Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، عباس سعیدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی در شبکه ملی آموزش هم در حال پخش است و پیش از این دانش‌آموزان می‌توانستند از آن هم استفاده کنند.

وی افزود: دریافت شبکه آموزش، برای برخی از مردم استان میسر نیست از این رو دانش آموزان این مناطق، تاکنون نتوانسته اند از برنامه های این شبکه ملی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی اظهار داشت: روزانه ۷۰ دقیقه برنامه آموزشی از شبکه استانی اترک خراسان شمالی پخش می شود که ۱۲ آموزگار ابتدایی و ۳۶ معلم متوسطه اول و دوم، نسبت به تولید محتوای این برنامه ها اقدام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: صدا و سیمای استان در خصوص ساعت پخش برنامه ها تصمیم خواهد گرفت.

وی درباره حضور معلمان در مدارس گفت: در شرایط کنونی، به علت شیوع کرونا، اجتماع در مدارس ممنوع است اما آموزش تعطیل نشده است، معلمان برای آموزش دانش آموزان از فضای مجازی بهره گرفته و از خانه آموزش می دهند.

سعیدی افزود: البته برخی از معلمان به دلخواه خود، در مدرسه حضور یافته و آموزش های ارائه شده را تصویربرداری کرده و در فضای مجازی، در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان روستایی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، می توانند از این پس، از برنامه های شبکه استانی اترک استفاده کنند.

سعیدی گفت: پخش برنامه های آموزشی شبکه استانی در تعطیلات نوروز هم تداوم دارد تا عقب افتادگی درسی دانش آموزان، جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: دانش آموزان عشایر کوچرو استان هم برنامه های آموزشی را از طریق صدای استانی دریافت می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزشی دانش آموزان در این شبکه از جمعه ۲۳  اسفند روی آنتن می رود.

حمید قربانی جم اظهار داشت: این کلاس های آموزشی در زمان‌های ۱۰،  ۱۵ و ۲۰ دقیقه‌ای آماده پخش می‌شود و مجموعا هفته‌ای ۷۰ کلاس در مقاطع مختلف از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

وی افزود: در تلویزیون دروس مقطع متوسطه اول و دوم ساعت ۱۰ و مقطع ابتدایی ساعت ۱۳ و  ۳۰ دقیقه و در رادیو از ساعت ۱۹ تا ۲۰ پخش می‌شود که برنامه های رادیویی ویژه مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری آماده می‌شود.

بر اساس این گزارش، اخبار دروس آماده پخش در سایت و کانال خبرگزاری صدا و سیما و از طریق زیرنویس تلویزیون و فضای مجازی شبکه اترک قابل پیگیری است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، در حال تحصیل هستند.

بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون ۴۵ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ تن نیز درگذشته اند.  

مسئولان بهداشتی، با توجه به روند رو به فزونی شیوع کرونا، ماندن در خانه را بهترین راه مصونیت و نیز شکستن زنجیره انتقال بیماری عنوان می کنند.

کد خبر 492052 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران استان خراسان شمالی آموزش و پرورش خراسان شمالی دانش آموزان فضای مجازی پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

««سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جز مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به منظور حساس کردن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش آموزان هم می‌توانند به عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

کد خبر 746603

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق