Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود توکلی راد گفت: با بالارفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و محدودیت محیط مراقبت از این بیماران در بیمارستان‌ها، سپاه این آمادگی را دارد تا هر زمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز داشت، بیمارستان صحرایی احداث کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود توکلی راد، معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: با بالارفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و محدودیت محیط مراقبت از این بیماران در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا(ع)، سپاه این آمادگی را دارد تا هر زمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز داشت، بیمارستان صحرایی جهت بستری بیماران کرونایی احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا کنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت احداث بیمارستان صحرایی در مشهد، اعلام نیازی نداشته است، افزود: سپاه در 6 شهرستان مهم خراسان رضوی دارای مراکز درمانی است و ظرفیت این مراکز جهت مقابله با کرونا در استان فعال‌شده‌اند اما این 6 مرکز ظرفیت بستری بیماران کرونایی را ندارند.

توکلی ادامه داد: با راه‌اندازی بسیج ملی مقابله با کرونا، در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان تیم‌های گندزدایی و ضدعفونی تحت نظر سپاه امام رضا(ع) و بسیج فعال‌شده‌اند که این تیم ها هر شب با ضدعفونی مراکز عمومی و پیاده‌روها تلاش دارند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را در جامعه قطع کنند.

معاون بهداشت و درمان سپاه امام رضا(ع) از توزیع بسته‌های بهداشتی و ملزومات پیشگیری از کرونا در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: تا کنون هزاران بسته بهداشتی توسط سپاه امام رضا(ع) تهیه شده است و طی روزهای آینده این بسته‌ها در حاشیه شهر توزیع می‌شوند تا افراد مناطق کم برخوردار بتوانند از حداقل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 تیم جهادی و بسیجی در حال ضدعفونی مناطق مختلف مشهد هستند و علاوه بر آن صدها نفر به صورت خودجوش و بسیجی وار وارد عرصه مقابله با کرونا شده‌اند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

توکلی در پایان تصریح کرد: در مقابله و شکست ویروس کرونا همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و در جهت شناسایی و درمان بیماران مبتلا به این ویروس اقدامات فراوانی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا سپاه امام رضا ع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر