Web Analytics Made Easy - Statcounter

دی‌ماه سال جاری سیل فراگیر منطقه بلوچستان در جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت و در بعضی از مناطق بارش‌های کم‌سابقه رخ داد و منجر به آسیب جدی به منازل روستایی و زیرساخت‌ها به ویژه محورهای مواصلاتی شد. ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از دشتیاری، دی‌ماه سال جاری سیل فراگیر منطقه بلوچستان در جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت و در بعضی از مناطق بارش‌های کم‌سابقه رخ داد و منجر به آسیب جدی به منازل روستایی و زیرساخت‌ها به ویژه محورهای مواصلاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چابهار بعد از فروکش کردن سیل و بازگشایی راه‌ها اکیپ‌های خود را برای آمار و پایش منطقه سیل‌زده  مستقر کرده و کمتر از دو هفته کار آمار و پایش به پایان رساند. 

سیدامید موسوی رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده شهرستان چابهار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: نیروهای ستادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چابهار بنا به وظیفه‌ای که در راستای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده داشت از ابتدای سیل در منطقه مستقر شدند و تمامی روستاهای که درگیر سیل بودند آماربرداری شده و میزان خسارت به واحدهای آسیب دیده برآورد شد.

کمک‌های مردم اهواز برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شدعواقب سیل بلوچستان| محرومیت‌ها دوچندان و روستاهای در حاشیه بیشتر شدند + فیلمروایتی از خدمات بی‌منت گروه‌ جهادی خشت‌های مهربانی؛ آرامشی بر آلام سیل‌زدگان سیستا

وی افزود: در پی سفر رئیس جمهور به منطقه سیل‌زده دشتیاری و تصمیم‌هایی  که در جلسه ستاد بحران استان گرفته شد مصمم به شروع کار واحدهای آسیب دیده در کمترین زمان و تحویل آن به مردم سیل‌زده شدیم.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن شهرستان چابهار ادامه داد: در این راستا به کل استان 16 هزار و 100 واحد اختصاص داده شده که از این تعداد 2700 واحد نوسازی و 1000 واحد نیز تعمیر و بازسازی سهم  شهرستان چابهار بوده که در این زمینه تمامی پرونده‌های متقاضیان جذب و کار احداث واحدها نیز شروع شده است. بازسازی مناطق سیل‌زده از اولویت‌های بنیاد مسکن  است و پیش‌بینی می‌شود به مدت یک سال تمامی واحدها تحویل مردم سیل‌زده شوند.

عبدالغنی مهین‌خواه رئیس یکی از بانک‌های چابهار نیز در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: بعد از معرفی بانک  به عنوان بانک عامل برای پرداخت تسهیلات، تاکنون 850 پرونده جذب این بانک شده و 150 پرونده نیز در مرحله پرداخت  است تا کار متقاضیان در کمترین زمان انجام شود.

وی افزود:  برای سهولت کار مردم سیل‌زده همکاران را به مناطق سیل‌زده اعزام کردیم تا از هزینه‌های رفت و آمد به علت بعد مسافت برای متقاضی کاهش پیدا کند و تمامی فرآیند انعقاد قرارداد در خود روستاها انجام شود.

 

گزارش از منصور کریمدادی

انتهای پیام/395/ی

R7843/P/S6,65/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهرستان چابهار مناطق سیل زده بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، مراد آبیار اظهار داشت: ظهر امروز با جاری شدن آب رودخانه فصلی گزون حسن راه ارتباطی این روستاها که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان قرار دارند قطع شد.

وی ادامه داد: مراحل بازگشایی راه‌ها با فروکش شدن باران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار ریگان عنوان کرد: تمامی امکانات شهرستان برای خدمت رسانی به روستاهای شهرستان بسیج شده است.

آبیار افزود: دهیاران ، گروهای جهادی و مردمی در تمامی روستاهای شهرستان ریگان برای کمک به شهروندان و رفع مشکلات مستقر هستند.

بارش شدید باران از روز گذشته(سه‌شنبه) در برخی از مناطق استان کرمان آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

سازمان هواشناسی با اعلام هشدار سطح قرمز نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی تاکید کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا