Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدکریم شفیعی» روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: تکمیل پل شهید صیدی و اجرای مرحله دوم پل علم‌الهدی در دستور کار این قرارگاه در سال آتی قرار دارد که نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد در کلانشهر اراک دارند.

وی اظهار داشت: در ابتدا قرار بود قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) اجرای پل میدان مقاومت را عملیاتی کند که بنا به ملاحظاتی پل علم‌الهدی جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اراک در ادامه گفت: مطالعات ترافیک شهر اراک توسط دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است و در سال آینده، موضوع ترافیک محلات مورد توجه شهرداری مناطق قرار می‌گیرد.

بهره گیری از ۳۰ دستگاه تراکتور برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی کلانشهر اراک علیه کرونا

شهردار اراک گفت: ضدعفونی گسترده اماکن عمومی شهر نیاز به تجهیزات مدرن داشت که با توجه به در دسترس نبودن وسایل لازم، بهره‌گیری از ۳۰ دستگاه تراکتور که سمپاشی مزارع کشاورزی را انجام می‌دادند، در دستور کار این شهرداری اراک قرار گرفت.

شفیعی افزود: این سمپاش‌ها با همکاری جهاد کشاورزی در اختیار شهرداری اراک قرار گرفته است و بازار اراک، ساختمان‌های عمومی مانند شهرداری‌ها، تامین اجتماعی، پایانه‌ها، معابر، خیابان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و ترمینال‌های مسافربری مرتب گندزدایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سمپاشی مزارع کشاورزی مورد توجه مدیران شهری سایر نقاط کشور قرار گرفته و آنان خواهان الگوگیری از شهرداری اراک برای ضدعفونی شهرهای خود شده‌اند.

شهردار اراک گفت: ۱۶۰ اتوبوس هر شب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می شوند و در حد توان اقلام بهداشتی نیز در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد و نکات بهداشتی به آنان آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: ضدعفونی شهر باعث شد تا اراک در مقایسه با سایر شهرها در آلایندگی ویروس کرونا موفق عمل کند و الگوی مطلوبی برای سایر کلانشهرها باشد.

دفن بهداشتی فوت شدگان براثر کرونا در آرامستان اراک طبق پروتکل بهداشت جهانی 

شهردار اراک گفت: دفن بهداشتی فوت شدگان براثر ابتلا به ویروس کرونا طبق پروتکل بهداشت جهانی و از سوی مرکز بهداشت شهرستان اراک انجام می‌شود و شهرداری در این امر دخالتی ندارد.

شفیعی افزود: دفن اجساد این افراد در عمق تعیین شده و با مواد مشخص شده برروی اجساد در دستور کار قرار دارد و هیچ جای نگرانی برای شهروندان نیست.

وی اظهار داشت: بازار هفتگی اراک نیز که محل تجمع مردم است تعطیل شده است و روز گذشته، چهارشنبه بازار اراک با وجود مقاومت صاحبان غرفه‌ها و طبق مصوبه شورای تامین استان تعطیل شد.

توزیع ۱۵۰ هزار نهال رایگان در اراک

شهردار اراک گفت: ۱۵۰ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در اجرای طرح هر خانه یک نهال در پنج مرکز توزیع شد و به علت استقبال مردم این توزیع تا آخر سال ادامه داد.

شفیعی افزود: استقبال مردم  و به ویژه دستگاه‌های دولتی برای کاشت درخت قابل توجه است به طوری که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی یک هزار نهال را برای کاشت تحویل گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: سرانه فضای سبز برای هر نفر در اراک ۲۰ مترمربع است که برای جلوگیری از آلودگی هوا؛ کاشت نهال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است

شهردار اراک گفت: برای داشتن هوای سالم در اراک فقط کاشت درخت کافی نیست بلکه باید صنایع به عنوان مجاری اصلی آلودگی هوا، قوانین را رعایت کنند تا کاشت درخت مفید فایده باشد.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اتوبوس استفاده از ظرفیت ایستگاه های اتوبوس ترافیک شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری اراک دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتصابات اخیر شهرداری زیاد و بدون راهبرد بود، گفت: از شهردار انتظار داریم که در جهت اقناع راهبرد خود در تصمیمات اخیر حداقل برای کارکنان مدیریت شهری اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورا در تذکری اظهار کرد: احتمالاً رژیم کودک کش باز هم دچار اشتباه محاسباتی شد و انتخاب اصفهان به عنوان نمایش کودکانه با کوادکوپترهای پیتزابر را در شهری اجرا کرد که مردمانش پیشتازان ایثار و شهادت هستند و امیدواریم بعد از این اتفاق و واکنش مردم اصفهان و همچنین موفقیت عملیات وعده صادق همه دنیا به نظم نوین جهانی سلام کند، نظمی که در آن جمهوری اسلامی بیش از پیش به عنوان یک ابرقدرت تعیین کننده است. از ۲۶ فروردین دنیا نگاه احترام آمیز بیشتری به ایران و مردم این کشور خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از همکاران ستاد سفر و تلاش‌های صورت گرفته در این ایام گفت: تصمیم‌های انتصاباتی شهردار به جهت تعدد اشکالاتی که به آن از جانب مردم و همکاران شهرداری وارد شده، در این مقطع از دوره خدمتی زیاد و بدون راهبرد بود که با سوالات بسیاری نیز همراه شده است، بنابراین از شهردار انتظار داریم که برای اقناع راهبرد خود در تصمیمات اخیر حداقل برای کارکنان مدیریت شهری اقدام کند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خلال این تصمیمات در بعضی جابه‌جایی‌ها برخلاف رویه‌های قبلی جایگاه‌هایی برای برخی افراد از قبل رزرو شده بود، اما افرادی همچنان بلاتکلیف هستند و برخی همکاران دوره خدمتشان پایان پیدا کرد؛ در این راستا شائبه‌هایی در خصوص فشارها و تصمیمات سیاسی و گروهی در انتخاب افراد مطرح می‌شود و امیدواریم مشی اخلاقی شهردار اجازه ندهد که این روند ادامه پیدا کند.

صالحی با اشاره به بی‌نظمی شهرداری در تعامل با شورا گفت: در جلسات علنی و تلفیق و کمیسیون‌ها شاهد نظم و حضور فعال و به موقع نمایندگان شهرداری نیستیم، از سال گذشته نیز شاهد نظرات متناقض آن‌ها در بررسی لوایح هستیم که انرژی و وقت مدیریت شهری را تلف می‌کند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در شهرداری دچار بحران تصمیم‌گیری هستیم، تصمیمات کُند گرفته می‌شود یا اساساً گرفته نمی‌شود و به موازات آن دچار ضعف در دیپلماسی بین دستگاهی و بین استانی و ملی نیز هستیم که امیدواریم تا دیر نشده نسبت به رفع این اشکالات اقدام شود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: البته این تذکرها به معنای نادیده گرفتن تلاش‌ها و اقدامات نیست، همان‌طور که در سازمان عمران بیش از ۵۰ درصد بیشتر از بودجه مصوب عملکرد داشتیم، یعنی به ازای ۸۰۰ میلیارد تومان حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان عملکرد انجام شده است. همچنین در ایام اخیر چند پهنه تفریحی به شهر اضافه شده و در بهار ۱۴۰۳ میزبانی خوبی از شهروندان داشتیم.

وی با اشاره به دبیرخانه شورا تصریح کرد: شورای اسلامی شهر که در منتخب مردم است در محاصره تبلیغاتی است و اگر وظیفه‌ای روی دوش خود به جهت جهاد تبیین می‌دانیم، باید تدبیر کنیم تا از اتلاف بیت‌المال جلوگیری شود.

صالحی گفت: در دو سه هفته ابتدای سال کمیته‌های نظارتی در بعضی مناطق به بهانه نبود مراجعه تعطیل شده است؛ این بی‌تدبیری در مدیریت است و مراجعه گام دوم نظارت در کمیته‌ها است و در این راستا کمیته‌ها باید به اصل وظایف خود که نظارت است بازگردند.

کد خبر 746562

دیگر خبرها

  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند
  • انعقاد ۱۴ قرارداد پژوهشی در دانشگاه بیرجند در فروردین امسال