Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@17:00:53 GMT

تاثیر سرما و فریز کردن بر روی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۷۵۲۸

تاثیر سرما و فریز کردن بر روی کرونا

خبرگزاری میزان- فوق تخصص بیماری‌های عفونی در مورد فریز کردن مواد غذایی و مصرف فلفل سیاه در زمان شیوع کرونا توضیحاتی داد. تاریخ انتشار: 13:05 - 22 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۲۴۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا در مورد فریز کردن مواد غذایی و مصرف فلفل سیاه در زمان شیوع کرونا به خبرگزاری باشگاه خبرنگاران گفت:

تصور این موضوع که فریز کردن مواد غذایی باعث ازبین رفتن ویروس کرونا می‌شود کاملا نادرست است؛ در واقع ویروس در عمل فریز شدن گاهی اوقات باعث حفظ و محکم شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگهداری نان در فریزر نه تنها منجر به از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شود، بلکه منجر به پایداری احتمالی آن خواهد شد. هرچند که حرارت دادن نان قبل از مصرف می‌تواند منجر به از بین رفتن آلودگی احتمالی شود.

ویتامین‌های A موجود در سبزیجات تازه و مخصوصا هویج، ویتامین C موجود در مرکباتی مانند لیموشیرین و پرتقال و همچنین مصرف ویتامین D که به وفور در غذا‌های دریایی، زرده تخم مرغ و پنیر وجود دارد، منجر به تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در پیشگیری از عفونت‌های مختلف دستگاه تنفس به خصوص ویروس کرونا می‌شود.

برای اینکه مواد غذایی، میوه و سبزیجات از آلودگی احتمالی ویروس کرونا از سطح آن‌ها مبرا شوند، باید با استفاده از دستکش و شست شویی صحیح و کامل آن‌ها با آب و مواد ضدعفونی کننده اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: با رژیم غذایی مناسب از کرونا دور بمانید

افرادی که فلفل سیاه مصرف کرده اند و دچار سرفه و تنگی نفس شده اند، این علائم هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد و مربوط به مصرف فلفل سیاه می‌باشد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا مواد غذایی فلفل سیاه فریز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند