Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمار کرونایی بهبودیافته گفت: بیماری زمینه‌ای من به گونه‌ای است که ۱۸درصد از ریه‌ام از بین رفته و ۱۰ ماه از سال را سرفه می‌کنم اما با این شرایط بهبود پیدا کردم و اکنون حتی سرفه‌های روزمره خود را هم ندارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مدتی است که پای میهمان ناخوانده کرونا به ایران ما هم باز شده و تقریبا یک ماه از این مسئله می‌گذرد و با فرازونشیب‌هایی همراه بوده است که با تلاش مسئولین امر و همراهی مردم رفته رفته بر این بحران فائق می‌آییم و فرارسیدن بهار و روزهای خوش خداحافظی با این ویروس منحوس را انتظار می‌کشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار رسمی که از سوی وزرات بهداشت اعلام می‌شود خوشبختانه روزانه صدها نفر بر آمار بهبودیافتگان بیماران کرونایی در کشور افزوده می‌شود که جای خوشحالی دارد؛ فرصت را غنیمت شمردیم تا گفت‌وگویی کوتاه با یکی از بهبودیافتگان این بیماری در استان قزوین داشته باشیم؛

این شهروند قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه جزو نفرات اول مبتلا به کرونا در قزوین بوده است، اظهار کرد: از آنجایی که تقریبا ۱۶ سال است که بیماری ریوی دارم ابتدا تصورم بر این بود که این علائم ناشی از خستگی کار و فعالیت‌های اجتماعی‌ام است.

وی با اشاره به علائم بیماری گفت: ابتدا سر درد داشتم که بعد منجر به بدن درد شد و این دردها شدت گرفت که بعد تب به آن اضافه شد؛ شدت تب که بیشتر شد به ریه‌ها هم فشار وارد کرد. با سوزش‌هایی که در ریه داشتم احساس کردم که شاید از آلودگی هوا است اما چون همراه با تب بود، نشان از عفونت داشت.

این بیمار بهبودیافته ادامه داد: بلافاصله مراجعه تلفنی به پزشک داشتیم که گفتند فعلا کیت آزمایش در استان موجود نیست لذا نیمروزی صبر کردیم تا کیت آزمایش رسید و تست و سی تی ریه هم دادم و مشخص شد که مبتلا به کرونا شده‌ام؛ پس از تشخیص بلافاصله وارد قرنطینه خانگی شدم و اعضای خانواده را به جای دیگری منتقل کردیم.

تب بالای ۴۰ درجه و بدن درد فوق‌العاده شدید داشتم

وی یادآور شد: از آنجایی که همسرم تمام آموزش‌های پرستاری و بهیاری را گذرانده است لذا کمک بسیاری کرد به طوری که تمام تزریقات و نظم دارویی را انجام می‌داد که نقش موثری در بهبودیم داشت.

 

شهروند قزوینی بیان کرد: به واسطه مشکل ریوی که دارم و بخشی از ریه‌ام از بین رفته است لذا تجهیزاتم در این خصوص در منزل تکمیل است و به طور معمول هم از اکسیژن مرطوب استفاده می‌کنم لذا در بیمارستان بستری نشدم و روند درمان را در منزل گذراندم.

بیمار کرونایی بهبودیافته اضافه کرد: تب بالای ۴۰ درجه و بدن درد فوق‌العاده شدید داشتم به طوری که گویا مفاصل از هم جدا می‌شود و این اندازه فشار بر بدنم تحمیل می‌شد و مشکلات تنفسی و سوزش ریه اذیتم می‌کرد و شرایط طوری بود که اعضای خانواده وقتی با من تماس تصویری داشتند فقط گریه می‌کردند و نگران شرایط بحرانی‌ام بودند.

وی تصریح کرد: اما مسئله مهم این بود که روحیه‌ام را حفظ کرده بودم به گونه‌ای که هر جوک و لطیفه‌ای که از بچگی تاکنون بلد بودم را تعریف می‌کردم و می‌خندیدم تا خانواده‌ام هم دچار شرایط روحی سخت نشوند از طرفی عنایت سیدالشهدا(ع) هم شامل حالم بود و اعتقادم این است که از زمانی که اباعبدالله را شناختیم ما را از هر گزند و بلایی حفظ کرده و مدیون ایشان هستیم و توسل بر اهل بیت(ع) را بسیار موثر می‌دانم.

شهروند قزوینی افزود: این بیماری درد دارد اما می‌توان گفت از سرماخوردگی راحت‌تر است چه بسا که برخی از بیماران مبتلا به کرونا فقط به واسطه ترس و اضطراب بیش‌ از حد درگذشتند لذا مهمترین مسئله در بیماران کرونا باتوجه به فضای ارعابی و شایعاتی که در جامعه وجود دارد، بحث روحیه است چراکه اگر روحیه نداشته باشند بیماری غلبه می‌کند.

بیمار کرونایی بهبودیافته یادآور شد: بیماری زمینه‌ای من به گونه‌ای است که ۱۸درصد از ریه‌ام از بین رفته و ریه طوری است که خودش را تامین نمی‌کند و ۱۰ماه از سال را سرفه می‌کنم اما با این شرایط بهبود پیدا کردم و اکنون حتی سرفه‌های روزمره خود را هم ندارم.

قرنطینه خانگی از ابتدای تشخیص تا بهبود ۱۶ روز طول کشید

وی با اشاره به روند درمانی‌اش عنوان کرد: روزی ۱۲ تا ۱۳ آمپول باید تزریق می‌کردم و سه مرتبه دکتر در منزل ویزیتم کرد و آزمایش‌های مختلفی گرفته شد و سی تی ریه هم می‌رفتم؛ شرایط سخت و دشواری داشتم اما نگاهم این بود که روحیه‌ام را حفظ کنم باوجود اینکه مجبور بودم در منزل تنها بمانم.

این شهروند ابراز کرد: باید بگویم که این بیماری دردها و شرایط سختی دارد، نفس قطع می‌شود و حتی نمی‌توان حرف زد و سرفه‌های شدید به بدن و عروق فشار می‌آورد که سرفه‌های بیش از حد هم سردردهای شدید را در پی داشت اما اگر روحیه داشته باشیم بر هر مشکلی فائق می‌شویم.

بیمار کرونایی بهبودیافته ادامه داد: شرایط قرنطینه به گونه‌ای بود که در منزل تنها بودم و فقط همسرم روزانه برای تزریق و تنظیم دارویی می‌آمد که تمام شرایط قرنطینه را رعایت می‌کرد و تمام درب و پنجره‌های منزل به طور مداوم بسته بود چراکه هوای سرد اذیتم می‌کرد.

وی با بیان اینکه قرنطینه خانگی از ابتدای تشخیص تا بهبود ۱۶ روز طول کشید، اظهار کرد: پس از بهبودی‌ام و پیش از بازگشت اعضای خانواده کل منزل و وسایل را ضدعفونی کردیم؛ روزانه داروهای متعددی را باید مصرف می‌کردم که اکنون برخی ادامه دارد.

این شهروند قزوینی تاکید کرد: توصیه می‌کنم که مردم این مسئله را شوخی نگیرند و نکات بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند چراکه بی‌توجهی به آن موجب آسیب دیدن خودشان و عزیزانشان می‌شود.

بیمار کرونایی بهبودیافته تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند باعث فراگیر شدن بیماری می‌شود که جامعه را دچار مشکل می‌کند؛ اگر هم مبتلا شدند حتما روحیه و صبر داشته باشند خوشبختانه امکانات خوبی در بیمارستان‌ها وجود دارد و پرسنل آن طی دوران درمانم زحمات بسیاری کشیدند که از همه و از همسرم تشکر می‌کنم.

وی در پایان به مردم توصیه کرد: ترجیحا اگر بیماری خیلی شدید نیست قرنطینه خانگی داشته باشند و در خانه درمان شوند، خیلی بهتر است و در صورت شدت یافتن بیماری به بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمار کرونایی بهبودیافته شهروند قزوینی قرنطینه خانگی گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با سرطان سینه در بانوان اظهار کرد: سرطان سینه جز شایع‌ترین سرطان‌‌ها در بانوان بوده که وابسته به سن است. هرچه میزان سن افزایش می‌یابد، احتمال ابتلا نیزبیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل علت‌های ناشناخته مانند آلودگی‌های غذایی و استرس‌های محیطی، سن ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته و امروزه سرطان‌های پیشرفته پستان را در جوان‌ترها می‌بینیم؛ اما به صورت کلی هرچه سن بیشتر می‌شود شیوع سرطان پستان نیز افزایش می‌یابد.

جراح زنان و زایمان افزود: سرطان سینه در ابتدا از یک سلول سرطانی در سینه ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرطان پستان زمانی ایجاد می‌شود که یک سلول در سینه از حالت عادی خود خارج و تبدیل به سلول سرطانی شود. این سلول سرطانی شروع به تکثیر کرده تا زمانی که یک توده ایجاد کند. برای اینکه یک سلول سرطانی تبدیل به یک توده یک سانتی شود حدود پنج سال زمان نیاز دارد؛ اما بعد از آن برای بزرگ‌تر شدن و رسیدن به دو سانت، نیاز به زمان خاصی ندارد و این اتفاق بسیار سریع رخ می‌دهد.

حاتمی زاده با اشاره به اینکه سلول‌های سرطان سینه از یکدیگر جدا هستند مطرح کرد: این سلول‌ها به دلیل باز بودن از یک دیگر نیازی به سایز، اندازه و زمان خاصی برای پخش شدن در سینه و نقاط دیگر بدن ندارند و حتی یک سلول بسیار کوچک هم می‌تواند پخش شود و درآینده موجب عود بیماری شود.

راهی برای پیشگیری از سرطان پستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مهم است بیان کرد: در خانم‌هایی که سینه کوچک دارند، توده حداقل باید یک سانت شده باشد تا با لمس کردن تشخیص داده شود این درحالیست که در خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ‌ترممکن است در آزمایشات هم توده اصلا دیده نشود و نیاز به سایز بزرگ‌ترآن باشد؛ بنابراین با توجه به این موضوع که راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد مهم‌ترین کار تشخیص زودهنگام است. این تشخیص کمک می‌کند تا پزشک قبل از گستردگی و پخش این بیماری آن را مهار کند.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: معمولا عوامل سرطان سینه توسط خود فرد تشخیص داده می‌شود. باید هر فرد از سن ۱۸ سالگی به صورت مرتب، ماهانه و پس از اتمام دوره عادت ماهانه،  خود را معاینه کند. خانم باید با کف انگشتان دستش در حالیکه دراز کشیده است سینه را به صورت چرخشی لمس کند تا اگر توده‌ای غیر طبیعی احساس شد سریع به پزشک مراجعه کند. بر خلاف تصورات مردم، بیشتر توده‌های بدخیم درد ندارند بنابراین اکثرخانم‌ها با لمس متوجه توده‌ جدید می‌شوند.

تفاوت توده خوش‌خیم و بدخیم

حاتمی‌زاده بیان کرد: به صورت طبیعی یکسری توده‌ خوش‌خیم که مانند دانه‌های تسبیح هستند در سینه وجود دارند. این توده‌ها‌ی خوش‌خیم که در همه نقاط پستان پخش و به هورمون‌های سینه نیز وابسته‌اند. توده‌های خوش خیم اکثرا حاشیه منظم، متحرک و صاف هستند درحالی که توده‌های بدخیم به یکدیگراتصال داشته، نمی‌توان حدودی برایشان تعیین کرد و حاشیه نامنظم دارند. معمولاً درصد کمی از توده‌های سرطانی  درد ایجاد می‌کنند و اکثر توده‌های دردناک جز توده‌های خوش‌خیم هستند. اما در حالت کلی اگر خانمی با توده‌ای در سینه خود مواجه شد باید به پزشک مراجعه و مورد بررسی قرار گیرد.

اشعه ماموگرافی سرطان‌زا نیست

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بانوان ماهانه معاینات لازم را در منزل انجام دهند. هر ۶ ماه یا یکسال یکبارتوسط پزشک معاینه و از سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی، هرسال ماموگرافی انجام دهند. معمولا برای تشخیص بهتر، سینه میان دو صفحه تلقی شفاف قرار می‌گیرد که بااین کار شاید در حد چند ثانیه احساس فشار ایجاد شود و این چیزی نیست که درد غیر طبیعی و غیرقابل تحمل باشد. نباید این درد دلیلی برای معاینه نشدن باشد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورات بانوان، اشعه ماموگرافی خطرناک و سرطان‌زا نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • شوخی گلزار با مردم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا