Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@17:44:39 GMT

تولید ژل ضدعفونی کننده گیاهی در استان البرز

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۸۸۴۶

تولید ژل ضدعفونی کننده گیاهی در استان البرز

به گزارش خبرآنلاین استان البرز و به نقل از صداسیما، غفارزادگان گفت: دانش فنی ژل ضد عفونی کننده بر پایه گیاهان دارویی ، با تلاش شبانه روزی پژوهشگران جهاد دانشگاهی  به دست آمده وهم اکنون خط تولید گیاهان دارویی این مجموعه به تولید این ژل اختصاص داده شده است که توان تولید پنجاه هزار ژل را در روز داریم.
وی افزود: تفاوت این ژل با سایر ژلهای ضد عفونی کننده در  قدرت بیشتر در نابودی باکتری و ویروس  است و علاوه بر آن می تواند به لطافت پوست نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غفارزادگان با بیان اینکه همه نیروهای پژوهشکده برای پیشگیری از شیوع کرونا به کار گرفته شده اند، گفت:  بیست نفر ، مستقیم و صد نفر غیر مستقیم برای تولید ژل ضدعفونی کننده گیاهی فعالیت می کنند و همه مواد گیاهی این محصول از مرحله کاشت تا برداشت در گلخانه های این پژوهشکده با روش طبیعی تولید می شود که همین موضوع یکی از نقاط قوت این محصول است.
وی گفت: با توجه به اینکه این محصول با مجوز و زیر نظر وزارت بهداشت تولید می شود تمامی محصولات تولیدی در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد تا در مراکز مورد نیاز استفاده شود.

48

کد خبر 1364023

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان