارات می گوید که جمعیت الاصلاح نزدیک به گروه اخوان المسلمین است که ریاست آن را سلطان کاید القاسمی برعهده دارد. این فرد با دهها فعال منتسب به این جمعیت در زندان به سرمی برد. فعالیت جمعیت یاد شده از سال 2012 میلادی ممنوع شده است.

مرگ در اثر شکنجه

شکنجه در زندان های امارات یکی از شاخصه های برخورد مسئولان اماراتی با زندانیان است. منابع اماراتی در دسامبر سال 2018 میلادی از مرگ یکی از زندانیان سیاسی اماراتی در یکی از زندان های ابوظبی یکسال قبل از پایان دوره محکومیت هفت ساله اش خبر دادند. این فرد بر اثر شکنجه در دوران محکومیتش از سال 2013 میلادی جان خود را از دست داد.

این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به سایت الخلیج آنلاین گفتند: این فرد، سالم موسی فیروز خمیس از عناصر دستگاههای امنیتی امارات بود که ابوظبی او را به جاسوسی متهم کرده بود و در نتیجه بدرفتاری و شکنجه جان خود را از دست داد.

این منابع افزودند: خمیس از دادگاه عالی فدرال در ابوظبی به اتهام جاسوسی برای یک کشور خارجی و تحویل اطلاعاتی به این کشور که به امنیت ملی و نهادهای امارات و روابطش با کشورهای دوست آسیب می رساند، حکم هفت سال زندان گرفته بود و قرار بود که دوره محکومیتش در اوایل سال جاری میلادی تمام شود.

زنان بخشی از قربانیان

شکنجه و نقض حقوق بشر تنها منحصر به زندانیان مرد در امارات نمی شود بلکه زنان نیز همپای مردان در این زندانها با شکنجه و نقض حقوق بشر روبرو هستند.

سازمان عربی حقوق بشر در بیانیه سال 2018 میلادی خود این موضوع را فاش کرد و از نقض هولناک حقوق زندانیان زن در امارات سخن گفت و همراه آن فایلی صوتی را از یکی از زندانیان زن منتشر کرد که نقض حقوق آنها را تایید می کرد.

این سازمان که مقرش در شهر لندن است، در بیانیه خود با عنوان "زنان در زندان های ابوظبی از شکنجه و تهدید به تجاوز شکایت دارند"،  نگاهی به وضعیت زندان های امارات به روایت دو زندانی زن به نام های امینه العبدولی و مریم البلوشی انداخت. این دو زن آنچه را در درون زندانهای امارات می گذرد، فاش کردند.

 امنیه محمد احمد سعید العبدولی 36 ساله در نامه ای مکتوب از داخل زندان از زندانی بودن خود در بندی بسیار تنگ و تاریک و بدون تهویه در یکی از زندان های سری امارات سخن گفت و افزود که از انواع ابزارهای شکنجه روحی و جسمی علیه او استفاده شده است.

مریم البلوشی هم به نوبه خود گفت که بندهای زندان الوثبه مملو از زندانیان زن است و حشرات مختلف باعث بروز بیماری و انتقال سریع آن بین زندانیان می شوند.

وی افزود: زندانبانان زن غیراماراتی انواع شکنجه را علیه زندانیان زن اعمال می کنند و در نتیجه این رفتار، برخی زندانیان زن خودکشی کرده اند و موارد خودکشی رو به افزایش است.

این سازمان تصریح کرد: تداوم اقدام مسئولان اماراتی در زیرپا گذاشتن ارزش ها و آداب و رسوم جامعه قبیله‌ای امارات با شکنجه کردن زنان و تهدید کردن آنها به تجاوز، امری بی سابقه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است و تاکید می کند که دستگاههای امنیتی امارات دیگر هیچ توجه و اهمیتی به اعتراضات مردمی یا بین المللی نمی کنند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار امارات زندان های امارات مسئولان اماراتی بازداشت شدگان یکی از زندان زندانیان زن حقوق بشر حقوق بشری نقض حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت

به گزارش خبرنکار مهر، علی دهقانی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدالشرایط در استان خوزستان از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.

وی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری خوزستان در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، گفت: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند، ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی را برای مرتکبان فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی در خصوص ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب در خصوص کاهش بازداشت‌های موقت کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: اقامت کوتاه متهمان در زندان‌ها، نه تنها فرصت اصلاح آنان و استفاده از شرایط مفیدی همچون حرفه‌آموزی را برای آنان فراهم نمی‌کند بلکه موجب ناهمگونی جمعیت مددجویان می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ماده ۵۱۳ قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص انتقال زندانی به محل سکونت خودش اظهار کرد: طبق تبصره سه این ماده، در صورتی که محل اقامت محکوم به حبس، خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، نامبرده برای تحمل ادامه حبس به زندان محل اقامت خود منتقل می‌شود مگر اینکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادر کننده رأی قطعی، به نزدیک‌ترین زندان به محل اقامت خود منتقل می‌شود و هزینه انتقال از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۱۸۴ زندانی در استان خوزستان زندان محل سکونت خود منتقل شدند و برای باقی زندانیان مشمول این ماده قانونی به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 6085538

دیگر خبرها

  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت